• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Lysmasken

Väntar på att maken ska ställa in lastbilarna, promenera in genom häcken starta grillen så vi kan grilla karré å kyckling filé. Till det serveras pommes, béa, sallad & vitlöksbröd.

Carohl: Hoppas att du inte tog illa upp ang om pumpen. Alla gör som dom vill. Jag har lånat pump dom andra 2 gångerna å jag har inte haft tillräckligt med mjölk därför känner jag att det inte är lönt för min del att köpa en egen.

• carohl
    Lysmasken skrev 2010-04-09 17:56:01 följande:
    Carohl: Hoppas att du inte tog illa upp ang om pumpen. Alla gör som dom vill. Jag har lånat pump dom andra 2 gångerna å jag har inte haft tillräckligt med mjölk därför känner jag att det inte är lönt för min del att köpa en egen.
    Nä jag tog inte illa upp {#lang_emotions_smile} Med min fick jag jättemycket mjölk och sen 2 veckor sedan så läcker jag redan i sängen, ganska trist... så jag ju fatta vart detta ska sluta... jag är ju "bara" i v 21.
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    Mandy86 skrev 2010-04-09 17:18:41 följande:
    Äntligen hemma från jobb! Weekend has come!! Sedan en vecka tillbaka får jag näsblod mest hela tidenvarje gång jag snyter mig..har aldrig haft näsblod i hela mitt liv innan...Har hört att det är vanligt eftersom man har mer blod i kroppen eller något när man är gravid..är det någon av er som har detta?Kram
    kan inget om det men jag har med haft näsblod sen jag blev gravid å i stort sett dagligen....

Idag har dagen bärjat med ett smärre helsike, med....tatatatataaaaaaa mitt störda x!
    Jag hade ju lite ont i magen igår som jag nämnde, å messade han att jag kanske skulle åka in då jag va rejält orolig. men jag hörde inte ett ljud...å pratade med läkare, å efter en stund på dass me gaser som kan göra nog så ont så släppte det mesta, så jag messade att det va bättre. han ringer upp idag å frågar helt irriterat, -Var är du??
    jag sa-jag e hemma å vilar. Han SKRIKER i luren, varför i helvete är du inte på sjukan för? du hade ju ont?? ska du inte ta hjälp innan du skiter ut en unge hemma??!! Va e du för morsa egenteligen??
    Först blev jag skitledsen, SEN RASANDE!! å jag vrålade tillbax att en enda gng till han kränker mig eller beter sig så ska jag polisanmäla han! NU RÄCKER DET! jag har verkeligen försökt. Jag skrek tillbax att han kunde dra åt helvete, å inte skulle störa mig mer å att han INTE var välkommen på förlossningen då han bara stressar mig, å kränker på hög nivå. kallar mig för idiot VARJE samtal vi har.

Sen ringde jag familjerätten å pratade med dom som står bakom mig till fullo å sa-han har inga rättigheter innan faderskapet e klart, å vi ÄNDRAR inte på att du ska ha ensam vårdnad om du inte vill det.
    Å faderskapet kan ta allt fr 1-2 månader. Å fram tills dess har han inget att säja till om. Dom sa även det att han kan stämma mig på gemensam vårdnad men att dom står bakom mig att det INTE ska bli så.
    jag har verkeligen försökt trots att han kränkt mig om å om igen, jag har bitit ihop in i det sista, men nu tog mitt tålamod slut å jag bytte mob nr!

Jag ska inte ha ngt mer med han att göra alls!!!
    Sen gick jag lillan å madde till glassbaren i det fina vädret å köpte kulglass å myste.
    Nu tvättas det lite å sen lite sen midda....
  • carohl
    Pregga skrev 2010-04-09 20:18:14 följande:
    www.vardguiden.se/Tema/Gravid/Graviditetskale.../
    Trevligt {#lang_emotions_smile} Fast det där med vikten på bebisen tror jag inte ett dugg på eftersom det står olika överallt och det är inte lite det skiljer mellan sidorna... tråkigt att de inte följer samma linje...
    ~☆*★~Våran lilla skatt väntas 100825~☆*★~
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-04-09 20:34:27 följande:
    Trevligt  Fast det där med vikten på bebisen tror jag inte ett dugg på eftersom det står olika överallt och det är inte lite det skiljer mellan sidorna... tråkigt att de inte följer samma linje...
    mjo me hur mkt har du läst att den väger då?
  • Belly

Är det någon som smörjer in underlivet?
    Min kompis tjatar om att jag ska göra det för att minska risken för att spricka under förlossningen... Jag har mandelolja hemma, men har inte börjat med det ännu...

Och det här med knipövningar? Hur ofta ska man göra det? Kass jag är som inte ens börjat med det...:S kommer bli helt slappmusad..

BF: 2010-08-27
  • Bubbis10

E det bara jag som får mig raseriutbrott ibland??
    när jag blev rasande idag så fick jag en sammandragning-NGN mer???

den släppte ju relativt fort...dock :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10