Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

LillSkruttet skrev 2010-08-22 18:35:56 följande:
    Ahh...hade vi samma bf-datum? Ja, då rackarns får den här lill* skynda sig ut, jag ligger efter!
    Har städat idag för att röja undan det värsta vi dragit fram och stökat ner sedan sist vi röjde, IFALL bebis vill komma inatt. Har också laddat upp med en ny färsk ananas som skall intagas framför TV:n ikväll.
    Malinski79 skrev 2010-08-22 18:02:39 följande:
    Ja du...Här har det varit full rulle hela eftermiddagen..först kom svärmor + man för en snabbfika, men eftersom sambon fick en läkartid å inte fick köra själv så fick de stanna här..Så att hans "plastpappa" fick köra honom till läkaren.. Sen ringde även min svärfar + fru å ville komma å säga Hej, så de gjorde de..å som att det inte räckte så kom min "plastmamma" förbi oxå Så här va fullt hus...Sambon va tacksam att han fick åka till läkaren

Men det som inte va lika roligt va att läkaren sa att han absolut INTE får följa med in OM förlossningen startar å han får än mindre köra in mig eftersom han är sååå yr emellanåt!! Så har fått förbereda min lilla mamma på att ha "jour" om nåt skulle inträffa nu Är verkligen inte va man vill å hoppas, en samtidigt skönt att iaf ha någon som kan följa med...Så nu hoppas jag sambons feber går över SNABBT!!!!!!!
    Men nää!!! Får han inte följa med in på förlossningen??? Ojoj...ja då hoppas jag för eran skull att han tillfrisknar fort och att bebis väntar liiite med att titta ut iallafall. Man vill ju gärna ha pappan med på förlossningen. Jag skulle nog inte känna mig helt bekväm att ha mamma med....men det är ju jag det.
    Nä läkaren hade sagt att så länge han har feber så får han inte följa med SÅ bara febern försvinner så kan bebisen få komma sen Då kan man iaf ta taxi in till förlossningen!!!!

Känner mig inte heller HELT bekväm med att ha mamma med mig isf, men hon är den ENDA jag kan tänka mig att ha med mig...

Jag som oxå har köpt hem ananas men den törs jag knappt äta nu Även om jag inte tror på att de sätter igång,men bara FÖR ATT så gör det väl det!
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79

God morgon tjejer!!!!

tetta: jag förstår att det måste kännas skit att ha ont hela tiden men utan resultat

Själv ska jag som sagt absolut inte börja klaga än.... har ju trots allt 9 dagar kvar till bf, men EFTER det så kommer jag börja klaga!!! Men då är det väl ändå bara jag kvar här inne så då kan jag klaga HUR mycket jag vill

Väntar ju på att karln ska få bli feberfri, SEN är det nog dax för färdknäppen

• Malinski79
    carohl skrev 2010-08-23 09:39:01 följande:
    Hej tjejer!

Hur går det med era magar?
    Har någon fått veta nåt från elinnn eller mandy? De måste ju ha fått nu!

Här hemma rullar allt på bra Glad Det enda som krånglar är att dottern avskyr att ligga på rygg och därför är det svårt att få henne att åka bagn i vaket tillstånd eller att sova på ryggen som de ska göra. Istället får hon sova groda på mig hela nätterna... Vad gör man inte? Huvudsaken att hon mår bra. Hon hade inte kolik inte än iaf och förhoppningsvis får hon inte det heller. Det vara bara jag som hade ammat henne fel och så fort jag fick hjälp blev hon som en ny unge tack och lov då jag gick sönder av att se att hon hade så ont. Stackarn fick ju i sig massor av luft som jag ammade henne!
    Har ni testat ha henne sova på sida?!?! Min dotter sov inte heller på rygg, så vi la en av våra kuddar i hennes säng å sen låg hon mot den..Gick hur bra som helst Kan ju va värt ett försök iaf
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-23 09:58:53 följande:
    DÅ kan både du och jag klaga i samma klagohörna Tungan ute
    Visserligen har jag BF 7/9,MEN ska ju göra hinnsvepnign samam dag som du har BF och jag kommer bli MYCKET besviken omdet inte startar pga det för jag pallar fasne inte mer med all denna smärta i kroppen.
    Hahaha....Ja då kan vi sitta här som två jävla surkärringar å gnälla Jag hoppas sååååå innerligt att jag slipper gå över en får väl säkert göra det med besked bara för att dottern kom 10 dagar INNAN bf... Å bara för att man inte önskar att de ska starta nu när sambon är sjuk, så ska hon säkert jävlas lite extra med mamma å pappa å stanna inne liiiite extra

Känns verkligen låååångt kvar..Inga förvärkar, inga sd, inga rikliga flytningar, ingen slempropp som släppt SÅ det känns som det är ett bra tag kvar...Även om jag vet att det kan gå fort när de väl sätter igång
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-23 11:57:32 följande:
    Det var på BB de rådde mig att införskaffa silikontutte att sätta på bröstvårtan. Det skulle ge huden lite frist och en chans att läka då lilltjejen snuttade sönder mig. Hörde inget om att man skulle vänta med det...
    Kan säga att det va bm på bb som gav mig sån amningsnapp med dottern...

Har införskaffat en även denna gång..ifall om att jag ev ska amma!! Men det visar sig!!!
  • Malinski79

Jag ska oxå till bm på torsdag

Så om jag får lov att gå dit så hoppas jag verkligen att det är SISTA gången

• Malinski79
    tetta skrev 2010-08-23 19:34:15 följande:
    Jag är öppen 3 cm och hon körde in fingrarna och "grävde"  runt. Vidgade öppningen med fingrarna. Visst känns det. Men man är så bedövad ändå.

Ska binda karln sen så.... FlörtDet känns lite mer nu efter svepningen.

Kram
    Men du ser..DÅ är det ju på väg att hända nåt nu...Kan meddela att när jag väntade dottern gick det foooort från 3 cm 3cm tills dess att hon va ute gick på 3,5 tim

Jag har mått lite skumt idag...först har jag varit jäääätte trött å sovit middag, vilket jag istortsett ALDRIG gör..Sen svettas jag enormt, har mått lite illa...Men som sagt inga TECKEN

Men men,det är väl bara att håååålla ut...Men varje gång jag öppnar kylen så blir jag sååå sugen på min brie ost som ligger där å väntar på mig Jag va "tvungen" att köpa den när jag va å handlade sist, så NÄR bebben är ute så ska här firas med BRIEOST

Pregga: jag kan tänka mig att det finns liiiite annat att göra än att sitta här med oss "surkärringar" *skoooja bara*
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-23 21:43:20 följande:
    Jo men exakt, jag ska åxå be dom göra ngt för att bedöva lite å varmt vatten gör ju det...ja ljummet.men det känns såå hemskt ju..jag kommer ju börja lipa, det känner jag på mig redan nu.
    tetta skrev 2010-08-23 19:34:15 följande:
    Jag är öppen 3 cm och hon körde in fingrarna och "grävde"  runt. Vidgade öppningen med fingrarna. Visst känns det. Men man är så bedövad ändå.

Ska binda karln sen så.... Flört
    Det känns lite mer nu efter svepningen.

Kram
    Jo men svepningen sätter ju fart på livmodern så den automatsikt jobbar mer å sänder ut hormoner. jag sattes ju igång, aså...jag var öppen 3 cm som du å INNAN dom stack hål på vattnet så hade det typ redan börjat, för jag började kräkas på morrn innan dom stack hål. Men du har snart din bebis gumman :)
    KramHej gumman :)
    Fick höra av Carohl att ni (du) hade skålat för mig å även en egen skål för mitt hjärtegryn...Tusen tack.Hjärta
    jag tänkte backat i tråden å läst vad som hänt här inne med det verkar vaar så sjukt mkt att ta igen så jag frågar ist

En liten uppdatering? vad har hänt här inne?

haha surkärringar? nej absolut inte, hahaha men man har ju inte hunnit å landa riktigt än dock...

ILLAMÅENDE dock kan vara ett sk tecken på att ngt e på G, som sagt samma dag som jag föddes så vaknade jag av att jag behövde kräkas å låg då redan inne. Sen kräktes jag även under själva förlosningen ganska så många gng. MEN det gör jag när jag kommer till en viss smärtgräns.
    Tog ingen eda förens det var outhärdigt, å då var jag öppen 8 cm. det blir så intensivt med värkdropp.
    Enda anl att jag fick var för att jag var omföderska, skulle inte fått annars. Dom sa-Vi sätter aldrig igång ngn om det inte finns medecinska skäl till att göra det. MEN man ser i din journal att du varit mkt orolig, å du är fullgången å det avgörande för att göra detta-du har fått barn tidigare, annars så skulle du aldrig få.

KLART att det skålades för dig/er här inne...Kan säga att det kom en glädjetår oxå

Men jag trodde inte att de gav EDA så pass sen i förlossningen?!?!

Elinnnnn: Häääärligt att du äntligen fått din "lilla" tjej till dig!!!!!!! Ser fram emot att få höra hur allt gick!

tetta: håller tummarna för att de sätter igång ordentligt för dig nu!!!!!!!

• Malinski79
    Pregga skrev 2010-08-23 22:08:03 följande:
    Hej vännen :)

Bara fint, lite seg just nu..allt e ju en omställning men en härlig sådan. jag bara älskar varje sek av det :)
    Hur e det sj? kram
    Malinski79 skrev 2010-08-23 21:50:30 följande:

KLART att det skålades för dig/er här inne...Kan säga att det kom en glädjetår oxå

Men jag trodde inte att de gav EDA så pass sen i förlossningen?!?!

Elinnnnn: Häääärligt att du äntligen fått din "lilla" tjej till dig!!!!!!! Ser fram emot att få höra hur allt gick!

tetta: håller tummarna för att de sätter igång ordentligt för dig nu!!!!!!!

HIhi naaw jo jag hörde att du å carohl blev lite sentimentala...å då började jag böla än mer, hahaha
    ja aså jag ville vänta med eda för å se hur mkt jag skulle orka utan...å jag var öppen 8 cm å då sa jag-NU står jag inte ut mer å började kräkas. Det kom in en läkare som sa direkt, jag vågar inte så vi tar in en mkt mer erfaren då jag har skolios. Å han var TOPPEN bra. Han satte den så fint direkt.
    Det var inge probs att få den så sent, men sen tog det inte så lång tid förens krystvärkarna kom å då,,,,,,skrek jag rakt in i masken på lustgasen. Som dom sa efteråt, dom satte värkdropp fr början på 20 droppar i min, å när det var läge för krystvärkar så var vi uppe i 160 droppar per min därav att det blir så sjukt intensivt, tårarna rann å då skrek jag in i masken. Då satte dom eda. å jag kräktes, MEN det var en riktigt bra förlossning aså.
    Hjärta{#emotions_dlg.flower} Hihihihi..ja vi blev väldigt sentimentala där

Nu undrar jag såklart, VEM va med på förlossningen??????
  • Malinski79

Pregga: SKÖNT att höra att han tagit det hela på rätt sätt iaf, MEN det är fortfarande skit tycker jag att han hållt sig undan under måååååånga månader för att "bara" va med när det gäller!!!!!!

men det är skönt för dig/dominic iaf att han finns där!!!!!!!!!!

• Malinski79

Jag missade nog att skåla för elinnnnn igår Skäms Men tar igen det NUUUU.....Skååååååååååååååååååååååålllll tamejtusan för dig elinnnn och din familj Skål{#emotions_dlg.flower}

tetta: weeeeiiiiiii....GOOD LUCK!!!! Hooooppas du snusar bebis nuuuuu!!!!!!

Själv sitter man här med 8 dagar kvar till bf och fortfarande en sjuk karl Så den lilla kan verkligen få vänta tills pappas feber är booooorta!!!  Men som sagt, man vill knappt säga så för då stannar hon väl inne liiiite extra istället å de vill jag inte!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10