Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Elinnn: Jodå idag är det mycket bättre =) Ringde en snäll bonde i närheten så nu är vägen plogad. Så så skönt.

BF 100817
  • den kära leken

Vad roligt med födelsedagskalas. Vi kom aldrig iväg till min svärfars i söndags pga all snö =(

För mig räcker det med telefonen med mamma just nu. Tror jag ahde blivit väldigt irriterad på henne just nu. Ska åka ner till henne över påsken och hoppas verkligen jag kan hålla mig i skinnet då =)

SweetLilly skrev 2010-02-24 10:13:30 följande:
    Hu, idag mår jag illa, ska försöka med lite frukost strax. Idag ska vi iväg och fira svärfar, han fyller år idag, så det bli lite tårta, smaskigt Imorrn kommer min mamma på besök och stannar ett par dagara, hoppas vi inte har ihjäl varandra, utan kan få det trevligt. så jag skulle väl ha behövt städa, det ser förjävligt ut här, men orken finns inte, kanske att jag orkar plocka lite prylar iaf...
    BF 100817
  • den kära leken

Whiii snart halvägs hihi.

augustibarn10 skrev 2010-02-24 08:39:52 följande:
    Samma här :) Nu är det bara fyra veckor kvar till halvvägs ;)
    BF 100817
  • den kära leken

Tack! =)

Ns mamma skrev 2010-02-24 09:07:01 följande:
    Jag har inte fått svar än, får väl det i början på nästa vecka..Ja, man tänker ju en del på det, t ex vad man skall göra om man får negativt besked...
    BF 100817
  • den kära leken

Och inte i samband med kaffe eller svart the. Utan gärna med c-vitamin. Det ökar järnupptaget i tarmen.

SweetLilly skrev 2010-02-24 11:03:31 följande:
    Jag har läst att just tabletter med järn ska man inte ta med mjölk, för det kan halvera effekten.. så ta den med middag eller så ist!
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga! Förstår att du är orolig. Men du, så här kommer det att vara i perioder. Det kan gå dagar och tom nån vecka emellan att man känner bäbisen. Det kommer gå bra!

Pregga skrev 2010-02-24 11:16:22 följande:
    Ok, jag hopas att du har rätt...börjar bli bra orolig, har kännt den lille hela tiden innan, sen ett tag tillbax...
    BF 100817
  • den kära leken

Ähh sånt där tror jag inte ett dugg på. Bara för att skrämma upp. Som att säga till barn att om du inte äter upp kommer vargen och tar dig. Det gör den inte.

Däremot sen när barnet är ute och man inte är trygg som person då så kan säkert barnet bli oroligt.

Pregga skrev 2010-02-24 12:01:24 följande:
    fick höra att om man e orolig under graviditeten så föds en orolig bebbe? What? stämmer detta?
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Jag tror precis som t0va att det kan skapa oro. Visst det är en rolig grej men det skapar nog ingen trygghet. Är man orolig kommer man dessutom alltid att "hitta" något att oroa sig för. Hoppas du förstår vad jag menar. Det bästa du kan göra är nog bara att försöka lite på att det kommer att gå bra. Försök intala dig själv att det kommer verkligen att bli en bäbis i augusti. Jag tänker på dig!

BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Men vad sa han? Låtsades han som ingenting eller? Men framförallt och viktigast, hur mår du efter detta besök?

BF 100817
  • den kära leken

Jag kommer ha mitt UL i 18+6 Känns som en evighet dit.

BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10