• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-31 16:04:22 följande:
    hmm någon som vet hur stor bebisen är när man är i vecka 21??
    vad kul! hoppas allt passar :)
    vi var på ultraljud igår och vikten uppskattades till 400gr. Längden står nog också nånstans på ul-bilden, fast tyvärr glömde jag den i bilen igår :S
    Kan skriva det här sen om det står eller inte :) Jag har precis gått in i v.22

fast såhär står det på denna hemsidan: http://se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/21weeks/

Vecka 21: Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl
    Vår älskade bebis har BF 100809
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-03-31 16:17:42 följande:
    vad kul! hoppas allt passar :)vi var på ultraljud igår och vikten uppskattades till 400gr. Längden står nog också nånstans på ul-bilden, fast tyvärr glömde jag den i bilen igår :SKan skriva det här sen om det står eller inte :) Jag har precis gått in i v.22fast såhär står det på denna hemsidan: se.babycenter.com/pregnancy/fetaldevelopment/.../Vecka 21: Nu väger fostret cirka 360 gram och är ungefär 27 centimeter långt från hjässa till häl
    oj då va stor den är;)hihi  och tänk att den får plats där inne i magen;)
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-03-31 16:12:09 följande:
    Hej hej!!!!Nu är jag hemma från Rul,å bebisen va det full rulle på Fladdrade runt mest hela tiden och ville inte alls va med på kort!!! Däremot så fick jag "backa" 6 dagar (fick göra det med dottern oxå,men hon kom ändå 10 dagar innan BF) så nu är jag i v 18+0 idag (igen)Det enda som oroar mig liiiiite va att de hittade en vit fläck på hjärtat (ekogent fokus) vilket kan innebära en minimal risk för Ds,men hon sa oxå att hon ser flera såna här i veckan och att i de allra flesta fallen så är det inget! Men ska iaf få gå på ett extra UL nästa onsdag igen å träffa en läkare som ska bedömma om man ska "gå vidare" med ett fostervattenprov..Men är sååååå tacksam för att hjärtat slog å att bebisen växte och va propotionerlig (stavas nog inte så)
    mysigt med RUL :) tycker du ska ta det till dig som din BM sa att det antagligen inte är nån fara. onödigt att oroa sig i onödan ju. Håller tummarna för positiva besked vid nästa UL.

Den kära leken: Lycka till, hoppas vagnen är fin och till ett bra pris dvs KÖP :D
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-31 16:20:08 följande:
    oj då va stor den är;)hihi  och tänk att den får plats där inne i magen;)
    ja! minns du när den var så liten som en böna bara 2 centimetrar? *fniss* härligt att det växer på därinne :)
  • puchelina88
    elinnnnn skrev 2010-03-31 16:21:34 följande:
    ja! minns du när den var så liten som en böna bara 2 centimetrar? *fniss* härligt att det växer på därinne :)
    hihi när vi va på vul i dec så va ja i vecka 6 då va de en böna där inne;)
    vi funderar på köns ul i linköping kosta 650kr,mellan vecka 25 och 34 ska man vara skulle vara så skönt att få se den igen innan den kommer ut för vi har ingen mera ul bara Bm besök!
  • Malinski79
    elinnnnn skrev 2010-03-31 16:20:11 följande:
    mysigt med RUL :) tycker du ska ta det till dig som din BM sa att det antagligen inte är nån fara. onödigt att oroa sig i onödan ju. Håller tummarna för positiva besked vid nästa UL. Den kära leken: Lycka till, hoppas vagnen är fin och till ett bra pris dvs KÖP :D
    Ja jag känner att jag ska släppa det och njuta så länge...Han sa oxå att de i Uppsala fått "order" om att berätta när man ser den lilla vita fläcken men att man inte gör det i alla län,så då kan det inte vara någon fara på taket!!!

Hur som hellst ska jag njuta av att bebisen dansar på i magen och att {#lang_emotions_heart} ticka på som det ska =)
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-03-31 16:23:52 följande:
    hihi när vi va på vul i dec så va ja i vecka 6 då va de en böna där inne;)vi funderar på köns ul i linköping kosta 650kr,mellan vecka 25 och 34 ska man vara skulle vara så skönt att få se den igen innan den kommer ut för vi har ingen mera ul bara Bm besök!
    ja vi var ju på ett extra UL igår i hopp om att få veta kön. men bebisen ville inte. den låg på bredden och hade ryggen mot min mage och näsan mot min rygg och benen tryckte den ihop också så BM kunde inte se :S

jag ska nog boka in mig på KÖNSUL sen runt vecka 29 nånting, jag tänker då göra 3d/4d i malmö, det kommer kosta 1000kr.. dyrt fast jag vill så gärna veta haha, frågan är bara om maken går med på att betala, han är inte lika nyfiken som jag så kanske går han inte med på det hahaha
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-03-31 16:28:25 följande:
    Ja jag känner att jag ska släppa det och njuta så länge...Han sa oxå att de i Uppsala fått "order" om att berätta när man ser den lilla vita fläcken men att man inte gör det i alla län,så då kan det inte vara någon fara på taket!!!Hur som hellst ska jag njuta av att bebisen dansar på i magen och att  ticka på som det ska =)
    det gör du rätt i :) grattis! mysigt när bebisen håller på. min sover nog för tillfället :)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-31 14:34:43 följande:
    i och med att jag ätit det så mycket, faktiskt varje dag i flera månader, och inte ens i sverige för ju mig orolig, så jag ska nog be om att få testat ifall ifall.ang igångsättning, jo eftersom jag ville ha epidural när jag skulle föda min första och när jag fått dem avstannade mina värkar så dem satte dropp för attt få igång det igen. det var väldigt drygt och nog därav den 12 timmars långa plågan på BB.... med dem andra har jag bara tagit lustgas eller vad det nu heter och då har bebisen kommit ut 30 minuter efter att jag kommit till BB. denna gången kommer jag också avstå från epidural. men denna gången kommer jag inte sätta mig i duschen hemma (det snabbar upp det hela) eftersom jag dem 2 senare ggr gjort just det och då kommit in så sent. denna gången ska jag vänta med duschen tills jag kommer in till BB :) jag vill INTE föda hemma eller i bilen på väg in ;);)
    ok, men då tycker jag du ska be dom ta ett test på dig, å nöj dig inte med vanligt blodprov för det e inte alltid det visar, utan avföring. vadå satt igång med duchen??
  • Bubbis10
    puchelina88 skrev 2010-03-31 16:04:22 följande:
    hmm någon som vet hur stor bebisen är när man är i vecka 21??
    den är ca 25 cm då :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10