Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Belly skrev 2010-04-01 10:03:24 följande:
    H*n ville tyvärr icke visa upp sig..=/. Lille rackaren alltså... Funderar på könsbestämning med 3D.Det låter verkligen helsmidigt att kunna sätta den på barnvagnen så...!
    det är som det låter, helsmidigt ;)

Jag funderar också på 3d/4d men det kostar visst 1000kronor, iallafall i malmö på emmakliniken tror jag den hette. Lite mycket tycker jag. Men vi får se hur vi gör. Kanske klarar vi att vänta tills augusti :P
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • elinnnnn
    Belly skrev 2010-04-01 10:39:58 följande:
    Jaaa...jag har kollat på den kliniken.. Det är ganska mkt pengar! Velar fram och tillbaka... Se vad gubben säger om det hela... Jag är ju så nyfiken..:)
    jag också!!! verkligen nyfiken :):) jag velar också fram och tillbaka, kanske kommer man göra det ända tills det är försent och bebis redan kommit :P
    Hoppas det egentligen, en tusinglapp kan man få mycket annat för :D och kön får man ju ändå veta förr eller senare ;);) men ja, nyfikenheten är ju enorm
  • elinnnnn

Familjen Mu: grattis på födelsedagen:) vilket perfekt sätt att starta dagen på :)

vad många som har UVI :S men skönt att ni fått det bekräftat och medicin.

Jag håller på att städa och laga mat. Jag har inte städat ordentligt på 2 veckor ungefär, har bara dammat och dammtorkat både på bordsytor typ och golv. Men idag blev det fram med skurmoppen haha Ska bli skönt nr man är färdig. Just nu har jag vardagsrum och badrum kvar så jag har iallafall gjort hälften ;)

Igår mådde jag jättekonstigt hela dagen. Jag hade värsta hjärtklappningarna och blev ju andfådd för minsta lilla, kändes som om jag skulle tuppa av också flera gånger. Men som tur är känns det bättre idag :)
    För nån vecka sen fick jag ont i magens sida så fort jag rörde på mig typ men det har gått över nu vilket så klart är skönt. Kanske berodde det på att jag nästan ramlade i dem dagarna. Snubblade över dator sladden men som tur var så hann jag ta emot med händerna. Men hela kroppen rördes ju hastigt så kanske berodde det på det...

Jaja, hoppas ni har det bra och njuter av påskmiddagar med familj och vänner. Glad påsk!

• elinnnnn

Lysmasken: åh kärleksmums som är så gott! Har du nåt smaskigt recept att dela med dig?

• elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-04-03 12:59:32 följande:
    Vad är det för recept du vill ha?Dom är färdiga nu nästan håller på med glasyren för tillfället. Sen är det dax med pajenÅ duscha innan dom kommer å plocka undan tvätten. Hmm hur ska jag hinna
    kärleksmums recept :) inkl glasyr :) åh så himlans sugen. skynda skynda så hinner du , fast ändå ska du ta det lugnt och inte stressa för mycket för då kan man få SD :P:P:P Ha en fin dag hoppas det gick bra med paj och kaka
  • elinnnnn

pregga: jag läste det dära om att du trodde du kissat grönt och att du sen kissade i ett glas för att kolla så det verkligen inte var grönt och allt jag kan tänka på är om det glaset är tillbaka satt i skåpet eller om du kastade det hahahha. om ditt x kommer på besök nångång så vet du ju isf vilket glas du ska servera honom dricka i :P *urk*

Godmorgon tjejer!!!!!!

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-04-04 09:52:47 följande:
    Hejsan hmm vakna i natt hade skit ont i höger vaden någon mera som har haft de så???gör lite ont nu med!!
    vanligt med vadkramp.... läser du inte familjelivs graviditetskalender? hihi står däri har jag för mig ;);) krampen brukar gå bort om du lägger dig ner och sätter i foten i väggen eller nåt annat och trycker. du ska alltså trycka med hela foten så vaden sträcks ut.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-04 10:23:50 följande:
    hahahaah godmorrn Elinnnnn :)Mja såklart så kastade jag det, fick ju bekräftat att jag inte kissade grönt :)Men nu börjar oron gnaga tag i mig igen...rejält...tyckte jag kände han vända sig om igår men e osäker, jag gjorde som Belly skrev å lutade mig fram-INGEN reaktion...inget ont i ligamenten trots att jag sträckte på mig rejält....å känner inte min son....tycker inte brösten e lika ömma idag...får snart PANIK här....
    men gumman! inte få panik nu. jag har precis haft 2 dagar då jag inte känt min lill*. men igår kände jag den igen. tänk på att det är just dessa veckorna som dem ska växa JÄTTEMYCKET! självklart behöver dem mycket sömn och kanske har bebben lagt sig tillrätta vid ryggen. min gör ofta det och då känner jag inte av sparkarna. mina bröst är heller inte ömma för tillfället, det är ju så ibland. Och ang ligamenten ska du ju bara njuta av att det inte gör ont för tillfället :)
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-04-04 10:27:32 följande:
    ett tips jag fick för att undvika uvi i fortsättningen e att dricka mkt vatten med pressad eller koncentrerad citron i :)
    japps. mer surt och mindre sött brukar funka. :)
  • elinnnnn
    Malten skrev 2010-04-04 10:41:36 följande:
    Pregga du har säkert inget att oroa dig för. Men skönt att du får komma in snabbt så att du kan bli lugn. kramar
    Pregga: håller med malten... kramar
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10