Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-08-17 21:52:43 följande:
    klart att det är olika för alla. ville bara säga att man visst kan få hinnsvepning fastän man bara är öppen en centimeter. självklart gör det mindre eller mer ont för vissa, vissa blöder mer andra mindre. vi är ju alla olika individer och sen är det ju inte samma barnmorska som utför hinnsvepningar på alla gravida så egentligen kan man inte jämföra eftersom man inte vet med vilken kraft hon svepte rundor heller.

men sen är det ju bara så att vissa är känsligare än andra. det är ju bra att du fått värkar efter den, det måste ju betyda att du är så pass redo iallafall

att min inte hjälpte berodde nog på att det var för tidigt helt enkelt, eller att BM inte tog i ordentligt. Jag fick en i tisdags med rejäl svep och en lite mildare i lördags, men nope inga värkar här. fast du har ju haft värkar i stort sett varje dag vilket jag inte alls har haft...

hoppas det kommer igång inatt så du slipper igångsättning! kram
    Tack gumman, ja jag hoppas åxå på att slippa igångsättnming men det skulle inte vara av medecinska skäl utan psykologiska....jag får ju inte sova pga värkar som håller i sig i timme in å timme ut....men denna Bm var riktigt hårdhänt, e helt öm i muttan....
    kram
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-08-17 22:17:32 följande:

Nä nu hoppar jag banne mig ner i sängen!

Pregga - Lycka till inatt och kom ihåg PRESSSSSSSSSSA! Jag ska banne mig ha rätt asså!! Skrattande

haha nu låter du som min dotter, hon sa det med pressa mamma , nu vill jag ha ut lillebror :)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 05:01:05 följande:

Jaha då sitter man här orolig för dag och inte fått sovit en blund pga alla tankarna som sipprat i skallen på mig.

Känner mig så oerhört ledsen att denna bebbe envisas att vända på sig stup i kvarten och aldrig fixera sig så man kanske mister chansen till normal födsel

Vist kan va "skönt" med ett snitt datum nu,men det känns som MIN vilja och önskan om att få föda inte blir sann

Hade hellre viljat bli igångsatt isåfall och OM,bara OM hon hinner vända sig kommer jag försöka få tid till igångsättning nu och hinnsvepnng innan.

Fy kl 9 på morgonen är det dags för att glo igen *Nervös*

Gumman då, ingen bebis här heller...å jag har Bf idag...e så öm över magen så jag kan inte ens nudda huden efter alla värkar, jag e helt slut i psyket nu. Ska ringa in kl 8 för en tid till ställningstagande.
    Hoppas din lille vänder sig igen...kram
    elinnnnn skrev 2010-08-18 05:25:46 följande:
    Godmorgon!

Här sitter jag på BF+9. och nej, inga värkar som vanligt ;)
    men jag har ont i magen :( beror nog på att lillan sparkade som en galning inatt. Alltså hon är verkligen vild och är inte alls försiktig Obestämd
    det hjälper ju inte precis att hon är rättså stor redan och att det knappt finns nåt fostervatten kvar.
    hon ska visst väga runt 3.8 kg nu... mina andra har vägt 3.3, ja förutom den första som föddes på BF+10 han vägde 3.9

Idag ska vi till sjukhuset kl.11... Hoppas hoppas på en rejäl hinnsvepning och att det kommer igång efter det, annars hoppas jag på en tid denna vecka för igångsättning...............
    Lycka till idag gumman :) en annan har värkar FORTFARANDE så var försiktig med vad du önskar höll jag på att säja, min lille e sååå lugn så det e oro väckande ist. ska ringe in för en tid ang bedömning nu kl 8...hoppas jag får en tid redan idag...kram
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 05:52:56 följande:

Åh gumman jag håller tummarna för både dig och mig idag. Ska tänka på dig hela tiden och hoppas,hoppas,hoppas på det bästa för oss bägge.

Vändningsförsök skall man tydligen undvika och absolut INTE göra enl BM om man som mig fått gjort ett snitt innan (Urakut snitt med dottern) men annars hade jag gjort det för jag känner mig liksom ledsen och besviken över hela situationen. Och om tösen nu lagt sig rätt igen så är jag rädd för att få nobben på igångsättnign iaf och måste gå på övertid Dessutom verkar tösen i magen vara av den busige sortetn och vända sig hejvilt fortfarande upp och ner och sida till sida.

Me tanke på din oro å ångest så tror jag inte dom nekar dig igångsättning men det blir nog tidigast i v 38.
    jag kommer få det pga oro å alla dessa värkar , men jag har aså riktiga värkar enl gtg som är starka men det händer inget å jag har dom uppåt i 10 timmar, jag kan knappt tvåla in magen i duchen nu för jag e så öm....
  • Bubbis10

Känner mig riktigt usel som väljer att sätta igång det...Rynkar på näsan men jag har gått tiden ut med BF idag å jag e så öm å trött i kroppen nu.....han skulle ju få komma när han e mogen tycker jag, men jag tror inte han blir det å att ha värkar 10 tim varje natt....jag orkar inte, kan inte ens röra vid huden nu längre...känner mig så usel...Gråter

• Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 07:43:28 följande:

Men söta vännen du ska absolut INTE känna någon skuld emot dig själv att du vill starta det hela. Det är många som vill det (Även jag) och din son är ju färdigbakad och redo att komma ut till dig så känn inte så.

Tack gumman, fick mig ett bryt här nu, grinar.....Gråter har värkar IGEN! kan inte ens röra vid magen nu..
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-08-18 07:51:00 följande:

Men kan du int begära/kräva att få komma in till förlossningen NU och kräva att dom får tummarna ur röven och gör något?

Liksom du skall ju orka sen med liksom, inte behöva vara totalt slutkörd.

En lycklig,glad mamma med ork gör ju hennes bebis lycklig och glad

Ska ringa nu kl 8....känner mig såå hemsk...vräker honom ju...
  • Bubbis10

Fick en tid kl 2 idag, för bedömning om igångsättning som ev blir redan imon.....

• Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-18 08:17:30 följande:
    elinnnn: men varför väntar de 1 v till om det redan är lite fostervatten???

pregga: hoppas du/ni kommer fram till det bästa nu (vad det nu är)..Blev "ledsen" när jag såg att du skrivit idag, hade hoppats att du skulle va på förlossningen nu

nallepuhmamma: Håller tummarna HÅÅÅÅRT för dig idag!!!!!!!!!

Själv har jag gått 38+0 idag så nu är det verkligen SLUUUTET!!! Jag har ju fortfarande turen att få må bra, men som sagt de kan ju ändras fort...

Ska iväg å klippa mig å slinga håret idag å det har jag sett fram emot, så EFTER idag kan den lilla få komma när hon vill!!!!
    Jo aså nu har min hud spruckit under natten under ena bröstet..pga värkar...e illröd där uppe...
    Va kul å klippa å slinga, hade jag åxå behövt....har suttit å gråtit med mamma i luren...ska dit snart...
    Malinski79 skrev 2010-08-18 08:20:51 följande:
    Skönt för dig gumman!!!!! {#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Jo nu har jag haft flera värkar redan, å e så öm så jag kan inte ens röra vid magen....hade det vart i 1-2 timmar eller tom lite mer, men mellan 6-12 timmar varje dag...jag bryter ihop här....men nu kl 2 så får jag veta om dom sätter igång mig kanske imon...kraam
  • Bubbis10

Mitt x puckot tror att det e normalt att ha värkar i 10 timmar i sträck varje dag i en månad-för jag e gravid....blir så trött.  Min hud har gått sönder nu inatt....å det sorgliga är att imon kanske vi har vår son å han kommer missa allt pga sin idioti. han tror att han ska hålla sig undan i 9 månader, prioritera sin data å sen vara med som en stolt pappa på BB inför alla andra, FUCK YOU!!!!

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10