Inlägg från: mammailund85 |Visa alla inlägg
  • mammailund85

Vi fortsätter, Bf aug 10

Hej på er! Nu är det varmt och soligt igen. Jag tycker mest det känns frustrerande för jag vill åka och bada, men min man och kompisar jobbar ju alla. Har ju kort på ett inomhusbad 2 min härifrån och så håller de självklart på och renoverar nu så det är stängt...närmsta utebad ligger på andra sidan av stan och jag har inte ork att cykla dit. pallar inte att sitta inne i denna varma lägenhet

• mammailund85
    Malten skrev 2010-07-27 10:14:23 följande:
    Hej på er! Nu är det varmt och soligt igen. Jag tycker mest det känns frustrerande för jag vill åka och bada, men min man och kompisar jobbar ju alla. Har ju kort på ett inomhusbad 2 min härifrån och så håller de självklart på och renoverar nu så det är stängt...närmsta utebad ligger på andra sidan av stan och jag har inte ork att cykla dit. pallar inte att sitta inne i denna varma lägenhet
    Jag tar tillbaka detta, nu fick jag med min man på att åka till Lomma :) Han jobbar hemifrån och väljer själv när han jobbar så det funkar ju bra. Ha en härlig dag alla!
  • mammailund85

Hej på er! 
    Såg att nån frågade om bristningar. Jag klarade mig fram till v33 typ, men sen kom de som ett brev på posten =( trots ihärdigt smörj av cocoa butter. Som tur är ser jag dem ju inte själv när jag ser ner på min mage eftersom de är under naveln hehe.

Nä nu ska jag iväg och handla. Jag använder kundvagn och sen hänger jag dem på cykeln på vägen hem. Sen får min man komma ner och hämta kassarna upp för trappan :) Pregga du behöver absolut inte oroa dig att din dramaten var tung att dra. Detta med att bära tungt hör väl också mest att göra med mammans rygg och inget bebisen påverkas av?  

• mammailund85

Hej på er! Jag såg också programmet och blev också skärrad. Usch jag är jätterädd att nåt sånt ska hända. Även om det oftast går bra i slutändan måste man få sån panik om barnet inte "kommer igång" direkt.... 

• mammailund85

Hej på er! Jag håller på att tvätta, bla lite bebiskläder. Sen blir det körlektion i em, känns som att det går trögt med körkortet även om jag kör en massa nu. Sen tänkte jag börja packa bb-väskan trots att det är 4v till bf. Vi ska på bröllop i småland i helgen och hem till mina föräldrar i linköping nästa v och tänkte nog ta med bb-väska och babtskydd utifall att. Tror ni man kan ta med en laptop att lyssna på musik på eller är det isf bättre med cd-skivor eller ipod? 

• mammailund85

okej jo det skadar ju inte att ta med babyskydd och bb-väska redan nu, det känns nog tryggt. Jag ska till bm på tis och ska fråga lite vad man ska ta med, ex blöjor och bindor får man väl där? 

• mammailund85

Hej på er!
    Spännande med värkar, slemmisar och misstänkt vattenavgång. Det dröjer nog inte länge till för vissa härinne!
    Själv har jag mest ont i ryggen, det blir sämre för varje dag nu =/ Det är inte i fogarna nu utan högre upp i ryggen. Sitter med en värmekudde nu. Imorn ska vi till småland på bröllop, får se hur länge jag orkar hålla igång.  

• mammailund85
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-02 10:43:38 följande:
    Någon av er som kan förklar detta "Knäppande" ljuden man hör ibland i magen?

Det liksom knäpper till...
    Du kanske tänker på när bebisen hickar annars? Då tickar det till med jämna mellanrum, brukar ha det flera ggr per dag
  • mammailund85

Har inte varit här på ett par dagar nu och orkar inte läsa igenom allt. Har jag missat nåt viktigt, nån bebis som ploppat ut eller så?  :) Här är det inget på g änsålänge, men är ju "bara" 36+3. Har varit på bröllop i helgen och igårkväll konsert och bowling. Idag ska jag bara ta det lugnt

• mammailund85
    Pregga skrev 2010-08-02 18:00:46 följande:
    mjo men jag ringde en Bm som sa att han inte skadas av att jag vrålade, men säkert känner av andrenalinet.
    Min mamma sa det idag med, jisses va arg du varit de sista 2 veckorna....å det stämmer ju med, jag har värsta pms,en å jag vet inte varför????

Bm, sa att det e mkt vanligt i slutet på graviditeten då hormonerna står på sin topp å man har mkt tankar å känslor inför fl.
    Hej! Här har du en till pms-kärring. Grrr vad jag är arg på allt och alla. Ska hem till föräldrarna imorn där hela fam är och ska vara där resten av veckan, får se hur det går hehe. Stor risk att de går mig på nerverna 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10