Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Perssonlund skrev 2010-08-24 11:11:50 följande:
    Grattis Elinnnn

Håller tummarna för Tetta

Pregga - Blev så rörd om det med ditt ex så jag släppte några tårar här. Tänk att en människa bara kan ändra sig så och vara hur ljuvlig som helst.

Då kanske jag får vara med om stora bröst då..hahahaha.

Oj ni har skrivit en massa så jag kommer inte riktigt ihåg alla sidor jag läst igenom.

Alla som fått barn grattis!!!

Ni som har BF snart eller har haft, hoppas ni får era bebbar snart!

BF om 4 dagar =)
    Hihi jaa det var en annorlunda känsla måste jag säja, haha kram

TETTA Å MANDY-GRATTIS TILL BEBBAR Å SKÅÅÅÅÅÅL TA MIG TUSAN SkålSkål
    Nu händer det grejjer i tråden, hahah va roligt :)
  • Bubbis10

Jag är totalt kär upp över öronen,hahaha aså han e såå snäll :)
    Läste att ni pratat om att rapa de små, jag rapar min son efter varje måltid å det funkar jättebra å lätt :)
    Aså man hinner inte sitta vid datan så det e inte av nonchalans som jag inte skriver, jag försöker vila när han sover eller städa iordning osv....men kikar in så fort jag kan.
    Tänker på er tjejer....puss
  • Bubbis10
    Tusen tack tjejer för komplimanger ang min bild, kärleken e ofantlig :)
    var å tog PUK testet idag, han sa inte ett ljud, medans jag bölade själv, hahaha
    mamma hjärtat blödde kraftigt.
    En fråga, jag har otroligt mkt mjölk...det rinner så sjukt mkt aså, vilket jag e glad över såklart, men det rann lite ner i hans lilla näsa förut, kan det täppa till? jag ska ändra ställning nu dock.
    kraaam
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-25 19:00:54 följande:
    Va skönt att det gick bra för honom iaf

Det täpper inte till, däremot om han blir täppt av en förkylning så rekommenderar de ju att droppa bröstmjölk i näsan
    haha jo han tog det med ro, det var jag som var hysterisk....å grät.
    jaså e det så? hade jag inte en aning om??!!
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-08-25 19:31:48 följande:
    joooo så är det....speciellt när de är såå små!!! ska funka bättre än koksalt

hahahaha..nu sitter jag här med min jäkla ananas, hihihi...skam den som ger sig!!!
    Ok, åh va skönt å få veta :)
    hahaha -ÄT för sjutton, *asg*
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-26 06:20:25 följande:
    alltså ni som ammar eller har erfarenhet av amning, min mjölk rann till igår och rejält nu imorse och brösten är så hårda och knöliga. ja mjölkstockningen känns inte alltför långt borta :S

lillan tömmer inte ovansidan av bröstet, inte heller utsidan (vid min armhåla typ) ovansidan mest för att hennes näsa är i brösten när hon äter och utsidan för att jag har min arm där när jag ammar sittandes och när jag ligger ner och ammar så ligger ju den sidan ner i madrassen....
    Någon som har ett tips på annan ställning som underlättar tömmandet av HELA bröstet?

jag har ingen pump så jag litar helt på lillan att hon ska fixa det till mig :D
    Har handmjölkat lite för att minska trycket på bröstet men det krävs mycket mer.

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaj :(
    Hej gumman!
    Här ammas det för fullt å mina bröst e totalt sprängfyllda. han tar nästan bara toppen på bröstet vilket leder till såriga bröstvårtor, varav den ena nu brustit isär på mitten, så jag använder ibland amningsnapp för att skydda lite, men jag ammar helst utan då han fullständigt hatar den. hahaha jag har plana bröstvårtor så det blir att jag får klämma ihop bröstet så gott det går för att han ska få in lite mer av bröstet i munnen, å jaa det är AJAJ, haha å han får inte in hela ändå. Jag e åxå lite orolig för mjölkstockning då jag fick det med lillan, men det rinner hela tiden så ut kommer det ju tack å lov...jag tycker amningskudden underlättar mkt för att få en bra amningsställning, kanske du skulle testa det?
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-08-26 06:27:25 följande:
    nej än är jag hemma, nyss kört iväg karln till jobbet, värkarna sitter i men är fortfarande så att jag härdar ut så hoppas detta kommer igång snart....

Någon me erfarenhet av hinnsvepning?
    Jag gjorde ju 3 st å den sista tog fart, jag blev ju igångsatt som sagt, MENM efter min sista hinnsvepning så öppnade jag mig snabbt 1 cm å sen på morrn började jag kräkas vilket man tror beror på att det hade satt igång ändå. Jo det kan funka gumman å vi håller tummarna för det :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-08-26 10:49:52 följande:
    Nej det täpper inte till men underlättar ifall de har snuva, de sa till mig på bb att droppa mjölk i näsan på honom för att det är bakteriedödande eftersom syskonen var så förkylda när jag kom hem med han.
    Jaså? men gu va bra , hihi tack :)
  • Bubbis10
    Lillabambi

Ang hinnsvepning så tror jag absolut att det har sin effekt oavsett om man e mogen i tappen eller inte.
    Min tapp var INTE helt mogen å dessutom var den fortfarande bakåtriktad å bara öppen 1,5-2 cm när dom gjorde mina MEN dom hade full effekt med att framkalla värkar å dom i sin tur gör ju sitt.
    Efter min sista så börjdade jag ju kräkas på morrn å dom trodde att min fl var igång redan men valde att snabba på det hela genom att sticka hål på vattnet.
    Jag håller tummarna här för dig så tårna krullar sig att du snart har din ebbbe hos dig. Du har ju gått din tid nu, kraam{#emotions_dlg.flower}

Malinsky, -hahaha you go girl-tugga ananas,, hahaha men det finns aså ett enzym i ananas som gör att tappen till slut mognar, kanske skulle dricka lite ananas juice med Glad
    Hoppas ni har era små hos er snart, jag vet såå väl hur det e att bara vänta å man tycker att alla andra får före en själv...kramar{#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-08-26 21:26:22 följande:
    hej tjejen!
    ja jag har också amningskudde, men jag provade en ny ställning idag så nu har jag iallafall 3 att variera mellan :D
    mina bröst är fortfarande sprängfyllda och jag har ändå ammat flera ggr idag för att tömma. lillan hinner ju inte med att äta upp allt, fast det är väl lika bra att man är nöjd med det, hellre att ha för mycket än för lite. hoppas på att produktionen lugnat sig lite iallafall så jag slipper vakna med så sprängfyllda bröst imorrn också. och förhoppningsvis vill lillan amma en gång på natten iallafall. igår sov hon från 23-8, jättelyxigt verkligen men det hade varit skönt med iallafall en amningsstund däremellan för min egen skull, ajajajaj

idag har jag köpt amningsinlägg som isolerar och håller värmen. på babyland för 155kr/paret. är så rädd för att få mjölkstockning och behöva åka in och pumpa ut. för det gör så väldans ont :(((

hoppas dina bröst läker, vet hur ont det gör. jag har lite skavsår på mina men det hjälper att variera ställning så det inte blir skavsår på samma ställe varje gång och sen stryker jag på purelan efter varje amning. den är lite dyr, 180Kr för 60 ml tror jag det var, men den är jättedryg och helt klart värd sitt pris. jag köpte min från minimundus.se men vet inte om typ apoteket kanske också har den?
    haha jotack, jag har bröst som 2 basketbollar aså, å då överdriver jag inte, har ju inget som passar upptill nu. men som du säjer så e man så tacksam å glad över att man har mkt mjölk även om det spänner emellanåt. haha på morrn när jag skulle resa mig upp ur sängen så rann det rejält fr båda 2 å mitt x var ju här, han tittade helt chockat...*asg* som sagt, dom e extremt stora. men jag e så glad att det finns så mkt mat.
    ok, jag e med rädd för mjölkstockning så det kan ju helt klart vara värt att köpa. sj köpte jag en lite billig variant som fastnade i brösten så det e nog helt klart värt att köpa lite dyrare.
    ja amningskudden e guld värt aså..man kan ha båda händer fria ändå, å kan smeka över huvudet osv samtidigt, aså jag älskar amningen..det e en så fin närhet till sitt barn.
    jag fick en salva av ett par vänner, men det känns lite skumt å smörja på en salva där han ska äta?!
    LillSkruttet skrev 2010-08-26 21:51:02 följande:
    Hur länge blöder man efter hinnsvepningen? Det har minskat lite nu, men när jag går på toa kommer det fortfarande färskt blod. Inte mycket till sammandragningar nu.....hade verkligen hoppats att jag skulle känna skillnad efter svepningen, men inte är det något särskilt mycket heller. Hoppas på att något händer inatt då.
    jag blödde i upp till en vecka innan det slutade efter min första...
    elinnnnn skrev 2010-08-26 21:57:17 följande:
    jo dem gör ju det. men inte än iallafall. mjölken rann ju inte till ordentligt förräns igår/inatt. men förhoppningsvis tar det bara ett par dagar?
    känns väldigt oroande att lillan inte har kunnat tömma ens ett av brösten, så båda värker ju liksom fortfarande :(
    men det går väl över?

hur går det med värkarna?
    det kommer ge med sig gumman, bröstet producerar efter hur mkt barnet äter så det kommer balanseras snart ska du se :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10