Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-07-30 11:09:23 följande:

Men Pregga nu får du banne mig ta ett allvarligt snack med din lille buse till son du har där i.

Du får visa vägen ut

Ge han en karta,kompass,gps

jaa eller hur, men nu e jag orolig IGEN! han känns inte alls lika mkt längre...innan var han sjövild å nu nada nästan...funderar på att åka in..SUCK!
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-30 11:50:13 följande:
    Va lugn gumman du såg ju att allt var bra med honom... Det ska ju vara vanligt att man inte känner av de lika mycket strax innan...
    mjo men så lite.......
  • Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-30 12:01:38 följande:
    Så är ju min just nu.
    Nu har jag så ont i ryggen att det är som ett band som drar åt. Det kommer varje kvart.
    Tar en alvedon så får vi se!

så din e åxå så lugn?? asså jag ska smälla i mig glass här nu å se....men fr sjövild till tvärlugn...kanske e utrymmet som e mindre då....

ngt som e så typiskt är ju att så fort jag sätter foten innanför dörrarna till sjukan så sätter han igång. hm....

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-30 12:09:59 följande:
    Han har nog ett sjätte sinne. Nu du morsan ska jag reta dig!

Min bm förklarade för mig att Nu har min sjunkit långt ner och att utrymmet är tajt. Så livmoderna är för trång för att röra sig i. Den smiter åt runt bebisen kropp. Därför blir den lugnare och kan inte röra sig som den har gjort förut.

Det kan nog vara så...
    mjo kanske det, sen har jag ju åxå moderkakan i framvägg å då missar man ju en massa rörelser...denna oro....men din e med lugnare nu?
  • Bubbis10

Tetta

sen sa min Bm att värkarna påverkar bebis till att bli trött med....

• Bubbis10

Nu vet jag den stora boven till varför jag e kass i magen-GLASSEN!!!
    suck...trodde ngt var på G ju....

• Bubbis10
    tetta skrev 2010-07-30 13:11:03 följande:
    Den är mkt lugnare. Men så fort barnen bråkar så bökar den runt.

Nu är jag helt slut efter bullbakandet. Det får bli att lata sig i soffan resten av dagen. Vi kanske ska göra göra ngt imorgon så det är nog bäst att man vilar upp sig till det.
    ok, jag har kännt den lille lite nu så han rör ju sig även om det inte e mkt.....
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-30 13:54:10 följande:
    Men vänta! Jag har ingen aning om man får bada om slemmisen går utifall du har öppnat dig...
    Fråga nån annan innan, annars googla. Jag vet att det får inte komma upp vatten i pullan om man öppnat sig. Duscha vet jag att man får göra...
    man ska INTE bada hemma om man öppnat sig!!! bara på BB.
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-30 13:51:29 följande:
    Ja dom ser ut som äggvita =) Hoppas att det är på g nu.... Men ska ta ett bad och slappa lite.... Bör jag oroa mig om det kommer värkar?
    man ska inte bada hemma om man öppnat sig!
  • Bubbis10
    zera5 skrev 2010-07-30 13:58:44 följande:
    Gör ett litet inlägg!

Ingen fara att bada så länge inte vattnet har gått även om man öppnat sig så kommer inte vattnet in till barnet då fosterhinnan ligger ivägen. Därav att man får bada på BB under förutsättningen att inte vattnet har gått för då finns det en mycket hög infektionsrisk!
    Men mitt vatten gick med dottern, å jag fick bada på BB men absolut inte hemma. Fick åxå höra som carohl säjer, att har man öppnat sig så ska man inte ens ducha uppåt...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10