Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

tetta skrev 2010-08-19 08:59:27 följande:
    Hej tjejer,,,

Har legat med värkar var 10:e minut hela natten. Hade tid till bm nu på morgon och kom precis hem. Hon konstaterade värkar!
    Jag är öppen 3cm! Livmodertappen är ca 1 cm och snart utplånad. Huvudet stod långt ner. Ovanför spinae som de säger. ( Huvudet stod så på de andra när jag kom in till förlossningen.)
    Hon gjorde en hinnsvepning som känns nu!

Så nu ska man röra på sig och inte vila... Lättare sagt än gjort när man knappt sovit på hela natten..

Hoppas det verkligen kör igång rejält nu! Vil ha ondare Demon 
    mmmm har en värk nu.... mumma!  Skrattande

Pregga: Tänker på dig idag...
    Sa ju att du skulle få före mig...!Flört
    Åh fy vad skoj, väntar med spänning och hoppas verkligen det händer något snart :)
  • lillabambi

Kör en riktig storstädning här nu i hopp om att bacon ska dyka upp snart om inte annat så har man de gjort tills vi har bacon hos oss :) :) :)  dammsugning, dammtorkning och torka golv är det som står på schemat :)

• lillabambi
    Malinski79 skrev 2010-08-19 10:50:39 följande:
    Vi är sååååå bra!!!!

Jag håller oxå på här för fullt...Mn jäklar va ont i ryggen jag får

Men nu hinner jag inte mer, ska masa mig iväg till jobbet en sväng innan det är dax att hämta Ella igen!!!
    din stackare :(
    det var ju värkar du skulle ha inte ha ont i ryggen Flört
  • lillabambi

efter en förmiddag med storstädning. ha lite grann kvar men lite som mensvärk har kommit så bara hopopas att värkarna tar fart nångång med :)

• lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-19 16:40:15 följande:
    malinski: tack, jag hoppas det också men framförallt att det inte tar för lång tid och/eller för smärtsamt ;) tidigare förlossningar har tagit 5 timmar ungefär, men det är inget jag räknar med denna gången ;)

mandy: tack för rådet, jo jag ska göra det. verkligen visa att jag VILL och BEHÖVER bli igångsatt. Jag känner ju på mig att det inte kommer sättas igång av sig självt då jag i stort sett inte får några förvärkar överhuvudtaget....

PREGGA: PRESSAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA! haha spännande
    har du nå på gång ?
  • lillabambi

Nu är det färdig städat i detta hushåll har städat hela övervåningen från golv till tak, inte putsat fönster iofs men det får bli en annan dAG,  ingen förlossning på g vad de värkar som än så länge. Bara mensvärk :(

• lillabambi
    Malinski79 skrev 2010-08-19 19:01:44 följande:
    Här fick vi släpa fram den eländiga dammsugaren igen *suck* Ella kissade på sig för första gången Stackarn blev sååå ledsen å SÅKLART gjorde hon det i soffan..Så det va bara slita av sofföverdragen å va hittade man under, MASSOR av dun å skräp..Så fram å börja dammsuga igen!!!!!

Så nu blev det tvätta av igen oxå...Haha..vilken härlig städ å tvättdag...Imorrn blir det handlings tajm!
    Åhh typiskt men det är ju tyvärr sånt som kan hända :) du får se de positivt... då fick du ju städa under kuddarna i soffan.....

Är det någon mer än jag som inte känner av era liv i magen så mycket?
  • lillabambi
    tetta skrev 2010-08-19 19:10:14 följande:
    Hej på er.
    Är fortfarande hemma men med kraftiga värkar nu!
    Ska försöka klocka dem men hinner inte ibland ;)
    Får ju andas igenom dem. Skönt.

Har just nu men skriver snart igen..

Kram
    Håller tummarna för att det är "på riktigt"{#emotions_dlg.flower}
  • lillabambi
    elinnnnn skrev 2010-08-19 20:19:57 följande:
    lillabambi: jag känner av min bebis men inte under hela dygnet. Istället blir hon hejvild framåt kvällen och håller då på i flera timmar i streck. hon sparkar jättehårt nuförtiden
    vad skönt att fler inte känner så mycket blir så himla nojjig....

helt galen mensvärk plus värk neråt benen men beror nog tyvärr bara på att jag hållt igång hela dagen, men man kan ju hålla tummarna att de är mer än så :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10