LillSkruttet skrev 2010-08-15 13:59:08 följande:
Men fy!! Blir riktigt mörkrädd när man hör hur nonchalanta folk är med sina egna barns säkerhet!! Det är ju det bästa man har, hur kan man ignorera säkerheten då?? Fattar verkligen inte det....
Här har både svärmor och min pappa sagt att de kan hämta Tyra på dagis i sina egna bilar utan bilstol. Men jag totalvägrar. Ja, det är bara 4-500 m till dagis, rak väg, i ett bostadsområde, kör max 30 km/h, men det finns inte i min värld att tillåta det! OM något händer, så är 30 km/h alldeles för fort, och hon är alldeles för liten och skör i kroppen för att jag ska våga tro att allt ska gå bra.
Tyvärr tycker båe svärmor och pappa att jag är fånig. Allra helst svärmor, hon menar att det gick så bra förr, vi satt ju aldrig bältade när vi var små osv osv.....Nej, men många fler barn dog säkert i bilolyckor också, än vad det gör idag. *suck*
Förstår inte att man ska ifrågasättas över en sån sak, tycker att de bara ska acceptera vad vi tycker och sen är det inte mer med det. Vill de hämta på dagis lämnar jag gärna vagnen ute här hemma så kan de GÅ och hämta henne, max 15 minuters promenad sammanlagt. Hur svårt kan det vara????
Sitter här och vrider på bröstvårtorna.

Läste någonstans att det kan sätta igång förlossningen, så jag tänkte att vad f*n, bara att testa.

Tyvärr är de lite ömma, så det är ju inte direkt skönt, men några sammandragningar har jag fått. Om det nu var av misshandeln av bröstvårtorna eller inte kan jag inte svara på, men jag vill gärna tro att något ska hända SNART!!

Jo tack, mitt x ifrågasatte ju ganska så nyligen varför JAG köpt bilstol som inte har bil eller körkort, men det e ju just för sådana tillfällen om man ska med ngn väninna å bada, eller vad som helst. då vill jag inte behöva svara-näe kan inte...har ingen bilstol till lilleman. tycker han skulle bli riktigt glad ist att jag tar mitt ansvar, men han inbillar väl sig att ngn annan kille ska köra vår son-SUCK! som sagt, har inte en tanke på att träffa ngn...hahaha han e heeelt vild här i magen nu aså, va mys..hela havet stormar :)
ang det med bröstvårtorna, var försiktig bara så du inte klämmer ut råmjölken...för den behöver bebis vid födseln, om du ska amma såklart...fick höra att man inte ska klämma på brösten, men man hör så mkt nu för tiden....