-
Malinski79 skrev 2010-09-03 13:20:02 följande:Håller tummarna för att det sätter igång för dig nu!!!!!!!! -
Först idag så blev jag rasande på mitt x när jag läty fanskapet följa med till Bvc, mitt misstag så på mån byter jag inte bara bvc tant utan även hela stället till ett privat. Ni tror fasiken inte han skämmer ut oss totalt genom att dra upp våra problem å att jag inte vill ge han gemensam vårdnad med henne så vi blev osams där?!
Sen skulle vi efteråt åka å köpa kudde å vantar mm till lilleman men då vägrade han å tyckte att jag som hans mamma skulle lösa den biten själv. Visst det gör jag gärna , å jag har ju löst allt annat innan med.
dominic bleb hungrig i bilden så vi stod kvar på parkeringen så jag kunde amma, å då säjer idioten, du får amma vidare hemma...jag svarar då-men han kommer ju bli ledsen å gråta så du får vänta tills jag matat klart han. han svarar då-sätt han i bilstolen så får han väl gråta tills ni kommer hem då!
jag fortsatte å amma såklart! sen frågade han bvc om inte han skulle ha rätt å ta min son ensam utan mig!
Han har tydligen planerat med sin "syster" att gå på liseberg med barnen...EH nej det kommer inte att hända å nu ser jag han som en ren fara för min son.
när han blir stressad så blir han åxå oaktsam med Dominic så nu e jag rädd för att han ska skadas, så jag sätter nu stopp för allt umgänge fram tills rätten säjer annat.
Jag ska ta upp detta med Fr såklart å antecknar allt. sen har jag pratat med polisen idag å ska ringa åklagaren på mån. NU e det tamig tusan nog. han ska inte få skada min son pga sin egen egoism.
han beter sig som om jag tagit han å hans systers gemensamma barn ifrån dom, han ser mig som ett hot emot dom.-det sanna "kärleks" paret.
Dom bör ju söka vård för detta e riktigt sjukt. han ska ta dominic till Liseberg? ja det skulle inte förvåna mig om han sätter lilleman i en karusell så det händer ngt riktigt iolla-för det e ju hans rättighet enl han själv. MEN enl lag så ska jag skydda min son emot allt som kan skada även om det innefattar hans far! -
Så lite, jag gillar dte skarpt! aså mina bröstvårtor e ju som cd skivor nu, haha så jag får lägga på amningsnappen å hålla den kvar med 2 fingrar medans han suger tag just för att få en chans å läka lite..elinnnnn skrev 2010-09-03 22:40:05 följande:pregga: tack ang namn kommentaren :D vi är jättenöjda med namnet hon är verkligen en Jasmin :D
jag köpte amningsnappar idag men dem är nog för små för jag får inte ens in bröstvårtan i dem haha, och ja jag kränger dem ut och in först men vårtan är för stor... hm men jag har lyckats pumpa idag så det kanske inte behövs amningsnapp iallafall, kanske kan jag få igång bröstet med pumpen och så kan vårtan läka riktigt. förhoppningsvis.
det känns redan bättre, men det är lite bökigt och jag känner mig osäker på om lillan blir mätt då hon inte suger/sväljer lika aktivt som förut. dock tar hon min utpumpade mjölk och dricker upp alltihopa på några minuter bara .....
han suger tag rejält aså å jag ringde in imorse då jag åxå var orolig att min mjölk börjat sina pga stress å oro. men sen på Em så rann det till rejält igen, men brösten e väldigt mjuka nu..å jag känner själv lite oro för det..
men jag får se nästa gng han ska vägas..å han verkar ju bli mätt å belåten även om han ligger å mammas mkt.
men jag tror helt ärligt att han gosar en hel del av den tiden med, hihihi min lille prins :) -
har gått ner alla mina kg nu...ville ju behålla lite...e jättesmal...:(
-
jo jag ville ju fått behålla lite iallafall...suck å skit aså....magen e lika platt som innan jag blev gravid typ å det e kju helt ok, men jag ville behållt lite på övriga kroppen ju...elinnnnn skrev 2010-09-04 08:19:39 följande:tack för ditt inlägg, blev så glad över att få läsa att det bliiiiiir bättre. det vet jag ju nog i och för sig själv innerst inne men det är så svårt att tro på när man är mitt inne den ondaste perioden. jag har precis ammat min dotter, hör o häpna från BÅDA brösten. och det kändes faktiskt rättså ok. min dotter är ju inte ens 2 veckor så detta ger ju mig jättemycket hopp:)
glad för eran skull att amningen går smidigare nu :)
stora kramar tillbaksåh gumman, så synd att du inte fick behålla några :SPregga skrev 2010-09-03 23:36:14 följande:har gått ner alla mina kg nu...ville ju behålla lite...e jättesmal...:(
själv så hopppas jag ju på att gå ner allt jag gått upp. men jag har visst stannat på -10kg. jag har 16kg till jag vill bli av med.....*suck*men jag ville fått behålla lite, men jag e inte förvånad då jag har en extrem ämnesomsättning å alltid haft...sen när jag ammar så rasar jag i vikt å det riktigt fort...Nallepuhmamma skrev 2010-09-04 09:06:14 följande:Jag önskar faktist jag hade varigt som dig och kunnat gå ner allt och lite till så lättJo gumman jag vet att du menar väl, å nu kommer jag vidta åtgärder för första gng så känner jag en oro som inte fuunnits innan å det är att han nog skulle vara kababel till att skada vår son pga sin egen egoism å omognad. hans principer går före allt även om det skulle skada lilleman har jag förstått nu, vill ta med han till Liseberg utan mig-eh=idiot! att jag ska pumpa ut mjölk så han kan ta han själv=idiot.Malinski79 skrev 2010-09-04 10:43:26 följande:Pregga: Jag har redan sagt va jag tycker om ditt X redan å jag står för det...Jag förstår verkligen att du vill försöka ge Dominic en fadersgestalt men det vettetusan om det verkligen är det rätta i detta läget?!?!?!!? Jag tycker du skulle uteslutit honom för LÄÄÄÄÄÄNGESEN men det vet du ju redan
Du tror du ger honom lillfingret man tar ju å "äter upp hela din jäkla arm".... Tror verkligen du måste ta tag i detta ORDENTLIGT (om du förstår va jag menar?!?) Verkar inte som om någon av er mår så bra av detta....
Vill u bara DITT å Dominics bästa å det hoppas jag du förstår 
tyckte att jag inte skulle ammam lilleman igår utan låta han gråta tills vi kom hem=IDIOT! men som sagt, jag ammade klart å skulle aldrig få för mig ngt annat heller. Men jag har lite olika ärenden att uträtta nu på mån. ska fixa lite ! han kommer få annat å tänka på åxå. tråkigt att det skulle behöva gå såhär långt, ja jag ville att Dominic skulle ha sin pappa, det var mkt viktigt för mig-MEN när jag ser att han nu ist kan vara en potentiell fara för honom så ändras hela läget såklart, min främsta uppgigt är att skydda mitt barn oavsett vem det gäller.
Tro mig, nu på mån så kommer jag ta tag i det hela ordentligt å en gng för alla, sen finns det ingen återvändo....kramar,
ps, va det gäller amningen så gör bara det som känns bäst för dig själv
-
Perssonlund skrev 2010-09-04 13:18:16 följande:Men vad är det med mig idag?
Pregga - Förlåt jag läste ditt inlägg innan men fattar inte varför jag inte kommenterade det. Trodde att jag hade gjort det, men så var det tydligen inte. Angående ditt ex så fattar jag inte vad han håller på med!! Tycker att du gör helt rätt som tar det via Fr nu. Han beter sig ju som en idiot! Det måste verkligen vara jobbigt för dig. Styrke kramar till dig i massor!!!
Kramar i massor till er alla,styke kramar som tröst kramar som andra kramar...Bara till att ta för er

Jo nu känns det faktiskt jobbigt för att jag ser inte längre mitt x som en trygghet för vår son utan snarare tvärtom-en fara! å det skrämmer mig för så trodde jag aldrig att jag skulle känna....suck..men som sagt,nu får han ta all kontakt via fr. å jag kommer begära enskilda samtal då han bara får mig att må dåligt.
kram
-
Nej men exakt så känner jag med, han tar inte sin papparoll på allvar utan ser det som sin egendom som jag stulit fr han typ..ja som i sagan om ringen, han e ju för sjutton som han smeagle. Uch...ssssssss8 skrev 2010-09-04 15:28:38 följande:Amningen kan gå riktigt bra denna gång! Jag har haft jobbigt med de två andra barnen och gett ersättning men med detta barn fungerade amningen redan på bb så det kan vara olika.
Pregga: Han verkar inte ta sin pappa roll på riktigt faktiskt!
Nalle puh mamma, perssonlund, malinski: snart har ni dera bebisar hos er tro mig lite värkekramar härifrån!!!
min son e en riktig mammegris nu aså, hahaha jag ammade han å la ner han i hans säng då han somnat vid bröstet, han vaknade direkt...så vi ammade lite till..han somnade igen å samma visa..jag tog upp han å la han på min bröstkorg å han somnade såååå gott! hm....busungen.. -
-
Persssonlund- Tack så mkt för din ödmjukhet å visade omtanke. Det känns faktiskt riktigt fördjävligt...uch, trodde aldrig jag skulle känna så. Imon blir det att ringa en del samtal å fixa lite saker. kramar

-