Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-07-30 13:57:12 följande:
    Ja jag har också för mig det... Men duscha får man inte spruta upp har min BM sagt pga infektionsrisken... Inte om man börjat öppnat sig
    så sa min Bm åxå samt dom på spec mvc där jag går ibland.
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:00:04 följande:
    Hittade detta om någon annan också vill veta.

2. Min slempropp gick för två veckor sedan och jag har fortfarande en vecka kvar till beräknat förlossnings datum. Både läkaren och barnmorskan säger att jag varken ska bada i badkaret eller i offentliga bad. Men jag har läst att det är ok att bada även om slemproppen har gått. Vad stämmer?

Svar från barnmorskan Marie: Hej. Oftast föder man samma dag eller inom loppet av en vecka från det att slemproppen har gått, så det är inte länge till som du får vänta på din förlossning. Du kan bada i ditt eget badkar. Man kan ju till och med föda i vatten. Men som sagt: bada hemma i ditt eget bad och inte i simbassäng. Lycka till framöver.

till mig så sa dom att Bb,s badkar är så steliriserat att där går det bra, men att man inte ska göra det hemma. min slemmis började släppa redan den 17de å natten till den 18de då jag låg inne, å ingen bebis än....
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:04:11 följande:
    Men jag tror inte vattnet har gått.... Bara slemmisen som kommit... Eller blir det samma sak?
    aså jag har ju gått på MASSA kontroller å frågat så mkt att jag skulle kunna bli Bm själv efter denna graviditet.
    slemmis å vattenavgång är inte samma sak, å slemmis KAN återbildas om det inte e dags, att hon marie Bm skriver så, tycker jag e märkligt-att den skulle komma inom enn v efter att ha släppt, min släppte för snart 2 v sedan.
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:06:48 följande:
    Jo det är sant.... Kan man känna om man har öppnat sig?
    Bara en bm som kan känna det...
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:06:05 följande:
    Okej, nää det kan ju ta lång tid. Men jag hoppas att det inte gör det och att han vill komma snart =D
    jo aså det e såå olika,med dottern så kom slemmis EFTER vattenavgång.
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-07-30 14:07:26 följande:
    Jo så sa de till mig med att deras badkar går bra då det är steliriserat...
    jo exakt.
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-07-30 14:10:55 följande:
    Ja okej,men då kan jag väl ta ett bad? Vad jag vet har inget vatten gått och inte hela slemmisen. Det fanns inget blod i innan om det inte har kommit nu vill säga.

TACK för era snabba och kloka svar. UPPSKATTAR det SÅÅÅÅ mycket!!!! Hjärta
    jag ahde inte gjort det, men det e klart upp till dig....
  • Bubbis10

Jag hade verkeligen tänkt att ha med mitt x....in i det sista...men efter vad han sa till mig ida,,,så blev jag riktigt skitledsen å började Gråter så nu e det nog....

• Bubbis10

puttade lite på min sovande son...stackarn, hua...får AP dåligt samvete, men jag behövde verkeligen känna honom ju....

• Bubbis10
    PNC skrev 2010-07-30 17:15:36 följande:
    Åh nej Pregga! Vad har hänt??? Kram!
    Känner mig så förtvivlad.....snyft...berättar sen..kan inte ta det nu utan att gråta....
  • Bubbis10
    PNC skrev 2010-07-30 17:15:36 följande:
    Åh nej Pregga! Vad har hänt??? Kram!
    Kram
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10