Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

knyzzel skrev 2010-08-09 11:28:28 följande:
    D behöver inte bli komplikationer heller. Jag blev snittad för 18 dagar sen men jag mår som vanligt. Kändes mer som en ordentlig träningsvärk, med en sträckning, men d e ju bra att du ställer in dej på att d kan bli komplikationer, men talet 13 kanske blir hennes tur nummer?! D vet man inte heller!!!!! Hon e kanske inte skrockfull hahahaha
    Blev snittad med första barnet och det var hemskt. Hade så ont och fick komplikation och fick sitta i rullstol..fy känd emig lagom glad då
  • Nallepuhmamma

Nu har jag sovit från ca 11:30 tills nu då jag vaknade. Somnade tvärt utan förvarning. Är så dödens trött nu på senaste tiden.

ssssssss8 skrev 2010-08-09 14:06:45 följande:
    Usch jag var till läkaren idag på undersökning för att se om jag var mogen nog att bli igångsatt.
    Första reaktionen var när jag blev uppropad:
    Doften av gammal herrparfym blandad med tobak URK!

Han gjorde både inre och yttre undersökning när jag ligger där pumpar han upp stolen i taket och utan ett ljud stoppar han upp två fingrar i muttan och vrider runt som värsta gräddvispning UTAN glidmedel, det gjorde så ont så jag nästan skrek!
    Sen låg jag där en evighet när han höll  ul:et på min mage vilket gjorde fruktansvärt ont eftersom han tryckte så hårt, jag har säkert blå mage imorgon+ att en rysk kollega står bredvid, kände mig verkligen som ett utställnings objekt!

Efter att jag legat där och hört ryska en lång stund och inte ens fått se våran bebis på skärmen blir ha äntligen klar!!!
    Då lutar han sig fram tittar mig i ögonen och säger:Ditt förra barn var stort, detta är litet knappt 3 kg vi väntar med igångsättning och ser om det startat av sig själv inom en vecka.
    Du kommer att föda som när äpplet faller från ett träd HAHA!
    (Var det verkligen meningen jag skulle skratta?)

När jag gick på wc efteråt så började jag gråta floder kände mig våldtagen, äcklad, utlämnad helt avskyvärt!
    Jag ville bara försvinna och aldrig återkomma.
    Glad är jag att det inte blev igångsättning jag hade aldrig pallat en hel dag denna pucko till läkare.

Sååå full av förväntningar åkte jag in på morgonen och kom därfrån med dessa känslor!

Ja och tappen var ännu 2,5 cm och inte alls mogen så nu väntar jag lite till men nu känns det helt okej jag åker aldrig in om han är där då fy ändå!
    Men fy vilken upplevelse  Synd du skulle behöva få honom.

Men jag har själv varigt på många sånna undersökningar och har alltid fått manliga vilket jag absolut aldrig gillat.

Har alltid känt mig så obekväm och äcklad efteråt.

Sist jag gjorde min var läkaren snäll men fy vad hårdhänt han var med instrumenten och när han rörde runder.

Jag tillochmed skrek aj men han forsatte att sleva runder

Sen efteråt bad han mig ligga kvar med benen i luften och allt blottandes i 15 min för han skulle ringa sina kollegor...Sen fick jag komma ner. Kände mig uttittad.

• Nallepuhmamma

Godmorgon alla snyggingar.

Hoppas ni får en underbar dag idag.

Har inte kunnat sova inatt Har bara vänt och vridigt mig.

Inte kunnat hitta en bra sovställning och ögonen har stått rakt ut pigga som attan *Suck*.

Har nog bara sovit 3 timmar inatt.

Tösen har verkligen haft party i magen och en spark eller vad det var kändes verkligen väldigt mycket då jag var halvsovande. Kändes som hela hon gjorde en stor svängom i magen men ja jag tror inte hon iaf hon vänt sig

Dessutom sen så rann det ut rätt i trosan (Riktit kände hur det rann ut) men inget som kom på madrassen utan bara i trosan.

Antar en av dessa vidriga flytningar igen?!?

Jag satt och tänkte på det att vad händer OM förlossningen skulle sätta igång innan bebben hunnit vända sig rätt???

• Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-08-10 09:49:28 följande:

Hej på er!

Hoppas ni har sovit gott... Det har jag förutom att jag vaknade av Michelle som höll på att leka med sin Roger (hamster) kl 4.47, jag blev asförbannad! Hon kan klockan så hon vet mycket väl att hon ska sova då och INTE leka med honom!! Skrikandes Om en vecka börjar hon skolan och då går det inte att stiga upp i tid och otid, hon behöver sin sömn så nu får han börja sova på nedervåningen istället!

nallepuhmamma: Om jag vore du skulle jag ringa och fråga min BM om det, bara en BM kan svara med vetskap och inte bara "tron".
    Jobbigt att inte kunna sova iaf Rynkar på näsan

Mina värkar jag hade igår har gått iaf. Det är helt ok, jag vill helst av allt gå tiden ut men inte gå över...

Hehe nog inte många som tänker som du att dom vill gå tiden ut äns

Min sessa får gärna komma ut när hon är färdigbakad (beräknad då bm säjer dom e klara v 38 fulla veckor )

Så ja man är ju i v 37 imorgon så ja ett tag till iaf

• Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-08-10 09:49:28 följande:

Hej på er!

Hoppas ni har sovit gott... Det har jag förutom att jag vaknade av Michelle som höll på att leka med sin Roger (hamster) kl 4.47, jag blev asförbannad! Hon kan klockan så hon vet mycket väl att hon ska sova då och INTE leka med honom!! Skrikandes Om en vecka börjar hon skolan och då går det inte att stiga upp i tid och otid, hon behöver sin sömn så nu får han börja sova på nedervåningen istället!

nallepuhmamma: Om jag vore du skulle jag ringa och fråga min BM om det, bara en BM kan svara med vetskap och inte bara "tron".
    Jobbigt att inte kunna sova iaf Rynkar på näsan

Mina värkar jag hade igår har gått iaf. Det är helt ok, jag vill helst av allt gå tiden ut men inte gå över...

Hehe sicken busunge du har hihi.

Hur gammal är hon?

• Nallepuhmamma

Vart hittar ni set till vagnen att bädda med?

Är det vanliga spjälsängsklä'der ni har där i???

Har kollat både på HM och Jysk men inte hittat något speciellt till just vagnen

• Nallepuhmamma
    carohl skrev 2010-08-10 10:12:57 följande:
    Jag har köpt en speciell kudde till vagnen, den har måtten anpassade efter vagnen. Den köpte jag på babyproffsen. Vi köpte även kudden till sängen där. Svindyra var de men men lilla sessan skulle ha det! Skrattande
    Men tänkt epå tex lakan i vagnen och så
  • Nallepuhmamma
    ssssssss8 skrev 2010-08-10 10:19:16 följande:
    Oj vad ni har värkar och annat smått och gott, jag vill också!
    Igår hade jag faktiskt ganska rejäla sd men det var inte konstigt med den behandling som jag fick igår. Sen inatt har det dess värre varit lungt och fridfullt.
    Jag ringde till min Bm idag och berättade om incidenten igår och hon sa att den läkaren är bara nu som då 1 vecka där och så är det länge tills han nästa gång dejourerar.
    Så nu behöver jag inte oroa mig över honom iaf.

Hur mycket rör sig era bebisar nu? Jag tycker min är såå vild, men det är skönt för då vet jag att allt är under kontroll.

Igår sa ju bm också till mig att bra sätt att få igång förlossning är ju promenader, vara mycket igång och samlag.
    Jag har provat allt förutom sex för jag tror ändå inte det startar om jag inte är mogen men ni som har värkar kan ju försöka
    Själv tror jag inget hjälper så förlossningen skulle starta utan trist men sant är det nog så att det startar när det väl ÄR dags.
  • Nallepuhmamma

Hade ni åkt till Ullared höggravida eller sen då ni fött och åkt dit med en nyfödd?

• Nallepuhmamma

Känner ni ibland att eran lill* ska sparka sig ut genom "utgång" nr två där bak eller ibland även fram i muttan?

Ibland får man sådan fullträff så det känns som hela nr 2 tarmen skall flyga ut

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10