Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu har jag varit och handlat förlossningssnacks :) Nån slags nöt- frukt- chokladmix, muslibars och svartvinbärsdricka. Tänkte nog ta med lite mer dricka och ett gäng bananer också. Har ni tänkt ta med nåt i mat och dryckesväg? 

• mammailund85

Ett stort grattis catsa till er lilla prinsessa! Skönt att allt gick bra! Det måste kännas konstigt att inte riktigt fatta att det är på g och sen komma hem med en bebis dagen efter :) 

Tetta och puchelina- ni verkar ju också vara på G. Håller tummarna för att det ska komma igång ordentligt så ni får era bebisar snart!  

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-08-03 00:17:52 följande:
    Flickor jag blir helt till mig i trasorna, haha vissa av oss har följt varandra sen +et på stickan å man känner er hyfsat bra nu, andra har kommit in till oss allt eftersom å nu börjar bebisar kika ut, vilket påminner om lite olika saker, vi har stöttat,peppat,å funnist där för varandra under en tid av vårat liv som varit så oerhört viktig.
    jag kan bara tala för mig själv men ett par av er, ganska så många har kommit att betyda en hel del, hur konstigt det än låter, Carohl, sofie&laura ,elinnnn ,malinski79 ,lillabambi, knyzzel, malten ...hihi å FLER, så om jag inte nämner ditt nick så e du inte glömmd för det. Ni kommer alltid ha ett minne å plats hos mig, ni har följt mig i min resa till att bära fram min son..
    en resa med mkt tårar å glädje, skratt osv bakom. Ni ÄR alla speciella.

Nu börjar bebisarna kika ut....å så fort man hör om sofie&laura
    knyzzel, å nu catsa så känner man sig ett steg närmare målet...snart e vi andra åxå där.
    Lyckan e fulländad.

Som sagt, det finns fler här inne som betyder för mig även om jag inte rabblar alla namn, så ingen är glömd.
    Tusen tack för alla stöttande ord, tusen tack för omtanke,kramar å pepp....
    tusen tack för alla skratt, när man suttit å tjutit av skratt för era påhitt å inlägg..

Tack för er underbara tjejer, ni har delat en av de viktigaste bitarna i mitt liv med mig å för det e jag oerhört tacksam.....sen +et på stickan tjejer...hihi

Ni ÄR speciella....stor kram till er alla Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Vad gullig du är pregga! Ni härinne har varit stort stöd för mig också. Jag har ju också varit väldigt nojjig från och till, särskilt i början och det har känts så skönt att kunna skriva och få stöd här. kramar till er!

hur var det nu med knyzzel, har missat om hon skrivit nåt här? 

• mammailund85

Hej på er! Har inte varit inne här så mkt nu i veckan då vi varit hos mina föräldrar. Nu är jag just hemkommen igen och det är fritt fram för bebisen att komma.

Jag har fått brunaktiga flytningar nu under dagen och ringde förlossningen och frågade om det kanske kunde vara teckenblödning eller så. Hon tyckte inte alls det lät som det och menade att teckenblödning är en färsk blödning. Nån annan som haft brunaktiga flytningar? Jag har ju haft en hel del av den sorten tidigare under graviditeten så jag är väl av den lättblödande sorten.... 

• mammailund85

Puchelina- ett stort grattis till er lilla pojke! 

elinn och mandy- håller tummarna för att era små vill kika ut under dagen :) 

• mammailund85

Hej på er! Hur har ni gjort med storlekar till era små? Jag har handlat nästan allt i strl 56 men börjar undra nu om jag ska köpa lite mer i strl 50 utifall att. Enligt TUL är det ju en liten tjockis, men man vet ju aldrig. Hur har ni tänkt? och hur mycket kläder tar ni med till bb? 

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-08-09 16:50:27 följande:
    haha en liten tjockis? vad väger den lille vasen då? mja jag har handlat det mesta i stl 56, men ngt plagg i stl 50 med, men dom växer ju så sjukt fort aså...jag har tagit med mig 2 ombyten i bb väskan ifall att han skulle kräkas ner ngt eller kissa igenom osv...
    På TUL som var 34+0 om jag minns rätt vägde den lille 2700 om jag minns rätt. 16% över medel och magen var 1cm tjockare än medel. Själv var jag 49 cm och 3800g så jag var också en liten tjockis :) Enligt den bm var det vanligt att få barn som var ungefär så stora som en själv, men jag vet inte om det stämmer. 
  • mammailund85

Hej på er!
    Har storstädat köket hela förmiddan, är helt slut nu. Tänker att det är bra att passa på att göra sånt nu när jag har tid, är dessutom sjukt rastlös. Vad gör ni en dag som denna?

Ang bädda vagnen har jag lakan, kudde i modell vagn/vagga och lite olika filtar beroende på väder. Vi har inte köpt nån spjälsäng utan tänkte köra på liggdelen/vår säng sålänge. Vi får väl se hur det funkar.

Nu ska jag nog ta och äta lite ostkaka :) 

• mammailund85

Hej på er!

Pregga det låter ju verkligen som att det inte är långt kvar för dig nu. Heja heja discoprinsen!

Malinski- jag har också kvar min slemmis vad jag vet, men det verkar ju inte alltid vara helt lätt att urskilja.

Nallepuhmamma- Jag dricker ju också hallonbladste, ca 2 koppar/dag men förra veckan var jag hos mina föräldrar och glömde ta med det så det blev 5 dagar utan.

Såg att ni pratade om TENS också. Jag har hyrt en apparat som jag testade idag. Det är även bra för ryggont osv innan förlossningen och bra att öva med. Det känns jätteskönt tycker jag och kan rekommendera det. Har blivit tipsad av min bm.  

• mammailund85

Hej på er!
    Jag har också som ilningar ibland när jag går som gör att jag måste stanna upp. Ibland känns det obehagligt att gå överhuvudtaget. Idag har jag väldans ont i höften med.

Mandy och Elinn- skönt att ni är så tålmodiga, fast det är klart det går ju inte att påverka. Själv är jag "bara" 38+0 men är väldigt otålig redan.

Körde förresten en liten färdknäpp här imorse, får se om det har nån effekt :)   

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10