• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • den kära leken

Du kan ta alla tabletter vars aktiva substans är paracetamol. Du får kolla innehållsdeklarationen.

Ja det är mysigt när man känner dem. Och speciellt när man får dela den känslan med sin älskade :)

puchelina88 skrev 2010-04-09 06:57:50 följande:
    okej hmm vet du om man kan ta pandoli om man känner sig dålig?? hihi ååå de är ju såå mysigt när man känner dom;) drömmde i natt igen om att de är en pojk där inne 3 drömmen om att de kommer att bli en pojk!hihi får se va de blir
  • puchelina88
    den kära leken skrev 2010-04-09 07:07:12 följande:
    Du kan ta alla tabletter vars aktiva substans är paracetamol. Du får kolla innehållsdeklarationen.Ja det är mysigt när man känner dem. Och speciellt när man får dela den känslan med sin älskade :)
    okej man blir ju lite orolig att det ska skada fostret men de kan det väl inte göra om man är förkyld??;)
    jo de är en underbar känsla när sambon oxå får känna att verkligen finns nått där inne;)
  • den kära leken

Nej det skadar inte fostret. Men ta det lugnt så att du inte stressar din kropp.

puchelina88 skrev 2010-04-09 07:14:48 följande:
    okej man blir ju lite orolig att det ska skada fostret men de kan det väl inte göra om man är förkyld??;) jo de är en underbar känsla när sambon oxå får känna att verkligen finns nått där inne;)
  • den kära leken

Vill bara påminna alla om att det är FREDAG idag. Tjoho va gött. Och underbart väder ska det bli hela helgen. Alldeles alldeles underbart!

• SweetLilly

god morgon!

Ja fredag idag!! Här blir det tacokväll för mig och maken, ska bli så mumsigt! Har inte känns Pyrets så värst den sista tiden, tycker det är så små små rörelser hela tiden, jag måste ha en lugn bebis i magen jag..
    Ska försöka att orka städa lite också..men det brukar sluta att jag får lägga mig på soffan endå..*suck* jaja

Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Jag måste också städa lite i helgen. Mannens syrra och hennes nya kille kommer på söndag. Så vi måste städa lite iaf haha. Annars ligger det inte överst på min priolista.

SweetLilly skrev 2010-04-09 08:54:39 följande:
    god morgon! Ja fredag idag!! Här blir det tacokväll för mig och maken, ska bli så mumsigt! Har inte känns Pyrets så värst den sista tiden, tycker det är så små små rörelser hela tiden, jag måste ha en lugn bebis i magen jag.. Ska försöka att orka städa lite också..men det brukar sluta att jag får lägga mig på soffan endå..*suck* jaja
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-09 09:14:12 följande:
    Jag måste också städa lite i helgen. Mannens syrra och hennes nya kille kommer på söndag. Så vi måste städa lite iaf haha. Annars ligger det inte överst på min priolista.
    jag brukar vilja städa, tycker det är roligt, men kroppen pallar inte, det stör mig nåt vansinnigt. Ser hemskt ut här hemma.
  • den kära leken

Ja det är väldigt frustrerande när amn inte kan göra det man vill eller brukar. Men det är ju bara för en begränsad period. Snart kommer du va på benen igen.

Det är inte det att jag tycker det är så tråkigt att städa bara det att jag har tusen andra grejer jag vill göra först. Jag är inte den som ligger med tandborste och skrubbar men det får gärna vara diskat, undanplockat och damsugit.

SweetLilly skrev 2010-04-09 09:17:01 följande:
    jag brukar vilja städa, tycker det är roligt, men kroppen pallar inte, det stör mig nåt vansinnigt. Ser hemskt ut här hemma.
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-04-09 09:25:59 följande:
    Ja det är väldigt frustrerande när amn inte kan göra det man vill eller brukar. Men det är ju bara för en begränsad period. Snart kommer du va på benen igen. Det är inte det att jag tycker det är så tråkigt att städa bara det att jag har tusen andra grejer jag vill göra först. Jag är inte den som ligger med tandborste och skrubbar men det får gärna vara diskat, undanplockat och damsugit.
    hehe nä så noga är inte jag heller, men vill ha det undanplockat, dammat och dammsuget. och diskat, men det sköter mannen, jag diskar SÄLLAN.
  • mammailund85

Hej tjejer! 

Idag har jag kommit halvvägs och har också börjat känna sparkar "på riktigt" nu :) Kände både igår em och nu imorse. 
    Igår var jag på konsert (hoffmaestro & Chraa) och det var ingen god ide måste jag säga. Alla studsade runt och jag höll mig i bakgrunden för att inte bli påhoppad. Tillslut orkade jag inte ens stå utan satt i ett hörn med ett glas vatten och nötter. Nä om det blir fler konserter får det helst bli sånna lugnare där man kan sitta.  
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10