Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

LillSkruttet skrev 2010-08-26 10:48:37 följande:
    Skönt med dottern på förskolan. Jag har varit lite envis (DUM?) och haft henne hemma hela tiden nu. Men jag hade semester t o m i söndags och gick på föräldraledighet i måndags. Och så BF igår, så jag tyckte inte att det var någon idé ifall bebis skulle komma på utsatt tid liksom. Men det har tagit på orken att ha henne hemma. I morse bröt jag ihop för att hon inte lyssnade på mig, slutade med att jag satt och storbölade på hennes säng.....inte bra alls. Stackarn.....hon kom och tröstade mig och sade att hon skulle vara snäll nu. Men hon är ju ALLTID snäll....bara det att jag inte har ork för minsta trots just nu. *suckar*

Ja, som sagt BF+1 idag, alltså påbörjas nu övertid, och operation vräkning. Hoppas sååå att BM inte har något emot det där med hinnsvepning. Ska be henne ta i ordentligt så det verkligen händer något. Är så läess på värk värk värk....det är foglossningen som blivit allt värre, det är sömnlösa nätter pga meningslös värk, det känns som om jag sitter på bebisen huvud (ilar och trycker) och lutar jag mig bakåt så ömmar hemorrojderna som exploderat i antal och storlek sista veckorna. Humöret är dessutom nere i skorna....så jag tror jag kommer att gå hem storgråtandes om hon INTE erbjuder mig en hinnsvepning. Inte alls labil, nejdå...

lillabambi: Hoppas verkligen att det tar i ordentligt nu så bebisen kommer ut och att du inte haft så ont i "onödan".
    Ja du jag måste säga att vi hade Ella hemma i 6,5 v å det räckte..Jag märkte HUR viktigt det är med de sociala kontakterna för henne..hon satt ju t o m hemma grät för att hon saknade sina kompisar vissa dagar...Så har haft henne på förskolan 15/v i två veckor nu, å det har vi mått bra av båda två kan jag lova

ja, man kan minst sagt säga att man är lite labil mellanåt numer Men det hör till, själv tror jag att jag kommer va mer labil  efter att bebisen kommit så va de med Ella iaf..Hade enormt krångel med amningen å det tog HÅÅÅÅRT på mig

När va det du skulle till BM????

Kraaaam på dig nu gumman {#emotions_dlg.flower}
    Ella 070911<3 lillasyster BF 100901<3
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 11:13:48 följande:
    Jo, hormonerna i samband med amningen är ju absolut inte att leka med....men jag tänker att då är iallafall maken också hemma. Nu jobbar han ju om dagarna så det blir väldigt intensivt och påfrestande att vara ensam med en trotsig 3-åring... Men men...
    Just nu är hon som en liten ängel. Sitter i soffan med sin bebis (nallen) och snuttisen och tittar på TV. Hemsk mamma man är, men just nu är det mycket film- och TVtittande för henne, för att jag ska få vila något alls och inte bara springa runt och jaga henne här hemma. Tyvärr har hon inte tjatat något om dagis heller. Hon vill vara hemma med sin mamma säger hon. *suck* Hon har ääälskat dagis, ända fram till i våras då hon helt plötsligt inte alls ville gå dit. Visade sig att hennes bästis bara var där 3 h/dag (förälder föräldraledig med syskon) och hon gick inte alla dagar, en annan kompis fick hastigt byta avdelning till storbarnsavdelningen för att de behövde ha in en ny lite tjej på småbarnsavdelningen, och den 3:e kompisen hon lekt mycket med sov fortfarande middag. Så hon var helt ensam, vaken på småbarnsavdelningen eftr lunch vaje dag. Hon ledsnade ur på att inte ha någon att leka med. Så det blev gråt och jättejobbigt att lämna henne tillslut, och tydligen minns hon det alltför väl fortfarande, fast hon nu ska börja på storbarnsavdelningen när hon kommer tillbaka (tillsammans med sina kompisar).

Har inte tid hos BM förrän 16:30 idag. Lååångt dit! Är lite otålig. När skulle du iväg?

Kramar tillbaka! Hjärta
    Ja det är känsligt det där med kompisar å allt även i den åldern

Men skönt att hon kommer få en liten nystart nu när hon kommer tillbaka då Jag har hela tiden sagt att Ella kommer va hemma de två veckorna som john är hemma, men hon kommer iaf få va hemma i 1 v med oss å sen kommer hon få välja om hon vill gå eller va hemma Kommer nog försöka göra det så mycket som möjligt detta året, att hon får välja själv

Jag ska va hos BM kl 13.00 så får väl snart börja göra mig iordning lite kanske Åker om ca 1 tim hemifrån, jag tycker det är skönt att få sitta ner å vänta lite å varva ner när man kommer dit!

Lycka till sen nu då om jag inte hinner hit innan du åker Håller tummarna!!!!!
  • Malinski79

Nu är jag hemkommen från BM för förhoppningsvis sista gången..Fick en ny tid den 2/9 dvs dagen efter bf, så den vill jag slippa

Men allt såg bra ut iaf Bebisen har fixerat sig å ligger lååååångt ner så det är ju skönt iaf!

sf 38
    blodtryck 121/74
    hjärtljud 152

Hahaha..sen frågade jag om hon kunde uppskatta vikten på bebisen bara rent genom att känna å hon sa att "mellan tummen å pekfingret" så gissade hon på 4200g!!

Jisses rent utsagt, ella som vägde 2920g det skulle va liiiite skillnad Obestämd

• Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 17:11:32 följande:
    Nu är jag också hemma från BM. Blev ett snabbt besök idag. Hon frågade hur det var och jag drog igång och gnällde omedelbart

sf-mått 34
    bltr 116/80 ( har gått upp varje gång jag varit där nu senaste 3 ggr, men det är ju fortf helt ok)
    Hjärtljud 135
    Huvudet på bebisen fixerat!

Och så erbjöd hon sig faktiskt att göra en hinnsvepning. Hon sade att bebisen huvud var precis innanför öppningen och så var jag öppen 3 cm nu. HOn fick in ett finger i "kanalen" som hon uttryckte det, och tvingade sedan in ett finger till och "Vispade runt" lite. Gjorde inte ont, men var väl lite obehagligt. Sen blödde jag efteråt. Hon sade att kan komma lite blod, men att det skulle räcka med ett trosskydd, för det droppar liksom inte. Men när jag kom hem nu och satte mig på toa så droppade det ner i toan. Ungefär som när man har mens.... Så hon tog nog i fast det inte kändes så fasligt mycket. Hoppas nu på resultat!!!

MEN....fick ändå en ny tid, men inte förrän 7 september. Känns ju evighetslångt dit ju. Nästan 2 veckor igen..... Men då ska väl "mini" iallafall ha tittat ut!
    HÄRLIGT!!!!!!

Då hoppas vi på resultat nu då

Jag fick ju tid igen om exakt 1 vecka å vill verkligen inte heller gå dit då
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 17:51:38 följande:
    Ja, nu jäklar!!! Har hittills bara känt av lite ökade sammandragningar, inte ens onda sådana. DOck mol det lite hela tiden nere i magen.
    Malinski79 skrev 2010-08-26 17:44:33 följande:
    HÄRLIGT!!!!!!

Då hoppas vi på resultat nu då

Jag fick ju tid igen om exakt 1 vecka å vill verkligen inte heller gå dit då
    Visst brukar det väl vara 1 vecka mellan besöken på slutet? Tyckte det var konstigt att hon bokade in ett nytt besök först om 2 veckor när jag redan är på BF+1.....
    Ja det kändes konstigt...Jag fick ju tid redan om 1 v. å då är jag bf+1 å kan aldrig tänka mig att de kommer gå 2 v till efter det..Då är man ju i 42+???? verkar ju heeeeelt galet!!
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 18:33:54 följande:
    Ja, eller hur? Jag är ju alltså i v 41+5 nästa besök hos BM.....My god!!! OM jag måste dit då så blir jag ju galen.
    DET ska du väl ändå INTE behöva göra va.......hahaha...nä vi tummar på det, att både du å jag slipper gå dit nå mer nu

Hur går de för Perssonlund idag kan man undra?!!? Obestämd
  • Malinski79

Hej hej tjejer!!!!

Åhhhh va de har varit fullt upp här idag...imorse så tog jag å dottern beslutet att åka till öppna förskolan å leka lite Va maaaaassor av barn där

Sen hem å gjorde lunch åt Ella å mig, sen dammsuga å efter det kom svärmor+ make+ sambons mormor på fika...

Å nu på eftermiddagen så iiiiiilar det å trycker mer å mer neråt, springer på toa å kissar hela tiden + att jag gjort nr. 2 ,3 ggr på 1 timme..Så man kan ju iaf hoppas att detta kan va nåt liiiiitet tecken på att någon vill ut snaaart Det har även varit vääääldigt lungt i magen både igår å idag...Men ingen slempropp eller rikliga flytningar finns det en tillstymmelse till

Men men man måste ju få hoppas lite 5 dagar kvar till bf idag

• Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-27 17:56:30 följande:
    Åhh!! Kanske bebis på gång.....men....jag vill ju hinna före. Eller så kan vi väl iallafall tajma SAMMA dag? Det vore lite tufft.
    Tyvärr så tror jag inte det  är nåt på G Men vi kan absolut ta samma dag INTE mig emot..Men iaf i helgen va?!?! LÄngre än så vill jag inte vänta!!!
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-27 18:12:18 följande:
    Nejdå, det är lugnt. Maken har ju bettat på att det kommer bebis i morgon. Passar det dig? Jag vill inte heller vänta längre. BF+3 känns lagom, och det är ju imorgon.
    Ja imorrn passar perfekt Heeeeelt ok för min del Då *tummar* vi på det då!!!!!!!

Snääääääällllllaaaaa bebisen kom uuuuut nuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!
  • Malinski79
    LillSkruttet skrev 2010-08-28 07:38:23 följande:
    Undrar om inte maken får rätt.
    Har haft kraftigt mensmol hela natten och sammandragningar. Har varit vaken stor del av natten och inväntat regelrätta värkar. Slutade dock med att dottern istället började gråta över sitt onda knä igen vid 5 i morse. Ingen kunde somna om efter det så vi gick upp och åt frukost. Har haft sammandragningar hela morgonen och de känns mer än tidigare när jag haft förvärkar. Men ändå inga riktiga värkar ännu. Har lagt mig i sängen nu och ska se om jag kan slumra lite, är sååå trött. Känns konstigt om det bara skulle gå över nu och det inte blir bebis idag, men vem vet.....känns som första gången man ska föda, inget är likt den förra gången hittills...
    Skönt att någon av våra bebisar kan hålla sitt "vad" Här känns det helt avlägset Jag känner mig ganska nere idag..Är såååå less på att sambon fortfarande är sjuk å inte kan följa med till förlossningen, nu börjar dottern få hosta oxå å jag som BARA vill ha uuuuuuuut bebisen!!!!!

Men men, jag ska nog ta tag i att storstäda här under dagen för att försöka få igång iaf liiiiite värk (som just nu endast sitter i höfterna för att jag bara kan sova på vänstersidan)

URSÄKTA mina klagomål idag Jag kände mig bara tvungen att få ur mig det!!!!!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10