Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Det handlar ju oftast om hur man säger något. Klart kloakråtta kanske kan va svårt att få till så det låter positivt. För mig är det oftast något otroligt positivt med djur.

Pregga skrev 2010-03-01 07:55:37 följande:
    hehe va bra för det va inget illa ment bakom. Jo, det e skönt...det e fruktansvärt å jag kan ju inte ta min medecin heller.... jag funderar på detta med att kalla sin respektive för ett tilltal som djur.,,å när jag tänker efter så står mitt x namn i telefonboken som kloak råttan, hahahaha
    BF 100817
  • den kära leken

På tal om djur så undrar jag om någon hört talas om en steriliserad katt som ändå lyckats bli gravid. Vår katt är steriliserad men beter sig konstigare än vanligt och har blivit bra rund om magen. Hoppas verkligen inte på några kattungar nu mitt i alltihop.

BF 100817
  • den kära leken

Nej jag tycker inte heller det kan vara så. Kanske är hon bara fet för att det inte varit så mycket spring ute nu med all snö. Säkert känner hon av att jag är gravid. Hon ska jämt ligga på min mage eller iaf kurra upp sig mot den så gott det går. =)

Pregga skrev 2010-03-01 08:33:31 följande:
    hahahahahhaha jaa du, du får känna lite försiktigt runt magen på henne. Men e hon steriliserad så e det knappast troligt, hon kanske e skendräktig..för hon lär ju känna att du e med barn.
    BF 100817
  • den kära leken

Hunden är ganska lugnt faktiskt. Men henne kan man nästan trampa på, av misstag då, utan att hon ger ifrån sig ett pip.

Nu går katten mest ute men när hon använder lådan får kärleken tömma den. Så klart. Vill ju inte riskera parasiter.

Pregga skrev 2010-03-01 08:41:41 följande:
    hehe naaw..klart hon känner det. Min väninna fick ju lämna bort sin hund när hon var gravid, hunden blev helt uppåt väggarna beskyddande, högg en unge i foten för att den gick för nära min väninna som var med barn. Ingen fick gå nära till slut, så hon känner det :) men du gör inte rent efter katten sj va?
    BF 100817
  • den kära leken

Ja magen har verkligen sagt poff! Går in i vecka 17 på onsdag. Nu går den bara att dölja med en stor vinterjacka.

Sulfur76 skrev 2010-03-01 09:06:06 följande:
    godmorgon! Här skrivs det för fullt när man inte hunnit vara inloggad i helgen, har jobbat hela helgen. pregga här är en till som går in i v 17 och magen börjar växa på nu ordentligt, den är lika stor nu som i v 24-26 med tredje dottern så man undrar vart detta ska sluta :) Har varit inlagd på sjukhus hela natten med min minsta som slog i huvudet så illa att hon fick en mjuk bula lika stor som en golfboll och när man satt med henne på magen hela natten och övervakade så undrade man vad man gett sig in i igen? ännu en som man ska oroa sig över (jag är en väldigt överbeskyddande mamma som har svårt att släppa taget om mina små) ja tänk den som endå fick värpa istället för att föda .........
    BF 100817
  • den kära leken

Tvättmaskinen går varm med de 4 ombyten jag får på mig. Snart får jag väl ge mig ut och handla lite eller sätta mig vid symaskinen. Är ju trots allt sömmerska. Omlottkjolar och klänningar lär ju fungera rätt bra. Och tyg finns det i travar hemma =)

Pregga skrev 2010-03-01 09:50:37 följande:
    Nu e det snart dags å ta tag i tvätten...hua....ingen lust, men vad gör man?...har ju ingen lust att slänga på mig mormors trosor av modellen asså...hahaha
    BF 100817
  • den kära leken

Jag var också väldigt trött på det när jag jobbade som sömmerska men det har gått över nu. Fast jag syr bara åt mig själv och mina närmaste. Aldrig på beställning igen. Fy fan vilket slitgöra för ingenting. Shoppa hatar jag.

carohl skrev 2010-03-01 10:15:24 följande:
    Ja min tvättmaskin ska också få gå varm nu... jag har ingen ursäkt om någon tvättstugetid då jag har egen tvättmaskin haha... nä dags att ta sig i kragen... Jag är också utbildad sömmerska men mitt problem är att jag hatar att sy och la det på hyllan för många år sen. Jag föredrar att shoppa istället
    BF 100817
  • den kära leken

Pregga: Haha, dramaten. Men bra att du har en med hjul iaf. Usch vad tvättkorgar man släpat upp och ner i trappor. Det som är bra när man inte har egen tvättmaskin är att det blir av när man bokat tiden och så blir allt gjort. Nu tvättar man en tvätt när man känner för det. Tvättkorgen blir aldrig tom.

BF 100817
  • den kära leken

Tack för tipset. Jag ska ha koll på henne.

Här mår vi bra. Våren tog ju ett stort steg närmare i helgen.

SweetLilly skrev 2010-03-01 11:20:33 följande:
    den kära kärleken; Kolla så att missen inte har livmodersinflammation! Det kan de få fast de är steriliserad! Oftast brukar man ju kastrera honor med, just av denna anledningen. Annars kanske hon har blivit skengravid av dina hormoner Hela helgen var det halvdött i tråden och så  nu när man kommer in är det flera sidor att läsa igenom igen! Hoppas ni alla mår btra, även om vad jag sett är lite småkämpigt på vissa håll!
    BF 100817
  • den kära leken

Alltså nu blir jag ju lite orolig. Jag får ju sammandragningar när vi har sex, alltså när jag får orgasm. Är det också farligt. Det ska ju inte vara farligt att ha sex ju. Om det bara är normal sex vad fan det nu är?

Pregga skrev 2010-03-01 11:36:35 följande:
    Gu asså...jag tar tag i tvätten å vad händer, jo jag fick en Sd direkt. hm, nu ska jag till läkaren på ons så får vi se vad han säjer, ska ju mäta min livmodertapp å ha tätare kontroller om jag förstod det rätt. så fort jag anstränger mig lite, asså  blir det ngt strul med ansträngning att det skulle bli farligt för liten, så ska jag ansöka om hemhjälp asså.
    BF 100817
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10