elinnnnn skrev 2010-08-26 21:26:22 följande:
hej tjejen!
ja jag har också amningskudde, men jag provade en ny ställning idag så nu har jag iallafall 3 att variera mellan :D
mina bröst är fortfarande sprängfyllda och jag har ändå ammat flera ggr idag för att tömma. lillan hinner ju inte med att äta upp allt, fast det är väl lika bra att man är nöjd med det, hellre att ha för mycket än för lite. hoppas på att produktionen lugnat sig lite iallafall så jag slipper vakna med så sprängfyllda bröst imorrn också. och förhoppningsvis vill lillan amma en gång på natten iallafall. igår sov hon från 23-8, jättelyxigt verkligen men det hade varit skönt med iallafall en amningsstund däremellan för min egen skull, ajajajaj
idag har jag köpt amningsinlägg som isolerar och håller värmen. på babyland för 155kr/paret. är så rädd för att få mjölkstockning och behöva åka in och pumpa ut. för det gör så väldans ont :(((
hoppas dina bröst läker, vet hur ont det gör. jag har lite skavsår på mina men det hjälper att variera ställning så det inte blir skavsår på samma ställe varje gång och sen stryker jag på purelan efter varje amning. den är lite dyr, 180Kr för 60 ml tror jag det var, men den är jättedryg och helt klart värd sitt pris. jag köpte min från
minimundus.se men vet inte om typ apoteket kanske också har den?
haha jotack, jag har bröst som 2 basketbollar aså, å då överdriver jag inte, har ju inget som passar upptill nu. men som du säjer så e man så tacksam å glad över att man har mkt mjölk även om det spänner emellanåt. haha på morrn när jag skulle resa mig upp ur sängen så rann det rejält fr båda 2 å mitt x var ju här, han tittade helt chockat...*asg* som sagt, dom e extremt stora. men jag e så glad att det finns så mkt mat.
ok, jag e med rädd för mjölkstockning så det kan ju helt klart vara värt att köpa. sj köpte jag en lite billig variant som fastnade i brösten så det e nog helt klart värt att köpa lite dyrare.
ja amningskudden e guld värt aså..man kan ha båda händer fria ändå, å kan smeka över huvudet osv samtidigt, aså jag älskar amningen..det e en så fin närhet till sitt barn.
jag fick en salva av ett par vänner, men det känns lite skumt å smörja på en salva där han ska äta?!
LillSkruttet skrev 2010-08-26 21:51:02 följande:
Hur länge blöder man efter hinnsvepningen? Det har minskat lite nu, men när jag går på toa kommer det fortfarande färskt blod. Inte mycket till sammandragningar nu.....hade verkligen hoppats att jag skulle känna skillnad efter svepningen, men inte är det något särskilt mycket heller. Hoppas på att något händer inatt då.
jag blödde i upp till en vecka innan det slutade efter min första...
elinnnnn skrev 2010-08-26 21:57:17 följande:
jo dem gör ju det. men inte än iallafall. mjölken rann ju inte till ordentligt förräns igår/inatt. men förhoppningsvis tar det bara ett par dagar?
känns väldigt oroande att lillan inte har kunnat tömma ens ett av brösten, så båda värker ju liksom fortfarande :(
men det går väl över?
hur går det med värkarna?
det kommer ge med sig gumman, bröstet producerar efter hur mkt barnet äter så det kommer balanseras snart ska du se :)