Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-03-31 16:23:52 följande:
    hihi när vi va på vul i dec så va ja i vecka 6 då va de en böna där inne;)vi funderar på köns ul i linköping kosta 650kr,mellan vecka 25 och 34 ska man vara skulle vara så skönt att få se den igen innan den kommer ut för vi har ingen mera ul bara Bm besök!
    ja vi var ju på ett extra UL igår i hopp om att få veta kön. men bebisen ville inte. den låg på bredden och hade ryggen mot min mage och näsan mot min rygg och benen tryckte den ihop också så BM kunde inte se :S

jag ska nog boka in mig på KÖNSUL sen runt vecka 29 nånting, jag tänker då göra 3d/4d i malmö, det kommer kosta 1000kr.. dyrt fast jag vill så gärna veta haha, frågan är bara om maken går med på att betala, han är inte lika nyfiken som jag så kanske går han inte med på det hahaha
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-03-31 16:28:25 följande:
    Ja jag känner att jag ska släppa det och njuta så länge...Han sa oxå att de i Uppsala fått "order" om att berätta när man ser den lilla vita fläcken men att man inte gör det i alla län,så då kan det inte vara någon fara på taket!!!Hur som hellst ska jag njuta av att bebisen dansar på i magen och att  ticka på som det ska =)
    det gör du rätt i :) grattis! mysigt när bebisen håller på. min sover nog för tillfället :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 16:42:19 följande:
    ok, men då tycker jag du ska be dom ta ett test på dig, å nöj dig inte med vanligt blodprov för det e inte alltid det visar, utan avföring. vadå satt igång med duchen??
    ja ska göra det. otäckt med avföringsprov hahaha

ang duschen, det är jättebra smärtlindring! vid alla mina förlossningar så när värkarna blivit för starka för mig att hantera fast ändå har jag kunnat stanna hemma, jag ville inte vara för länge på BB innan bebisen föddes tycker det är jobbigt. men iallafall då har jag satt mig i duschen och låtit duschstrålen hjälpa mig. dvs riktat strålarna på magen med varmt vatten. det har hjälpt mig med smärtan så att jag kunnat slappna av mer vilket i sin tur snabbar på öppningsskedet :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 17:22:06 följande:
    fick en smärre chock här nu, min dotter skulle förklara en serie som vi tittar på om en kvinna som förförde en gift man å hon börjar med....ja han e psykolog å då skulle denna tjejn gå dit å prata...mm, men sen började hon pussa på honom å tog av sig kläderna...å han med-sen KNULLADE dom!!!!Jag bara utbrast VA?????Natta sånt språk använder vi INTE! det heetr ha sex eller älska......jag e helt...ställd här....
    åh herregud! :P
    jag svär inte själv och ogillar när folk gör det i min närhet. men som tur är så har vi ingen nära som svär. fast ibland får man ju höra både det ena och det andra :S hehe
    bra du sa till henne, tycker inte barn ska bli uppfostrade till att svära, det är viktigt med ett vårdat språk tycker jag och nog många med mig.
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-03-31 17:38:02 följande:
    har vilat några timmar, så skönt! Nu görs det kycklinggryta!Maken sitter i möte på jobbet då de bytt ägare och han är livrädd att de ska avskeda folk eller sänka lönerna, stackaren.. hoppas allt går bra, jag är också nervös här hemma..
    åh skönt att vila :) kycklinggryta låter gott!!
    jag sitter och äter en tonfisk macka, hade hellre haft makrill i tomatsås på men det finns inte här :( sen har jag en stor fruktsallad i kylskåpet med apelsin, äpple, mörka vindruvor och gröna, och banan.... lyxigt :)
  • elinnnnn

pregga: bra där :) din dotter verkar som en härlig tjej, tar efter sin mamma antagligen ;)

sweet lilly: haha vad roligt det där att du "läxade" upp din mamma. *fniss* hemma hos oss har mamma varit väldigt strikt med att vi absolut inte får svära för att det är så fult och oartigt. Min mamma svär tex ALDRIG. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv hört henne säga ett svärord. Min pappa är inte lika duktig som henne, men det kommer typ svärord när han skadar sig bara eller så hehe. När jag växte upp var det jätteviktigt för mig vad min mamma tyckte så därför gjorde jag allt för att inte ta efter dem i skolan som ju svor hejvilt. annars är det ju väldigt lätt hänt att ta efter språket man hör, menar jag

carohl: grattis till vagnen :D

• elinnnnn
    carohl skrev 2010-03-31 20:48:37 följande:
    Haha ja bild är roligt men det har krånglat så mycket för mig att ladda upp bilder så det funkar inte... Här är en sån men min har lift och skötväska.www.camillalackberg.se/Blogg/uploaded_images/...
    jättesnygg!
  • elinnnnn

Belly: lycka till med ultraljudet hoppas er lill* vill visa, det ville inte våran :( haha
    och angående bilbarnstol ska vi också köpa ny. Vi ska köpa en med bas, det där klicksystemet så bilstolen kan klickas på/av barnvagnen också. Jättesmidigt precis som augustibarn10 sa, ifall bebis har somnat i bilen, vilket h*n lär göra så är det bara till att "klicka ur" stolen från basen som man satt fast i bilen och sen bära ur bilen och klicka på vagnen. snabbt och smidigt :D

Pregga: välkommen till v.21 :D Grattis

augustibarn10: grattis till 50% :D

• elinnnnn

jag drömde inatt att vi var på ett jättefint MVC och träffade den underbaraste barnmorskan som tyckte så synd om oss efter att jag berättat hur det gått till under dem andra ultraljuden vi varit på. Så hon lovade hos en extra lång undersökning, hon var så söt, log hela tiden och skrattade och skojade och förklarade ALLT hon tittade på under ultraljudet, och så sa hon: och tillslut det ni har väntat på . är det en flicka eller pojke? Hm det är en ********* - precis då vaknar jag!

Jag får visst inte ens DRÖMMA om vilket kön bebisen har hahahaa. typiskt :D

• elinnnnn
    Belly skrev 2010-04-01 10:00:18 följande:
    Pregga: Har du nån hemsida till det stället i Gbg som man kan göra 3D-ultraljud?Lilla Brus i magen ville inte med oss idag heller... syyynd...Ville ju veta..:D
    åh så typiskt ju när man vill veta!!! haha fy vad våra bebisar är busiga
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10