Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-03-12 16:42:13 följande:
    nu har min sambo åkt till harrys skulle äta med jobbet,känns så ensamt här hemma!!!
    ja visst känns de tomt utan sin karl hemma :P
    Min har åkt på träning och jobbar sedan natt så blir inte mycket tid för varandra idag inte. Men är tyvärr så ibland:/
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2010-03-12 17:32:18 följande:
    jo de är ju så;/men ja och Mini  i magen ska mysa ner oss i soffan;)
    det är mys det ;) jag tar med mej sonen och mini i magen o lägger mej under en filt... Jag tror jag har feber o grejer...ont i halsen o kroppen :(
  • lillabambi
    puchelina88 skrev 2010-03-12 17:58:50 följande:
    var är alla i kväll då??
    Undrar jag me :S

puchelina88 skrev 2010-03-12 17:58:27 följande:
    krya på dig!!och ha de såå mysigt;)
    Tack tack detsamma :P
  • lillabambi
    SweetLilly skrev 2010-03-12 18:18:47 följande:
    Här har vi nyss ätit karre och mozarellagratinerad sötpotatis Snart blir det lite kaffe och en kaka! sen blir det bara mys i soffan Hoppas ni får en trevlig kväll!
    Fasen va gött... Nu blir jag en aning avis faktiskt {#lang_emotions_laughing}
    Ha en bra kväll :)
  • lillabambi
    Malinski79 skrev 2010-03-12 18:39:31 följande:
    Måste bara fråga..Är det ok att äta parmesan om den inte är upphettad,hittade inget om det på livsmedelverkets hemsida??
    Ostar som anses SÄKRA att äta under graviditeten

Hårda ostar:
    Babybel, Cheddar, Edamer, Emmentaler, Gouda, Grevé, Gruyère, Havarti, Herrgård, Hushållsost, Jarlsberg, Parmigiano Reggiano (parmesan), Pecorino (hård), Provolone, Prästost, Svecia, Västerbottenost och annan hårdost. Mozzarella, Halloumi och paneer (indisk färskost), förutsatt att de hanterats hygieniskt efter tillverkning. Fetaost som tillverkats av pastöriserad mjölk.

Mjuka ostar/smältostar:
    Boursin, Keso, Mascarpone, Philadelphiaost, quark och alla typer av smältost, även blå-/grönmögelsmältost. Ricotta, förutsatt att den hanterats hygieniskt efter tillverkning.

Yoghurt, fromage frais, creme fraiche och andra syrade mjölkprodukter

Ostar som INTE ÄR SÄKRA att äta under graviditeten

Vitmögelostar och kittostar:
    Appenzeller, Brie (vit och blå), Cambozola, Camembert, Chaumes, Livarot, Munster, Pont L´Évêque, Tallegio, Vacherin fribourgeois, Vacherol, m fl vitmögelostar och kittostar.

Blå-/grönmögelostar:
    Bavaria blu, Bergader, Bleu d'Auvergne, Bredsjö blå, Cabrales, Danish blue, Fourme d’Ambert, Gorgonzola, Gorgonzola dolcelatte, Kvibille gräddädel, Manchego, Queso azul de hoja, Romano, Roquefort, Stilton, Tomme de Savoie m fl blå-/grönmögelostar.

Opastöriserade ostar av get och får:
    Chabichou, m fl mjuka, opastöriserade get- och fårostar
  • lillabambi
    carohl skrev 2010-03-13 08:05:57 följande:
    God morgon tjejer! Ni kanske sover än? Själv har jag varit vaken sen 6.30, jag har som en inställd klocka i mig... Härliga solen är framme, underbart! :)
    God morgon tjejen:)
    Här har vi varit vakna sen halv sju... :) Solen lyser o de är toppen trots att jag e sjuk=(
  • lillabambi
    hej hej brudar :)

Hur står det till med er?
    Själv har jag legat hela helgen med hög feber och ont i hela kroppen tyvärr :) men känns som det är på bättringsvägen nu allafall :)
  • lillabambi

Hello brudar:)
    kikar in och säger hej :)
    Inte helt frisk än men febern har försvunnit så nu har jag bara en jädra förkylning att dras med. Tröttare än tröttast i kroppen. Inte lätt alla gånger :)
    Tur man har en go son och sambo som förgyller dagarana när dom e mörka :)

• lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-16 08:56:29 följande:
    jag har börjat lite smått, haha eller ja jag har ju köpt spälsäng, vagn, fått skötbord-som jag dock inte vill ha. sen har jag köpt 3 dresser =)
    såg att du blivit bannad i torsdags :P Då är vi två :P

Allt bra med alla idag ?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10