Vi fortsätter, Bf aug 10
pregga, Ja absolut måste vi det!
skulle va jätte kul. då är du min debut i internet dating :)
pregga, Ja absolut måste vi det!
skulle va jätte kul. då är du min debut i internet dating :)
nej nej pregga. Bokar du in en date med mig innan så kan du lyssna :P KOm hit på kaffe!!! :)
jag tror att du kan vara lugn pregga, det beror mkt på hur den ligger och så... Du ska inte va orolig hjärtat!! Jag tror att du hade mått bra av att skaffa dig en angelsound eller likande doppler så kan du lyssna när du blir orolig hemma. Rådfråga med din bm annars gumman :)
jag hade skaffat en angelsound om jag var du pregga, så kan du o lugn o ro lyssna när du blir orolig. :)
finns massvis på blocket :)
det finns inga studier när man söker på det, från läkare, bara spekulationer från forum osv. Det verkar lite stressande på fostret sa min bm. Därför kollar man nu inte heller hjärtfrekvensen på mvc förrän efter 20.e v. Det e nya riktliner. Men det är mycket mycket mindre radioaktiva vågor från en angelsound som från ett ultraljud. Så att springa på dom privat för att se sitt foster är skadligare än att lyssna. dessutom mår givetvis ingen av er bra av att du e orolig. jag tror att ju mer man forskar ju mer får man reda på är skadligt. det finns massvis med saker som vi gör nu och har gjort i alla tider, men som om 10 år man har kommit på kan va skadligt för foster. likaså är det nu med hjärtmonitorer. man lyssnade på hjärtat varje gång man var påmc när jag väntade mina tidigare barn. det har inte hänt dem något.... Så det är väl en tolkningsfråga och en prioriteriingsgrej tycker jag. Själv har jag lyssnat 4-5 ggr sen jag köpte den i vecka 11.
Man väljer ju givetvis själv.
ja det är ju väldigt individuellt, Men man vet ju att det finns stunder du inte hör ngt så jag blr iaf inte stressad, Man hör ju mer än bara hjärtljud, du hör sparka, snurrar o allmän aktivitet i magen. Jag har iaf inte hört någon som använt den o att det kommit ut ett skadat barn pga detta....
ja det är rätt skönt nu när det sparkas i magen, för då behöver man inte använda angelsoundet. jag har största respekt för den. o därför har jag inte använt den mer än vad jag tyckt vart nädvändigt för att reducera demoner som kommer ibland. För mig har den funkat o vart ett bra stöd om man säger så. NU behöver jag ju knappt använda den eftersom jag får bekräftelse av bebisen själv. Men den e dock rolig för vänner som inte kan följa och för barnen som har fått lyssna. Mest skaffade vi den i början som ett substitut för pappa som aldrig kommer kunna va med på mvc pga av jobb. Så det är roligt för honom att få höra hjärtat å sånt ibland med. :) Vi har haft stor nytta av den dem 4 ggr som vi använt den iaf :)
Pregga hoppas filuren vaknar till liv snart o putter sin mamma. Du är välkommen hit om du vill komma när som helst. daniel är i backa idag
Hos min mor han kan hämta med dig om du är ängslig och inte vill va själv.
kram!
hej allesammans, här hemma är det fullt upp. Bråkar med skolan där det verkar gå snack bakom min rygg om mina barn, så det blev ett långt samtal till rektorn igår, och det är inte slut än. Sen vände sig jag o Mannen emot varann också så här har det vart fullt med diskussioner i tre dar nu, känner mig arg sårbar o ensam just nu. Han påstår nu att han ska skärpa sig o va lite mer ödmjuk men det är tyvärr inte första ggn det löftet flyger ur mun på den. Jobbigt att ha ett handikapp som inte syns utåt och behöva slåss för sina rättigheter eller förståelse i vissa sammanhang! En sak ute som jag sa, men när man ska behöva försövara sig hemma med!! Nää fy, så igår vart ingen bra dag o jag var mest upprörd och låg med en stenhård mage med grin i halsen. Idag känns allt bättre. men jag har ställt in frittids för mina barn nu, tills utredningen är färdig med vem som säger vad eftersom alla skyller ifrån sig, och jag känner inte att det känns okej att lämna mina barn hos människor jag inte litar på. Så nu har jag fått ställa in mitt program med sjukgymnastik o samtalen oså tills vidare. Hoppas allt löser sig på bästa sätt. nu är jag bara övergiven och stressad känner jag.
Packade hans vecka och sa att han fick bo i sitt place över helgen o tänka på hur han vill ha det hemma, och vem han vill vara som partner och pappa. och främst som stöd i graviditeten han själv har önskat så mycket.
hej allesammans, har inte haft någon tid alls för datorn, hela helgen har vart full rulle. o u behövs vila känner jag!! Är helt slut. trött i ben o rygg. bäckenet. shit man blir ju riktigt gammal med barn i kropp! :-S Dags att slänga iväg barn till skolan sen sova igen öfrhoppningsvis.