Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-29 10:44:11 följande:
    Nä jag har inga idéer alls. Matlagningen just nu är väldigt enformig. Skulle behöva massa ny inspiration.Ja det är mysigt att få greja lite :)
    mmmm jag behöver också inspiration fast kanske framförallt ORK ;) jaja jag har tagit upp kyckling iallafall så jag får väl sätta igång och leta kyckling recept =)
    Vår lill* plutt väntas 100810
  • elinnnnn

pregga: haha ja det behövs verkligen mycket. det är ju en helt ny människa som föds. helt galet egentligen om man tänker på hur mycket grejer man själv har ;)

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 10:57:23 följande:
    Hej tjejer!det blir ett jävla håll i gång på några i våran omgivning när v säjer att vi har lite babykläder som lill*n kan ärva från våra barn...Vad tycker ni om det?Är det så jäkla hemskt att dom får ärva lite?Givetvis kommer vi ju köpa nytt med och dom kläderna som skall och kan ärvas är ju i nyskick och vissa har ej hunnit blivit knapt använda mer än 1-2 ggr
    äsch använd på. rena, hela och fräscha saker är ju dumt att inte använda igen.
    lillabambi skrev 2010-03-29 11:00:45 följande:
    Hej hej brudarna :)Jobbat på krogen i fredags och resturangen i söndags så har varit galet slut och inte orkat vara inne o skrivit.. Bara småkikat lite.Hur är det med er?Ultraljud i morgon för mej och jag är galet nervös.. Usch!
    lycka till imorrn! Hoppas det går superbra, ska du fråga om bebisens kön?

pregga: ja babyskydd är ju ett måste :) Vi har redan tittat ut det vi ska ha, vi köper barnvagn, babyskydd som ett paket =) fast maken ska inte fixa det förräns senare. när det blir rea. hoppas jag är här då så jag kan få se det innan hihi, jag längtar så tills vi har bebis grejer runt om oss så man kan få drömma lite ;)

den kära leken: mmm pizza låter gott!
  • elinnnnn

nu har jag lagat mat, blir kycklingfil'eer med tomatkross/lök/vitlök och potatismos. Orkar inte/klarar inte av att tänka på mat. jo bara på att äta den inte laga och förbereda....

• elinnnnn

jag får bara ont i ligamenten när jag går. tråkigt för jag har inte tillfälle att röra på mig varje dag så när jag väl är ute så blir det till att promenera i timmar. men det går ju inte nu när jag får så ont och redan börjar vagga från höger ben till vänster... ser ut som en pingvin när jag går.... men men :) När jag ska vända mig i sängen så sätter jag i fötterna så jag liksom lyfter överkroppen med benen. jag använder inte magmusklerna, iofs så har jag inte så många men iallafall ;P

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-29 12:09:33 följande:
    men det e ju så jag gör, tar i med fötterna, för jag kommer inte runt annars...hahahaha å då gör det ONT! å spiciellt om jag rört på mig under dagen!
    hm ahaaa trodde bara det var jag hahaha. maken undrar var gång vad jag håller på med *skrattar*
  • elinnnnn
    den kära leken skrev 2010-03-29 12:23:53 följande:
    Har era navlar börjat puta ut? Min är inte i närheten av att puta ut. Ser inte botten på den.
    min navel är inte särskilt djup så den är helt slät nu eller hur man nu ska säga, bottnen är alltså i samma nivå som resten av magen.

men när jag ligger på sidan så blir det utbuktning i en del av naveln - pga av en bristning jag har där som jag fått från tidigare graviditeter.

jag har aldrig haft en sk utstående navel. det beror nog på vilken sorts navel man har?
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:27:50 följande:
    Inte min heller. Har alltid haft en djup navel..Som min man säjer: Är som en grotta kanske full av skatter Hua ingen som vill ha en ihållande jäkla huvudvärk? Samtidigt kommer smått illamående
    nä tack, jag har min egen att kämpa med. huvudvärk alltså tack o lov inget illamående....hoppas det går över snart för oss alla :)
    Pregga skrev 2010-03-29 12:29:03 följande:
    Var mitt tidigare inlägg så tabubelagt att inte ngn vill svara på det??
    nä det tror jag inte. men andra kanske kände som jag att det inte fanns något att kommentera? jag beklagar för alla som inte kommit lika långt som oss, men enligt mig så har allt en förklaring och en mening och det är ju liksom inget man kan göra utan att acceptera och ta sig vidare på något sätt.
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:32:48 följande:
    Vist är det otroligt jobbigt?Min har fasen suttit i nu några dagar
    samma här med huvudvärken. detta är nog fjärde dagen som jag vaknar upp med det helvetet............
  • elinnnnn

och pregga du måste komma ihåg att din lycka och välmående är lika viktigt som någon annans. visst känner man med andra som råkat illa ut, men man måste släppa det annars så kommer du drunkna. det finns alldeles för många i världen som har det dåligt och mår jättedåligt. jag tycker att man ska få njuta av att man mår bra och är lycklig lika mycket som att man får må dåligt och vara olycklig ibland. livet och lyckan går upp och ner.

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-29 12:44:56 följande:
    Finns det några bra tips mot "botemedel" mot denna jävla huvudvärken?Ingne som har börjat få "underbar"...not värk i ryggen/svanken?Isåfall är ni välkomna i klubben
    tyvärr inget "botemedel" mot huvudvärken, jag dricker massor med vatten och man får ju den sömn man får, vilket inte är lika mycket som förut men vad ska man göra? slå sig medvetslös kanske? :S
    japp ont i ryggen/svanken har jag varje dag. jag vet inte ens hur jag ska sitta längre för hur jag än sitter så får jag ont. :S tack för välkomnandet :P
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10