Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-10 22:03:48 följande:
    ok, men varför blöder det fr livmodertappen? jag vet ju att den e sprängfylld med blod nu å ytliga blodkärl, å att det e mkt förekommande vid ngt som kallas sex, som jag har glömt vad det är...haha men varför skulle det fortsätta? e det vanligt?
    de tog ju en liten bit så det blev väl som ett sår, kanske läker det och sen går upp vid sex? Ska åka iväg nu imorn och vara borta från min man så får väl se hur det blir utan sex. Jag fattar inte varför det skulle fortsätta faktiskt eller om det är vanligt. 
  • mammailund85

Ska gå och lägga mig nu. Imorn åker jag och jobbar på kollo och kommer inte hem förrän om 5v. Ser fram emot det men också lite orolig hur det ska gå med allt jobb. Kommer inte vara här på fl lika ofta, men kommer och kikar in ibland. Ha det fint alla härliga gravvosar :)

• mammailund85

Hej på er!
    Nu är jag iväg på kollo och jobbar, men just idag är jag ledig. Det funkar bra att jobba trots diverse krämpor men jag ser till att vila, sova när jag har möjlighet. Jobbigast just nu tycker jag nog är at vara borta från min man, men han kommer nog upp hit till helgen. Ang. hur man sover ligger jag mest på sidan men man kan ju inte hjälpa hur man vänder sig när man väl somnat. Jag känner mig mest yrslig och tungt att andas när jag sitter upp, har svårt att sitta på nåt skönt sätt.

• mammailund85

Hej på er! 
    Var hos en barnmorska i norrtälje idag (bor ju i lund men jobbar på barnens ö nu). De kollade inte lika många värden här, ex inte hb och äggvita. Jag blev lite paff eftersom mitt hb var väl lågt sist, vill ju veta om jag lyckats jobba upp det nåt. Jaja det är ju bara 2v till nästa besök hemma i lund.
    sf 32 cm (31+6)
    hjärtljud 146
    vikt +11.6 kg

Min mage är jättestor nu och jag får många kommentarer om hur stor den är och att det ser ut som det är dags när som. Lite trött på det.

Grattis till nya veckor! Inte långt kvar nu! 

• mammailund85
    elinnnnn skrev 2010-07-01 19:02:08 följande:
    hej ! det var längesen"! vart har du hållt hus?
    låter bra det där, dina värden. en annan har ju gått upp 20 kg hahaha usch ja
    äsch strunt i vad folk säger, jag vet att det är svårt, men  antingen har man för stor mage eller så har man för liten... varför är det egentligen mer acceptabelt att kommentera en gravidskropp än en ogravid?? :S
    jag jobbar på kollo nu sen några veckor och har inte tid att kika in här lika ofta. Jo det är alltid nåt att kommentera om magen, men samtidigt har jag även fått flera kommentarer att jag är "fint gravid" och att jag ser ut som vanligt i övrigt i kroppen, att det bara är magen som är stor. Själv känner jag mig som en stor koloss hela jag. Nu ska jag ner till havet och ta ett dopp innan jag börjar jobba igen. Går förresten in i v33 idag =) 
  • mammailund85

Hej på er! är fortfarande kvar på kollo och det känns rätt kämpigt med jobbet nu i värmen och allt. Som tur är blir det många svalkande bad i havet. Ni som lider på nätterna kan jag bara tipsa om att köpa en fläkt om ni inte redan har det, min räddare i nöden. 

• mammailund85

Hej på er! Har inte varit här på länge men sofieochlaura har alltså fått sin lille knodd? Ett stort grattis till er!

Själv är jag nyss hemkommen efter 5v av kollojobb, det kändes väl tungt nu sista tiden med värmen och allt. Känns jätteskönt att vara ledig nu. Imorn blir det både UL och bm-besök. spännande!   

• mammailund85

Hej på er! Går in i v35 idag och var på TUL. Den lille har växt till sig till 2.7kg redan så undra var det kommer sluta hehe. Allt såg bra ut iaf och det var en så söt krabat därinne :) Om en timme ska jag på bm-besök också, men det känns inte så spännande längre. 

• mammailund85

Pregga- skickar tankar till dig. förstår att du är helt slut nu. Spännande att se när din prins vill komma ut, men förstår om du vill att han ska stanna inne ett tag till. Fast du är väl i v36 eller nåt nu va så det är väl helt ok att föda nu? kramar 

• mammailund85

Detta är vad vi nu har i klädesväg (små storlekar)

2st Bodys stl 50

7st Bodys stl 56 (3st med ben)

4st Mössor

1 st sovpåse varm

1st sovpåse sval

2st byxor

2st varma overaller

3st sockor

Det mesta har vi fått från min mans bror. Nu efter TUL misstänker jag dock att lillen nog inte kommer komma i strl 50 och bara ha strl 56 jättekort tid, men vi får väl se. Hur mkt kläder har ni? Verkar detta vara tillräckligt? Vi har inte tvättmaskin i lägenheten, men har ganska lätt att få tvättid. 

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10