• t0va

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-02-25 20:04:52 följande:
    Vilka ostar e ok? Prästost, hushåll,wästgöta kloster....osv, vilka e farliga typ? som man ska undvika. ngn som vet? jag vill ju gärna smälta osten i micron me örtsalt på...hahaha mums..
    "Undvik ost gjord på opastöriserad mjölk. Undvik också mögel- och kittost även om den är gjord på pastöriserad mjölk, till exempel brie, gorgonzola, chèvre, vacherol och taleggio. Ost i matlagning som upphettas till bubblande het går bra att äta." 

Så det är väl bara att läsa på förpackningen, äter inte ost alls själv så jag har inte koll på vad som är vad. 
  • t0va
    Malten skrev 2010-02-25 21:20:05 följande:
    nejdå det är ingen fara, det är lungt att röntga också om man behöver det. Ofta får man då ett större skynke ungefär som de har på sjukhusen för att skydda sig. Man rekomenderas tom att gå till tandläkaren och få sina tänder kollade i början av graviditeten eftersom tandhälsan försvagas under en graviditet. 
  • t0va

Jag kopplar ihop det med den elaka figuren i da vincikoden av Dan brown, hade inte hört talas om det namnet före det. Men har sett att det är med i unga mödrar också. 

• t0va

Knyzzel: Blir nog ett grönt troll här också ;) 

Ja namnet är fint, jag tycker om lite ovanliga namn. 
  • t0va

Och jag har inte skrivit idag för jag mår skit... både fysiskt och psykiskt. Är så stressad över att inte hinna packa allt och få ordning. Nu har det ringt 2st som vill kolla på lägenheten, en kanske på onsdag men hon hör av sig igen, den andra skulle ringa senare men har inte hört av sig. 

Är lite svårt att hålla ordning, känns som om vi måste det om någon ska komma hit, kanske inte är så men ja så känns det. Står kartonger överallt och vi rensar ut sånt som ska kastas så det står högar med prylar i varje hörn. Tar lite i taget men det går som sagt långsamt. Så den stressen och foglossningen har gjort att jag knappt sover. 
    Bröt ihop idag över det, men hanen har ryckt in och hjälpt till så vi har fått lite gjort. Ev. får han besked om jobb/praktik i veckan och då kanske jag måste klara mig själv på dagarna och sköta större delen av packandet. Så just nu är det kaos i mitt huvud och huvudvärken kommer krypandes. Äter chokladglass nu, det brukar hjälpa min migrän :) 
  • t0va
    Pregga skrev 2010-02-28 22:35:47 följande:
    ;) Hanen är min kille, jag kallar honom så :D
    *fniss* 
  • t0va
    knyzzel skrev 2010-02-28 22:19:35 följande:
    Har aldrig varit med om det & tänker inte spela hjälte & försöka heller! (pga epilepsi) Tycker det verkar skrämande för den delen oxå. Förstår ni som är oroliga!
    Har du EP? Det har min kille också, farmors största problem i livet med att vi skaffar barn är hans EP. Att han ska få anfall och behöva "tas omhand" så jag ska ha både bebis och hans anfall att sköta... Fördommar är underbara ibland ;) 
    Han har grandmal och låg runt 4-5/vecka förut men håller sig runt något enstaka varannan månad nu så farmors oro är ganska obefogad. Större risk att han blir däckad av en förkylning eller hur var det nu män kan inte bli sjuka ;) 
    Värmepåse på nacken och glass i magen nu känns det aningen bättre. 
  • t0va
    knyzzel skrev 2010-02-28 23:34:25 följande:
    Din lilla stakare, men glass boter d mesta har jag hört=0) Jag har inte haft något anfall på över 4 år nu. Jätte skönt! Så jag har fått körkort & allt, men går ju på kontroll en gång om året för att ha koll på det. Dem kommer när jag blir trött eller sover lite för mycket oregelbundet. Jo, vist e d så att förkylning kan ta dö på vilken gubbe som helst. D skojar man inte om:0) eller jo d gör man rätt friskt:0)
    Ja det är samma för honom, medicin har inte funkat men sovmedicin hjälpte. Anfallen slutade direkt. Så vi kör bara förebyggande nu. Skönt att höra att du fått körkort nu, det är min killes största sorg just nu, speciellt som jag är sjuk och inte orkar köra hela tiden. 
    Pregga: japp, förut kallade jag honom "den" när jag skrev men det var så många som blev upprörda. Så då fick jag byta, han vet ju att det är kärlek bakom men andra fattade inte. 
    Flytt blir i slutet av april, om vi har tur så får vi tillgång till lägenheten i början av april, hoppas det så vi kan börja köra över saker lite i taget. Är bara 500m bort men allt ska ju ändå mer i kartonger. Har bestämt nu att vi trycker ner allt och gör särskillda "skitlådor", där allt sånt som man måste sortera hamnar. För vi ska flytta till en trea från en tvåa så då får alla kartonger stå i extrarummet så bar vi lite i taget och plockar upp och kastar. Här finns inte plats för kartonger, djur och sen stå och sortera. Finns inte ork heller. Hoppas orken finns senare. 
  • t0va

Sov så gott, ja vi har typ 67kvm nu, och ett superlitet sovrum. Det och att sambon inte har ett kontor är stora problemet, han sitter i klädkammaren så vi har ingenstans att ha saker. Men nu blir det 83kvm med ett jättestort sovrum där vi får plats för bebissäng också, och sambon får ett eget kontor och jag får ha klädkammaren till det som den är gjord för :D

Ska nog försöka sova jag med nu. 
  • t0va
    PappaNilsson skrev 2010-03-01 00:18:54 följande:
    Längtar till augusti när frun ska värpa :)
    Värpa? Min hane säger att jag ska kalva.. fast jag värper nog heldre det låter lättare ;) 
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10