Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Måste bara säja det-Trots allt ang mitt x så är jag så innerligt lycklig över att han gav mig det vackraste-min son! Å även med facit i hand så hade jag gjort samma sak igen utan att tveka.

jag älskar min dominic mest av allt, med hans syster såklart :) Hjärta
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-09-02 13:07:48 följande:
    Hej tjejer!

Tillbaka från förlossningen nu och nej ingen bebis här innt.
    Vi var ju inne på vändningsförsök kl 8:20 och dom kollade cg och UL och hon låg helt fel fortfarande.
    Sen försvann dom ett tag och vi fick vänta på läkare och sen kommer läkare och en barnmorska in igen och kände på magen och tyckte den kändes konstig.
    Dom blev lite fundersamma. Dom skulle alttås ge mig bricanylen då som dom hade i högstahugg.
    Men iaf så la dom ifrån sig den och kallade in Ul apparaten igen...Vad får dom se då?
    Jo tösen hade vänt sig med huvudet neråt hahaha. Så jag slapp vändningsförsöket iaf men som sagt hon ligger högt upp men dom försökte göra en hinnsvepning men soms agt det var inget "motstånd" så ja det lär ju itne funka med det.
    Sen bar det hem igen och jag beårdrade mannen att mysa med mig hihi...
    Så ja det är bara o vänta här men ja eftersom tösen ligger högt upp så är risken stor hon vänder sig hejvilt fortfarande och skulle nått ske skulle jag in direkt igen för o se hennes läge men den chansen att nått skulle ske nu e ju minimal. Nu räknar jag med övertid

MEN tack söta töse i amgen iaf att jag slapp vändningen men ligg kvar med huvudet neråt nu...SNÄLLA.. och sjunk neeeeeeeeeeeer...

Antar att bebis som ligger högt upp innebär många dagar kvar till hon vill födas???
    Gumman det behöver inte betyda att den vill stanna länge för det, min lille låg ju åxå neråt med huvudet fast högt upp som din, tills det sista  då jag fick ett hemskt illamående en morrn sen på kvällen så var han helt fixerad :) det går fort må du tro :)

Lillskruttet hoppas du har fått din lille nu, förstår att väntan e jobbig!

Vad det gäller feber som mandy skrev så instämmer jag, får ni feber så ÅK IN DIREKT!
    Jag har som sagt en kraftig livmoderinfektion å går på AB å Mandy har åxå åkt på en annan infektion så feber ska man ta på allvar. Samma som henne så blir jag nästan aldrig sjuk, så jag e glad att bvc sköterskan propsade på att jag skulle in.

Malinski-Dominic hälsar ngt-PRESSSSSSAAA!!!!! hahahaha kraam
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-09-02 18:12:47 följande:
    Sorry, jag missade ditt förra inlägg Skäms

TACK Dominic Jag ska VERKLIGEN försöka prrreeeeeeessssssa ut henne snart!!!!! Men som sagt inom 2 veckor så har jag iaf min prinsessa Skrattande Får väl va tacksam för det helt enkelt, trots att man har ont lite här å var så tycker jag ändå dagarna går rätt fort nu, men det kan ju ha att göra med min 3åring att göra Hon håller liv i en kan jag lova!!!

Pregga: Mår ni bra????
    Hey gumman....lungt,...haha jaa nu väntar vi på din bebis...va skönt å veta att du inte behöver gå längre än 2 veckor till iallafall även om det känns bra segt..känns lite som om tråden dör nu..trist. Vi som fått e ju såklart lite mer upptagna, å dom som väntar stöttar varandra..jag försöker gå in emellanåt å skriva till er men det e inte alltid man hinner tyvärr....haha ja kan tänka mig att en 3 åring håller full rulle hemma.
    Jag mår bättre idag helt klart å Ab biter bra.E dock orolig över att den ska gå över till bebis....suck.
    Mitt x kom förbi innan å ville träffa sin son så han stannade i en tim å mestadels så ammades han, vilket jag tyckte var lite synd då han ändå var här. Jag tog upp hela frågan ang hans syster, å han säjer att det inte alls e så, å hade han lyssnat på sin syster så hade inte vi haft dominic alls. den var ju fin! Undrar vad Fr sagt till honom då han var väldigt tillmötesgående ida....hm...stannade i ca 1 tim som sagt. å Ville följa med till bvc imon, då ska jag kolla min lille för några små prickar i ansiktet, kan ju vara vanliga hormonplitor....hoppas jag iallafall. kram
  • Bubbis10
    Malinski79 skrev 2010-09-02 18:31:21 följande:
    Ja det är klart att vi förstår att ni inte orkar/hinner va här inne lika mycket..Men vi (iaf jag) är otroligt glad för att vissa av er iaf försöker va med oss andra även tills våra så är ute Vi får antingen fortsätta denna tråd "som den är" även efter alla barn är födda eller så startar vi en fortsättningstråd där vi börjar om när alla bebisarna här....Å det kan ni ju starta redan nu om ni vill, så kommer vi väl dit allteftersom

Ja man kan ju undra va de sagt till X då Ja du dessa hormonplitor hade Ella oxå, tur det inte är nå farligt iaf..håller tummarna för att det "bara" är det då!!!!!
    Jo aså jag försöker kika in emellanåt men tycker man får väldigt lite svar vissa dagar eller inga svar alls..å det e ju lite trist, visst jag har fått min å denna tråden handlar ju om gravida men HEY, vi har följt varandra hela vägen å jag personligen följer er fortfarande som e kvar...Jag tycker vi gör en ny tråd när ALLA har fått sina små, så vi väntar in er som e kvar tycker jag Glad 
    ja jag undrar vad dom sagt till han då han var så hm..tillmötesgående idag....typ trevlig.
    Jo min dotter hade åxå massa med hormonplitor, jag ska kolla att dessa få åxå är justr det så han inte påverkas av min medecin...
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-02 19:27:00 följande:
    Pregga - Jag tycker jag brukar försöka svara på alla inlägg,men nu är jag så trött så jag sover mycket och sen så går man in här och bara läser lite. Försöker att hitta på andra saker som får tiden till att gå,men det är segt.Men jag ska bättra mig Skrattande. Roligt att ditt ex kom och att han stannade så länge och att han vill följa med imorgon. Allt bra med er?
    Gumman, ta inte åt dig...jag vet att du brukar svara, å just nu e jag lite extra känslig så ta mig med en nypa salt...e sjuk å lite orolig..å det tar lite på humöret tyvärr....
    mja aså det var väl trevligt att han kunde uppföra sig utan att kalla mig fula saker å att han fick träffa sin son, för det e ju hans barn med....
    jo jag ser fram emot bvc imon å få veta så det inte e utslag fr min medecin, det oroar mig tioll max nu-att lilleman ska bli påverkad. Jag mår bättre idag men inte helt ok än aså....men jag tar ju min medecin så snart e man väl helt ok igen :)
    Hur e det med dig sj?
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-02 19:38:35 följande:
    Nej jag menade inte så. Jag ville bara att du skulle veta att jag verkligen försöker svara på allt jag kan och ser {#emotions_dlg.flower}. Jag vet hur det känns. Jag är också lite känslig och kan bli lite nere om ingen "ser" mig.... Hoppas verkligen inte att det är din medecin. Ja precis hur går det med infektionen? Jodå det är bra,har varit lite nere bara. Det tar ju på en att gå över tiden,trodde faktiskt inte att det skulle göra det men börjar tröttna på detta nu. 
    jag vet att du inte menade ngt illa, hihi  idag så e dessa plitor typ borta..hm, men ska kolla det ändå å har en tid kl 4 ida :) Förstår att längtan e tung nu det sista aså..hua..känner med er som e kvar....
  • Bubbis10
    LillSkruttet skrev 2010-09-02 21:10:48 följande:
    Tack tjejer för peppning och tumhållning. Vår lilla prins anlände till världen redan 06:40 i morse!!

Kom in till förlossningen vid mellan 4 och halv 5, och då hade värkarna glesat ut lite igen men var INTENSIVA när de kom. Var öppen 4-5 cm och slapp åka hem tack och lov. Hann med ett sköööönt bad, men efter ett tag kom värkarna allt tätare och gjorde allt mer ont så jag kunde inte vara stilla där i. Var bara tvungen att upp och stå och vagga med höfterna. Fick ett rum och man kopplade CTG och så fick jag ett gåbord. Fortfarande fullt inställd på att klara biffen utan smärtlindring.
    Men efter några riktigt j*vliga värkar (vassa som tusan!) så bad jag om smärtlindring. Testade lustgasen igen, trots att den inte hade mycket till effekt och då jag inte alls gillade den förra ggn. Gjorde varken till eller rån tyckte jag. När vi började prata EDA kände hon efter och jag var öppen 8 cm tyckte hon, men hinnorna buktade så det var svårt att känna. Så hon tog hål på dem och kände igen. Öppen 10 cm, ingen EDA hann hon säga innan krystvärkarna drog igång. Och 06:40 kom han då äntligen ut! 3480 g och 51 cm lång.
    ÅÅÅÅHHHH GRATTIS GUMMAN :) Å SKÅÅÅÅL TA MIG TUSAN SkålSkål
    elinnnnn skrev 2010-09-03 08:24:59 följande:
    jag hade början till mjölkstockning i början på veckan därför som jag hade feberfrossa och svettningar om vartannat. men nu är stockningen borta men har fortfarande en rodnad på det bröstet, men på amningsmottagningen sa dem att reaktionen tar längre tid att gå bort än vad det gör för stockningen att gå bort. så det får väl ta den tid det tar :D

men alltså jag vet inte om jag orkar fortsätta amma... jag vill ju så gärna men det gör helvetiskt ont i bröstvårtorna. vi var inne på amningsmottagningen igår i och med att jag trodde jag kanske fått svamp eftersom det brinner och sticker i hela bröstet (mest på det bröst med sår på) men BM kunde inte se nån svamp och trodde mer det berodde på fel tag. hon rättade till min amningsställning och lillan gapar stort så egentligen borde det inte vara några problem men va tusan, det gör sk*t ont! och även med BMs hjälp så efteråt så var bröstvårtan helt tilltryckt :(

ska köpa amningsnapp idag även om jag hatar den (har använt förut och har minnesbilder på allt blod som kom med mina såriga bröstvårtor när jag använde såna sist)

vad tusan, jag helammade mitt tredje barn i 4-6 månader, jag fattar inte hur jag orkade fortsätta, hur klarade jag mig igenom denna första tiden med sår, stockningar, ömhet, trötthet, ångest och allt annat? och plus att ta hand om hem, och 2 barn till? jag önskar jag kunde minnas hur lång tid det tog innan amningen fungerade men jag minns ingenting :S
    åh gumman då, jag kände exakt likadant häromdan..när lilleman tog tag om bröstvårtan å drog huvudet bakåt allt vad han kunde, trodde hela bröstvårtan skulle slitas av å jag har åxå blött. jag fick med en rodnad över ena bröstet i stl av en 5 krona ca, men den har gett med sig helt nu. Jag har sprickor i brösten men dom e på läkning, jag har gjort så nu att jag ammar ett par dagar utan amningsnapp å sen kör jag en dag eller 2 med amningsnapp så bröstet får vila lite iallafall å det funkar bra, då hinner det läka så fint med. Jag tycker åxå att det har gjort sjukt ont vissa gng men skam den som ger sig, jag ska fortsätta å jag tycker det börjar kännas lite lättare nu, jag ligger ju några daggar före dig så ge det ett par dagar till om du orkar å se om det inte blir bättre för jag känner själv nu att det börjar bli bättre å lättare :)
    Kramar
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-09-03 09:09:26 följande:
    tjejen, alltså det är verkligen jättejobbigt att jättegärna vilja amma och så funkar det ändå inte..... jag hade bestämt mig för att helamma i 6 månader och sen delamma lite till men nu känns det bara som om jag vill strunta i allting... fast å andra sidan så har jag ändå stått ut i nästan 2 veckor nu och om jag slutar amma nu så har ju allt det jag redan gått igenom varit förgäves.... att pumpa funkar inte här heller :(
    när lillan ammar så tar det ca 40 minuter på ena bröstet sen vill hon gärna ha 40 minuter på det andra också.... men visst självklart äter hon inte aktivt i 80 minuter men det är ju så lång tid det tar vid varje amningstillfälle.... suck
    hoppas det ordnar sig för dig också antingen med amningen eller ersättning...
    styrkekramar
    carohl skrev 2010-09-03 08:58:26 följande:
    elinnnn: vad ska din flicka heta?
    Jasmin
    Min lille prins äter åxå mkt å gärna lite längre, han ligger mer än gärna 45 min på varje bröst men då tror jag det ingår en massa gosande åxå...haha busungen:) jag började åxå gråta vid ett tillfälle, å jag har HÖG smärtgräns men det var då det rann blod åxå-MEN nu e det faktiskt mkt bättre ,tror att brösten måste härdas lite man e ju inte van att ngn ligger å suger så...haha iallafall inte jag ;)
    jag kommer fortsätta att helamma så länge jag kan...å amma överhuvudtaget kommer jag göra i 1 år iallafall OM jag kan å har mjölk vill säja...
    jasmin e jättefint :)
  • Bubbis10
    Perssonlund skrev 2010-09-03 09:44:40 följande:
    Nu är jag kanske trög igen,men du kanske får vila brösten lite om du ger lite ersättning någon gång istället. Jag känner mig så dum som kommer med såna här saker när jag inte vet något själv. Men jag försöker bara hjälpa till så gott jag kan... Vill ju att du ska kunna amma om du vill det.
    Du e så söt å omtänksam gumman, Risken med att ge flaska är att barnet sen vägrar ta bröstet helt. Pga flaskan rinner till lättare å barnet slipper suga så hårt, vilket även leder till att mjölken sinar sakta men säkert. jag både sittammar å liggammar å det funkar bra...:)

Ang pumpning så har jag inte gjort det denna gng men med dottern å jag tyckte inte att det gjorde ont, men det e nog som sagt mkt individuellt...
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10