Inlägg från: Regnbågslycka |Visa alla inlägg
  • Regnbågslycka

Vi fortsätter, Bf aug 10

Bubbis10 skrev 2011-01-10 14:47:05 följande:
    Sen en rolig sak, hehe lilleman har börjat å pussas :) hahaha han öppnar munnen helt,siktar in sig på munnen å lutar sig framåt...å hans ögon fladdrar ju närmare han kommer å sen SMACK en blöt stor puss, hahahaha underbart :) man blir så glad å varm i kroppen hehe
    Naw så sött....lilleman gör desamma. Han älskar att pussas Kyss

Å gud vad han pratar, det låter nästan som ett eget litet språk. Inte bara dehär jollrandes (som e så sött i sig)
    utan det låter nästan som ord o så tittar han en rakt i ögonen.

När han vaknar o man ska ta upp honom så ligger han som Pippi....me fötterna på kudden o huvudet i fotänden haha...så har fått lägga ditt en filt så de blir lite trängre Tungan ute
    ~♥~ Mamma till en tösabit född 2007 & en påg född 2010 ~ ♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • Regnbågslycka

Förresten, hur sover era småttingar om natten?

När somnar de ungefär om kvällen o när vaknar de sen?

Kul o se hur olika de säkert är Glad

• Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-19 14:10:39 följande:
    min lilla har redan fått 2 vaccinationer o hon gillar inte det alls! stackaren... om 1 månad är det dags för vaccination nr 3 :S det är bara att göra det och trösta så gott det går.
    ang näsdropparna så vet jag inte, har aldrig gett näsdroppar till mina barn
    Vaccination nr 3 om en månad...vad e de för vaccination?
    Här får dem vid 3, 5 och 12 månader!
    Fröken Catrin skrev 2011-01-19 21:50:06 följande:
    Här somnar Nellie vid 20 och sover till 1-3, får nappen och somnar om till mellan 5-7.
    Hon äter gröt morgon (10) och kväll (19) och lite frukt som mellanmål vid 14. Jag ammar när hon behöver! :)
    Hon gillar mat skarpt, så det är kul att ge henne. :)
    Måste försöka "amma mindre" för min egen skull, jag har gått ner så mycket i vikt och fortsätter jag så kommer jag vara ett vandrande bengrangel snart. Väger 56 nu och det är 4 kg mindre än innan jag blev gravid. Och det är inte mycket för min 180 cm. :-/ Så jag är glad för att Nellie älskar mat! :)
    Hon är ju snart 6 månadet också :)

Btw, jag är en av vinnarna i natusan-tävlingen som fanns här på FL. :)
    Resultaten med vinnarna borde komma snart. Vinsten kom med bud idag, ett 20 kg paket med en årsförbrukning av natusan produkter till ett värde av 2500:- :) T.ex 60 pkt med våtservetter och en massa bad-olja och sånt. Trodde att man aldrig vann något, men nu vann jag till och med något som man använder :D
    Hur kul som helst! :)
    Kul att hon älskar mat...de gör vår lillprins oxå Tungan ute

Stort grattis till vinsten och vilket bra pris dessutom, kommer verkligen till användning {#emotions_dlg.flower}
    Bubbis10 skrev 2011-01-20 15:38:31 följande:
    Nu kom jag hem fr bvc å har vaccinerat min litte-ett tips till er som inmte gjortd et än, jag bad att få isbitar å kyla ner hans goa lår lite innan å det hjälpte oerhört bra. Idag ska han få äta potatis,broccoli å ris puree :) ska bli kul å se vad han tycker om det å sen blir det lite katrinplommon på det ..:)
    Här fick lilleman oxå sin 5 månaders vaccination idag. Gud va ledsen han blev, men som tur e så är han lätt att trösta Solig

Ang sömn, har ju själv glömt skriva....
    Vår snutte äter vid 18-19 sen somnar han ofta runt 20, sen sover han till 01-02 (ej vaknat än inatt)
    Då käkar han och sen ny blöja sen sover han till allt mellan 07-09 Glad
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-21 10:02:26 följande:
    bubbis och regnbågslycka: här får dem vid födsel, 2 månader, 4 månader och 6 månader.dem 3 senare är samma vaccin. ska skriva ner sen vilka vaccin det är för jag minns inte.

vad alla börjat med mat!!! jag har inte börjat ännu hahaha
    och vad nu hunnit med mycket redan! kör ni inte en tesked av en sak i en vecka innan ni testar nytt?
    Man gör de som känns bäst för ens barn Glad och som går bra!
    Man behöver ej köran hel vecka me samma sak, utan ett par dagar räcker gott o väl...
    när det sen gäller potatis, morötter o andra grönsaker (milda) så kan man nog göra lite som man vill.

Som igår sa bvc sköterskan att vår son kan äta gröt till morgon o kväll samt litet mål mitt på dagen, hon tycker han väger lite för lite...Han är 68 cm lång o väger 6,5 kg. Visst e han lång o smal men han följer sin kurva så fattar inte egentligen va hon menar o han äter väldigt bra, ÄLSKAR mat Solig
  • Regnbågslycka
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 02:53:35 följande:
    Hm, jag har börjat byta ut ett mål om dagen emot riktig mat nu men tycker att han bajsar VÄLDIGT lite..kanske 1 gng om dagen å då är det som en klump med klister?? wtf?? ska det vara så? han verkar inte ha ont i magen iallafall, sen undrar jag-kan man amma dom små för mkt? han älskar att tutta å tar bröstet till mat,gos,tröst å napp....en väninna påpekade att-hans mage får ju aldrig vila...nu blev jag jätteorolig ju..:(
    Här bajsar lilleman inte ena varje dag alltid så dedär e så olika. Verkar han bara må bra och inte verkar ha ont i magen så Glad Konstistensen blir ju annorlunda när dem äter vanlig mat! Glöm inte att ge vatten, fast de gör du säkert redan! (?) Solig

Säger nog som elinnnnn oxå ang om magen får vila....och som du själv säger; han har ju tutten som tröst också så då kanske han bara suttar. Lilleman har ju inte tutte sedan ca 4 månader tbx. Han blev så frustrerad då jag som du har "platta" bröstvårtor, så då gick vi över helt o hållet till ersättning.
    elinnnnn skrev 2011-01-22 08:14:21 följande:
    ang vaccinationer: såhär får barnen här (i saudiarabien).

Födsel: BCG
    2 mån, 4 mån och 6 mån: polio, DTap, HiB, Hepatit B, Rota vaccin, Pneumococcol
    9 mån, mässlingen
    Sen vid 12 månader osv andra vaccin.

Lillan har alltså vaccinerats 2 ggr,  (+ BCG som hon fick vid 2 mån eftersom hon inte blev vaccinerad i Sverige) + polio med flera vaccinet vid 2 månader och 4 månader och om en månad ska hon få det för tredje gången.
    Aha...visste ej att ni inte bodde här i Sverige. Hur länge har ni bott där?
    Därför de var lite annorlunda med vaccinationerna!

------------------------------------------------------------------------------------------

Förresten....Lilleman blev ju 5 månader i onsdags och som gåva fick han en gåstol av oss.
    Han ÄLSKAR den sååå mycket,  just friheten tror jag att han gillar mest Glad
    Att se hans lycka när han "springer" runt på golvet och höra hans skratt....de e helt underbart!
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-22 12:58:57 följande:
    vi har bott här sen ett år tillbaka :) grattis till 5 månader :) min lilla blir 5 månader idag. funderar också på gåstol. tror hon skulle gilla det, men vet inte om det är för tidigtt??
    Tack så mycket & grattis till er lilla flicka!

Nej det är väl inte för tidigt....VÅr kille älskar som sagt sin gåstol och "springer" runt runt o skrattar som bara den!
    Bubbis10 skrev 2011-01-22 13:29:15 följande:
    japp jag ger han såklart vatten :) näe han har alltid gott humör,å e gladGlad  Jo han tar ju tutten till tröst,sova,napp å gooos...japp jag har ju åxå platta bröstvårtor men nu funkar amningen perfekt. Ja vi fick ju våra söner på samma dag exakt som vi planerat, hahaha jag ska åxå köpa gåstol till min lille, tror han som sin syster kommer älska den,Men jag köpte en badstol häromdan å det ska bli kul å se vad han tycker om den. jaaa deras skratt värmer oerhört..kramHjärta
    Japp dem har ju samma födelsedag de små sötnosarna Glad
    Badstol....Tänk annars på det att själva stolen till "Antilop"-matstolen från IKEA passar utmärkt som badstol (om du har en sådan) så slipper du lägga ut mer pengar hehe Tungan ute

Annars så bada tillsammans med honom Skrattande Jag badar ofta me prinsen...eller ja med båda barnen.
    Prinsen älskar att ligga på rygg o flyta o så plaskar han som en liten fisk hehe Hjärta
    Kramiz
  • Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-01-22 14:45:54 följande:
    Badstol....Tänk annars på det att själva stolen till "Antilop"-matstolen från IKEA passar utmärkt som badstol (om du har en sådan) så slipper du lägga ut mer pengar hehe Tungan ute
    Ah läste nu att du redan köpt en badstol...Tungan ute Då hoppas vi på att han gillar den Skrattande
  • Regnbågslycka
    elinnnnn skrev 2011-01-22 16:01:52 följande:
    tack! hm ska se om vi kan köpa en i helgen då, hihi

antilop stolen använde jag på samma sätt med mina andra barn hihi
    Jag har faktiskt aldrig gjort det själv...men har läst att många gör det Glad
    Vår lilleman älskar att flyta och sprattla så tror inte han hade gillat att sitta i en stol hehe Tungan ute
  • Regnbågslycka

Hoppar bara in en snabbis innan vi ska dra vidare...
    Har något kul att berätta Glad

Idag är prinsen 5 månader & 1 vecka gammal och har idag fått sin FÖRSTA tand...wiiiiw Solig ♥

Önskar er alla en underbar dag!

• Regnbågslycka
    Regnbågslycka skrev 2011-01-26 11:13:46 följande:
    Hoppar bara in en snabbis innan vi ska dra vidare...
    Har något kul att berätta Glad

Idag är prinsen 5 månader & 1 vecka gammal och har idag fått sin FÖRSTA tand...wiiiiw Solig ♥

Önskar er alla en underbar dag!
    Häp....alla missade visst mitt inlägg Obestämd

Ja ja..vår dag har iallafall varit underbar!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10