Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

lullelulle skrev 2010-08-03 11:18:55 följande:
    Grattis Catsa! :) Man längtar inte mindre nu precis...

Har en fråga till er andra och skulle vara tacksam för svar då jag är lite fundersam hur jag ska göra vid ev vattenavgång...min lille/lilla har ju varit fixerad sedan v. 34 (är i v. 38 nu)
    sedan hon/han fixerade sig har den typ konstant legat med sin rygg och rumpa på vänster sida av min mage och haft sina fötter under mina högra revben. Så har den legat länge. Men så för tre dagar sedan började det även sparka på min vänstra sida av magen och ryggen kände jag på höger sida. Den måste alltså roterat. Den har sedan roterat så fram och tillbaka.
    Det jag undrar är om fixeringen kan ha släppt eller om det är naturligt att den vänder sida så mycket. hur är det för er???
    Jag har hört att det inte är så bra om vattnet går när man inte är fixerad, eller att man iaf ska lägga sig ned och ringa fl eftersom att barnet annars kan få navelsträngen runt huvudet om det dras med av vattnet....vill därför veta om min fixering kan ha släppt eller om det är normalt att den ändrar läge trots fixeringen...
    Ringde till förlossningen för att fråga men de har inte ringt upp ännu....:( ringde i förrigår. Igår ringde jag igen då sa de att de skulle ringa upp men har fortfarande inte gjort det. dåligt tycker jag.

Hoppas ni mår bra :)
    Svarar snabbt nu, sitter i tel IGEN, haha det är INGEN fara för fixering pga den byter sida,det kan dom med kroppen ändå.påverkar inte fixeringen.
  • Bubbis10

Nu ska jag kila iväg en sväng, åh jag har Tul imon, hihihhi

kram sålänge :)

• Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-03 11:18:55 följande:
    Grattis Catsa! :) Man längtar inte mindre nu precis...

Har en fråga till er andra och skulle vara tacksam för svar då jag är lite fundersam hur jag ska göra vid ev vattenavgång...min lille/lilla har ju varit fixerad sedan v. 34 (är i v. 38 nu)
    sedan hon/han fixerade sig har den typ konstant legat med sin rygg och rumpa på vänster sida av min mage och haft sina fötter under mina högra revben. Så har den legat länge. Men så för tre dagar sedan började det även sparka på min vänstra sida av magen och ryggen kände jag på höger sida. Den måste alltså roterat. Den har sedan roterat så fram och tillbaka.
    Det jag undrar är om fixeringen kan ha släppt eller om det är naturligt att den vänder sida så mycket. hur är det för er???
    Jag har hört att det inte är så bra om vattnet går när man inte är fixerad, eller att man iaf ska lägga sig ned och ringa fl eftersom att barnet annars kan få navelsträngen runt huvudet om det dras med av vattnet....vill därför veta om min fixering kan ha släppt eller om det är normalt att den ändrar läge trots fixeringen...
    Ringde till förlossningen för att fråga men de har inte ringt upp ännu....:( ringde i förrigår. Igår ringde jag igen då sa de att de skulle ringa upp men har fortfarande inte gjort det. dåligt tycker jag.

Hoppas ni mår bra :)
    Såå nu e jag hemma igen, asså min lille vase har ju inte fixerat sig men ligger med huvudet neråt så jag måste lägga mig ner direkt å ringa ambulans om vattnet går. Men jag tror det du känner kan vbara små händer åxå behöver inte vara sparkar varje gng å bebis e ju rätt så stor nu så det kan tyckas att man känner den lite överallt. Men jag har aldrig hört att en bebis som fixerat sig ändrar på det-aldrig! så det tror jag inte du behöver oroa dig för, men sen klart så måste den kunna byta sida utan att det ruckar på huvudet.så du kan nog känna dig helt lugn, kram
  • Bubbis10
    lullelulle skrev 2010-08-03 13:22:45 följande:
    Tack så mycket pregga...då borde det inte vara någon fara. Har dock hört om dom som haft fixerade bäbisar men där det "släppt" och snurrat runt. Känns så konstigt när man känner hårda sparkar där man inte känt dem förut. Men än så länge är det inte neråt det sparkar iaf, så huvudet borde ju fortfarande va på plats....

men ni andra känner sparkar både på vänster och höger sida av magen? Inte bara på den ena eller andra sidan?
    så lite, men som sagt..jag tror det du känner ibland kan vara en liten hand med, min lille lägger sig lite olika fast huvudet fortfarande e neråt, ligger jag på vänsetr sida som imorse så vaknar jag av att jag känner hicka på den sidan, men han kan ligga på höger inom en tim typ, men huvudet e fortfarande neråt, men han e inte fixerad än.
    har aldrig hört att en fixering släppt, låter mer som om ngn vill skrämma upp dig.
    jag känner mig dock lite orolig att min inte fixerat sig....å jag som hela tiden trott att han kommer tidigare börjar tro att jag kommer gå över nu..men men vi får se...
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-03 13:46:14 följande:
    Jag är ju ganska ny i denna tråden,men älskar den!!! Ni stötter än så otroligt bra och får tiden till att gå. Känner att jag kanske inte hjälpt någon men är så otroligt tacksam för all hjälp jag fått.

NO Pregga DU får inte lämna tråden!!!!! Aldrig,tänk inte ens tanken!!!! Flört

VERKLIGEN TACK FÖR ALLT HJÄLP OCH STÖTTNINGAR!!!! EVIGT TACKSAM,detta är ju mitt absolut bästa ögonblick i livet. Denna tiden betyder så mycket för mig och ni finns här och hjälper. Att bli mamma är alltid stort och betyder mycket,men kanske lite mer förvirrande att vara första? Jag vet inte men iallafall så betyder ni något för mig iallafall Hjärta Skrattande

hihi eh gumman, haha jag går ingenstans...skulle inte klara å lämna alla underbara här inne, även om man i vissa stunder kännt så...å vi e glada att du hittade in här åxå :)

kram

Nallepuhmamma skrev 2010-08-03 16:33:46 följande:
    Hej tjejer nu är jag hemkommen från BM...

ALLT var bra UTOM (EN) SAK

Tösen ligger helt fel.
    Hon har fortfarande inte viljat lägga sig rätt.

Så om 10 dagar ska jag in på UL igen för att glo om hon behagat sig att vända sig rätt vilket jag inte tror hon kommer gjort...Det är ju dessutom fredagen den 13:e då Foten i munnen

Ligger hon fortfarande fel blir det vändningsförsök då på måndagen därpå vilket jag är rädd för att få ta bricanyl som ger hjärtklappning (vilket jag är rädd för),att det ska göra ont osv. Dessutom sa bm att det alltd finns en risk att barnen blir medtagna och måste ut med snitt då.

Blodtryck: 127/69, SF-mått: 35, Fosterljud: 144, HB: 122

men gumman, du har ju bra värden å allt å din lille hinner absolut att vända sig om, asså lyssna på denna...när min mamma väntade mig så satt jag upp i säte fram tills krystvärkarna, då slog jag över så hela magen gungade å gick ner...tror du min mamma var nervös?! haha å dom sa bara, men du har fått barn innan så du fixar det. hahaha men jag vände mig exakt när hon skulle börja krysta, så var inte orolig....det hinner ändra sig. jag känner mig åxå lite orolig då min lille ligger med ansiktet uppåt, men men jag får lita på att dom hjälper oss, sen att han inte e fixerad å jag har gbs...DET är stressande men jag får lita på att dom hjälper oss....även om det ibland gnager i mig...ang vändnings försök  så ska det visst vara lite jobbigt å jag tror inte dom kan tvinga till dig det,. MEN dom är duktiga idag så man får försöka lita på dom att dom vet vad dom gör, även om det e svårt ibland..jag vet.
    imon ska jag på Tul, hihi tidigt som attan men men ska bli kul :)

• Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-03 17:33:45 följande:
    hej sötaste Pregga Hjärta
    hej Hjärta hur e det ?? Kraam
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-03 17:39:38 följande:
    lite småvärkar bara annars är de toppen sj?
    jaså? hihi jaa mina värkar lyser plötsligt med sin frånvaro....hm..funderar på om jag kommer gå över iallafall :/
    haha annars så e allt jättebra :){#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    sofie och laura skrev 2010-08-03 17:48:46 följande:
    PREGGA:
    Vart i helskotta hade du tänkt att gå!!
    EVER NEVER ATT du lämmnar denna tråd för om du gör det släpar jag dig tillbaka hahahahahah tänkte säga ngt snuskigt till detta men avstår Tacka gud att du känne mig hahahahaha
    haha men gumman, jag har inte tänkt så nu....men för ett litet tag sedan så kom ju tanken då det var tjaffs här inne, men nu e det ju lungt Hjärta hahahahaha du e för rolig Glad
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-03 18:04:16 följande:
    Noo!! inte ska vi väl gå över men bara för att man vill ha ut bebben så kommer bacon ligga där långt in i september :P
    hihi näe det hoppas jag inte.....asså nu fick jag sjukt ont under höger bröst...aj wtf??
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-03 18:12:16 följande:
    Pregga: det är vanligt att inte bebisen fixerar sig förrän riktigt sen eller t o m vid förlossningens start på omföderskor!! Jag va helt inställd på att prinsessan INTE skulle fixera sig alls sålänge jag går hos bm utan att den skulle göra det i samband med fl..så därför blev jag OTROLIGT snopen senast när den istort sett va fixerad, gick bara rucka ca 2 m,m, sa bm..Men hon skrev ruckbar, så nästa gång borde hon va fixerad trots att jag absolut iten trott det!!!
    näe detta e vad jag fått höra åxå att det e så med omföderskor, min dotter fixerade sig redan i 5te månaden tror jag det var om jag inte minns fel....kanske 6te...men jag hoppas ju på att han ska fixera sig snart ändå...känns lite tryggare så.
    asså nu har jag ett tryck under höger bröst som gör ont!! svider typ lite, undrar om det e lille rumpen som pressar där just nu.?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10