Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Malinski79 skrev 2010-08-14 21:50:41 följande:
    En kompis till mig gick över tiden 1 v. De körde färdknäpp å morgonen efter for slemmisen å så blev det färdknäpp igen kvällen efter å vips så gick vattnet..Så DÄR funkade det klockrent, men hon sa att det gjorde JÄVLIGT ont Så det va inget hon rekomenderade Men är man less så är man väl beredd att testa allt kanske...

Men jag är inte less än!!!
    haha en väninna sa igår att det krävs ca 1 dl sperma för att det ska funka...men jag vet inte vad man ska tro längre, hör så mkt olika hela tiden...Flört
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-14 21:52:06 följande:
    HAHA ja det är synd om dig Skrattande, men det kanske blir bättre när den lille kommit Flört

Ååå vad roligt!!! Min lille vakna till nu och lever loppan...Så mysigt! Som jag säger jag känner på mig att han kommer snart. Jag gissa på denna vecka =)
    hahaha mja det lär nog dröja....haha va mys när dom små lever runt sådär, min bökar åxå på här...hihi
    Malinski79 skrev 2010-08-14 21:55:33 följande:
    Här hickas det för fullt i magen...bebisen blev väl "full" av fantan

Men jag är tacksam...Den lilla rackarn har varit väldigt lugn idag Så jag satt å bökade å bökade å till sist så svarade hon med en spark!!!
    hahaha jaa hon blev väl innerligt förbannad, hahahaha
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-14 22:01:07 följande:
    Men OJ...1 dl är mycket i detta läget
    haha japp det e en hel del, haha nuppa typ 15 gng..jaaa det kan jag nog tänka mig nu Oskyldig
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-14 22:09:03 följande:
    Alltså, färdknäppen i all ära...känns ju lite som om man skulle kunna tänka sig att ta till det, om man nu inte var irriterad på sin karl....Ingen bra dag idag, han släpar bara hem en massa virke och grejer till boden han håller på och snickrar. Det ligger prylar ÖVERALLT, jag får panik!!! Kan inte se eländet...går inte att köra upp hela vägen på uppfarten, får knöla mig ur bilen. Fullt med grejer över hela altanen och framför garaget/ytterdörren. Jag blir galen!!!
    Tillslut ikväll tröt tålamodet och jag började störtböla. Maken hade gått upp för att natta lilltjejen och jag låste in mig på toa och tog en kall dusch medan tårarna rann ohejdat. Sååå skönt att släppa lite på trycket.
    Ingen bra dag helt enkelt. Och varmt så in i h**vete. Jag orkar inte!!!!

Hoppas på att jag vaknar i natt med värkar så bebisen får komma snart. Men med tanke på hur lugn föregående natt var, och dagen idag också, så är det väl för mycket att hoppas på antar jag....Inget blod idag heller, inte ens en aningens....knappt några sammandragningar heller.....blä!.
    Oj, vad det låter som en jobbig dag för dig....Obestämd tror vi alla e lite labila i våra humör nu å bara väntar på att det ska hända ngt...då både elinnnn å familjen mu lyser med sin frånvaro så kan vi alltid hoppas...å snart e det vår tur även om det just nu känns som en evighet dit... ja varmt å kvavt e det, har supersvårt å sova i denna värmen...fick lite små värkar efter promenixen, men nu försvann dom igen...ang din mans prylar, vem hade inte blivit tokig..uch...kramar
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-08-14 22:23:01 följande:
    Tack för kramen! Det värmer. Inte har det varit någon kul dag inte.....blä....Hoppas morgondagen blir bättre.
    Ja, Elinnn och familjenMu, har nog bebisar nu, alt på gång. Härligt!!
    Promenad känns uteslutet för min del (ömmar för illa överallt just nu), så jag får väl försöka bli sams med maken och se om man känner för en färdknäpp sen istället.... just nu känns det inte så lockande, men om han är gullig sen när han kommer och lägger sig, så kaaaanske.....
    Så lite gumman {#emotions_dlg.flower} förstår att du inte haft ngn vidare bra dag, aså det var bara ett litet tag sen som jag med hade en dag där tårar flödade, men det känns konstigt nog bättre efteråt. jo jag drömde ju om familjen Mu morrnen till idag...haha ja pallar du ingen promenad så kanske en lite färdknäpp kan göra susen, att jag inte dog av skratt när jag ringde mitt x ang det, haha han blev så jäkla sur...fick ju ringa upp han sedan å säja att jag skojjade Oskyldig
    ,mm får hoppas på att din man e lite go å snäll om en stund då, hahaha
  • Bubbis10
    Familjen Mu skrev 2010-08-14 22:56:34 följande:
    Gokväll tjejer...

Orkar inte läsa allt ni skrivit men förstår att ni tror att baby anlänt.

Tråkigt nog så stämmer inte det Rynkar på näsan Vart dock en sväng till förlossning idag  pga misstänkt sipprande vatten...samt att jag känt lilleman mindre och ökade värkar o sammandragningar.

När väl någon "brydde sig" så fick jag ha ctg i över en timme som visade mina täta sammandragningar men lilleman han satt även igång han. Inte så konstigt då jag hade täta sammandragningar som kom varannan vartredje minut. Barnmorskans enda kommentar var "Vilken vild baby du har"
    Jag sa: "Kan det vara för alla sammandragningar kanske"

Barnmorskan skulle sedan kolla så att jag inte sipprade fostervatten och jag kan lova er att det var den snabbaste undersökningen jag varit med om...ca 2 sek tog den. Hon kollade inte ens om jag öppnat mig eller om hon kunde se om/att slemproppen gått. Jag kände mig verkligen nonchalerad till 100!

Hon sa sedan att en läkare skulle undersöka mig med ultraljud men att det kunde ta en liten stund innan läkaren hade tid. Efter ca 1½ timme så hade ingen kommit tillbaka och jag började bli "galen" av att vänta samt att jag inte fått någon mat i mig. Jag kände ju även hur lilleman var full av liv....

Så jag sa till personalen att nu vill jag hem för detta tar för lång tid, jag vill hem till min familj. Så jag fick mina papper och så begav jag mig hem igen.
    hey gumman Hjärta

åh jag som drömde att ni fått ju...men det kommer snart. Aså snacka om att vissa jobbar inom fel yrke. jag har ju begärt att inte få en av de läkare jag träffar igen pga hans totala nonchalans. hur kollade dom ditt fostervatten? på mig har dom kollat på 2 olika sätt, eller ja 3...första gng kollade dom inuti där nere när en Bm skakade om magen å tryckte lite för å se om det kom vbatten, inte! Å tack å lov för det var tidigt. andra gng nu så tog hon en ph sticka å kollade den vätska som kom fr underlivet, å inte det. utan vattniga flytningar, sen mätte hon via ul. å man kan läcka urin då bebis pressar på...
    min prins har ju åxå haft sina mkt lugna dagar då jag blivit utom mig av oro,...tills jag hamnat i väntrummet, då jäklar tar han fart busungen, hihi

lilla stumpan, förstår att du känner dig lite uppgiven nu, bamsekram
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-14 23:39:30 följande:
    Meh ville han inte vara med på en färdknäpp? (så glad att jag lärt mig ordet Skrattande)
    haha näe han blev skit sur, å sa jag vill inte!!!! jag sa då, men jag e tung nu...-han, DET SKITER JAG I!!!! hahahaha
    Familjen Mu skrev 2010-08-14 23:46:39 följande:
    Hej vännen!

Nä alltså "undersökningen" tog verkligen bara 2 sekunder. Hon stoppade snabbt in ett kallt spektrum(?) o sedan ut igen och sa: "Nej här är det inget vatten" Inte fick jag heller ligga i någon gynstol utan vi fick som hon så "fint" sa inprovosera!

Kramar
    Perssonlund skrev 2010-08-14 23:39:30 följande:

Gud vad arg man blir!!! När jag och min sambo kom in på sjukhuset så visste vi inte riktigt om vi fick gå in genom den dörren utan att någon sagt att det var okej (eftersom eftervård eller vad det heter också ligger där och i och med smittrisk mm) där gick förbi 3st BM som bara nonchalerade oss!!! Där står jag höggravid och vet inte vart jag ska ta vägen!!! Tråkigt att altt skulle ta en sån tid för er!! Dom hade väl iallafall kunnat komma in och säga till om vad som händer?... Kramar till dig
    aså man blir förbannad, vilken taskig attityd. å där ska man känna sig trygg då eller vad?! jag har bett att inte få en läkare som jag träffade 2 gng å som var totalt RUDAD!!

kram
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-15 00:05:20 följande:
    Det roliga är dock att bebisen i magen lever rövare och är som vanligt. .
    haha jaa våra små verkar väl nöjda med våra ansträngnigar, hahaha

asså detta "knäppandet"  när man kissar eller i samband med mutt hugg...undrar vad det är...?
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-15 00:14:34 följande:
    Jag har kommit på att jag ofta jämnför allas "problem" med mig själv. Alltid är det något om mig själv. Det känns lite som att jag skulle "härmas".... Jag vet inte om det bara är jag,men det är otroligt jobbigt. Kanske blir "man"/"en del" "egoister" mot slutet.... Eller så kanske jag rent av bara är löjlig och bara ser det själv....
    Tror vi alla tänker så emellanåt gumman :)
  • Bubbis10
    Oväntad skrev 2010-08-15 00:23:57 följande:
    Du jag pratade med min BM om just det där om att det knäpper i magen.. Hon sa att hon jobbat med det här i 20år och har aldrig hört talas om det och kollade snett på en... Så vi har säkert (not) hört helt fel.. lol Sa jag att min BM är "one of a kind" och borde slutat jobba med människor för länge sen.. {#emotions_dlg.djavulsk}

Det där i musen är jag säker på att det är livmodertappen som blir "retad", antagligen av våra små där inne..

haha va lustigt, jag frågade åxå Bm i tors om detta, å hon tittade på mig som ett frågetecken, hon är inte min ordinarie...å det kändes som om hon trodde jag hittade på eller inbillade mig. det knäpper ju i muttan ibland när jag ska kissa eller får mutthugg. Min väninna tror att det kan vara tappen som håller på å utplånas å att det e det man känner.

min egen Bm är underbar aså...men hon e på semester igen, å jag har en tid dit på tors som jag hoppas på att slippa.

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10