• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Nallepuhmamma
    Är det all pålägg man ska vara försiktig med som tex sådant vakumförpackade pålägg typ rökt skinka,rökt annat osv?

men kokt kan man äta direkt då eller? Ska allt vara i frysen 3 dygn innan man kan ta det?
  • elinnnnn

förresten, nu när jag igår var och gjorde ultraljud igen så fick jag ett annat BF.  är det mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man får det uträknat eller det är en viss vecka? mina 3 olika bf har jag fått i v.8+?, v.16+6 och nu v.21+1

Vår lill* plutt väntas 100810
  • Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:33:28 följande:
    haha 2265:- var väl inte sååå mycket? fast kanske kostade gardinerna bara ett par hundra hahaha vad köpte du då, mycket till bebisen? var det mycket folk?
    Nä det var inte mkt. Gardinerna gick på runt 600-800:- nä inget till bebisen då jag redan har så mkt kläder sen tidigare. Rätt så lugnt med folk, var där från 13-14,15 för jag skulle hämta mina barn kl 15 på dagis. Så det vara bara en snabbis där.
  • Nallepuhmamma
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:49:28 följande:
    förresten, nu när jag igår var och gjorde ultraljud igen så fick jag ett annat BF.  är det mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man får det uträknat eller det är en viss vecka? mina 3 olika bf har jag fått i v.8+?, v.16+6 och nu v.21+1
    Jag hade litat på de senaste. Dom brukar i regel ta i v 18 då de flesta oftast alla barnen brukar vara lika stora!
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:45:35 följande:
    ja, jag gjorde det lätt för mig, efter att ha frågat härinne och fått lite tips så bad jag maken välja vad han ville ha haha, så vi får väl se, jag väntar på svar iallafall :)om man nu ska lite på skrock så enligt min mage så är det en tjej, jag har en väldigt bred mage... fast skrock är ju bara skrock liksom :)detta är ju min 4e graviditet, jag har 2 pojkar och en flicka sen innan och INGEN graviditet har varit den andre lik så jag kan ju inte basera kön på det heller. jag blir tokig, jag vill så gärna veta, och alla som har velat veta har ju fått det härinne. dem flesta iallafall =)
    haha ok, mja mina 2 grav har vart så olika det kan bli...hm, svårt å avgöra ändå för som du säjer skrock som skrock. men hon sa väl att det till 80 % var en flicka?
    förstår att du vill veta, trodde aldrig dom skulle säja till mig, men som hon sa-jag gör ett undantag för dig .hihihihi
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:48:46 följande:
    Är det all pålägg man ska vara försiktig med som tex sådant vakumförpackade pålägg typ rökt skinka,rökt annat osv?men kokt kan man äta direkt då eller? Ska allt vara i frysen 3 dygn innan man kan ta det?
    Allt som är rökt ska ligga i frysen i 3 dygn innan du äter det, kokt går bra å äta direkt...bara det inte e för nära utgångsdatum.
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:51:14 följande:
    Jag hade litat på de senaste. Dom brukar i regel ta i v 18 då de flesta oftast alla barnen brukar vara lika stora!
    Instämmer :)
  • elinnnnn
    Lysmasken skrev 2010-03-31 11:50:55 följande:
    Nä det var inte mkt. Gardinerna gick på runt 600-800:- nä inget till bebisen då jag redan har så mkt kläder sen tidigare. Rätt så lugnt med folk, var där från 13-14,15 för jag skulle hämta mina barn kl 15 på dagis. Så det vara bara en snabbis där.
    ah men skönt att ha mycket kläder sen innan så behöver man inte lägga ut lika mycket pengar på det.va roligt att åka iväg sådär bara på en snabbis . jag ska dit för första gången om en, två månader. det ska bli spännande :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-31 11:51:14 följande:
    ja det skiljer ju iofs inte så mycket mellan dem olika BFn men ändå. faktiskt bara en dag mellan bf räknat efter v.16+6 och v.21+1. det känns ju som om det ska vara mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man räknar men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom bebis kommer när den kommer. men man räknar ju ändå ner till BF fastän man vet att man inte ska hänga upp sig så mycket på just det datumet. eller iallafall så gör jag det :)
  • puchelina88

ne nu ska ja ta och städa lite i morrn kommer pappa och mina 2 syskon på 5 och 9 år dom är såå glada att dom ska bli morbror och moster dom ska få se mini på tvn i morrn ska bli kul och se va dom säger;)
    vi hörs senare sen tjejer!!

• Lysmasken
    elinnnnn skrev 2010-03-31 11:56:24 följande:
    ah men skönt att ha mycket kläder sen innan så behöver man inte lägga ut lika mycket pengar på det.va roligt att åka iväg sådär bara på en snabbis . jag ska dit för första gången om en, två månader. det ska bli spännande :) ja det skiljer ju iofs inte så mycket mellan dem olika BFn men ändå. faktiskt bara en dag mellan bf räknat efter v.16+6 och v.21+1. det känns ju som om det ska vara mer tillförlitligt ju senare i graviditeten man räknar men egentligen spelar det ju ingen roll eftersom bebis kommer när den kommer. men man räknar ju ändå ner till BF fastän man vet att man inte ska hänga upp sig så mycket på just det datumet. eller iallafall så gör jag det :)
    Jo, men denna gång har jag ingen aning om det är en tös el pojke då maken sa till dom att vi inte ska veta könet =(
    Har ju vetat om det dom andra 2 gångerna.

Får åka lite senare igen men då vara där lite längre
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-03-31 11:53:43 följande:
    haha ok, mja mina 2 grav har vart så olika det kan bli...hm, svårt å avgöra ändå för som du säjer skrock som skrock. men hon sa väl att det till 80 % var en flicka?förstår att du vill veta, trodde aldrig dom skulle säja till mig, men som hon sa-jag gör ett undantag för dig .hihihihi Allt som är rökt ska ligga i frysen i 3 dygn innan du äter det, kokt går bra å äta direkt...bara det inte e för nära utgångsdatum.
    jo hon sa ju det förra gången... men såhär gick det till då: bm mätte och kollade det dem ska kolla på rutinUL och maken sa skämtsamt bara för att få henne att kolla: det är en flicka va?. Då sa BM: ja 80% säkert att det är det"

Men eftersom jag inte ens såg att hon varit "där" och kollat så känns det lite som att BM bara sa så för att hon kanske trodde att min man VILL att det ska va en flicka medans han bara sa så för att han ville att hon skulle kolla? hm
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10