Inlägg från: Nallepuhmamma |Visa alla inlägg
  • Nallepuhmamma

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-08-05 11:40:17 följande:
    Hmm har ni legat i 30 jäkla min på rygg med rumpan mot himlen men tror ni tösen verkade bry sig???
    Pyttsan heller. Hon rörde sig inte ett skit
    Hon skiter fullständigt i morsans vilja att hon skall lägga sig med huvudet neråt

Väntar man barn med en åsna tro? Med tanke på hennes envishet?
    Har NU legat...ska det stå
  • Nallepuhmamma
    Familjen Mu skrev 2010-08-05 11:42:03 följande:
    Hehe...ursäkta att jag fnissar men det lät lite roligt. Hoppas er lilla snart vänder sig rätt. Tänk så trångt det är därinne...Vilken vecka är du i?
    Jag är bara i v 36 enl bm.
    Nje hon vill verklgien inte vända sig utan hon verkar vilja komma ut genom "nödutgången" (Snitt)
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-08-05 11:45:03 följande:
    hahahahaha vilken liten busa :)
    Ja fy ja.
    Hon ska verkligen hålla mig på streckbänken
  • Nallepuhmamma

Vet ni tjejer om bebisen i magen kan "fastna" i ett vist läge?

Liksom hon har varigt på tvären nu fleeeeera veckor och trots puttande/buff så är det ingen vändning och hon verkar "fast" och alltid åt samma håll plus att hon inte gör mycket väsen för sig nu.

• Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-08-05 12:07:10 följande:
    Inte en aning, asså jag satt ju i säte när min mamma skulle ha mig ända fram tills krystvärkarna, DÅ gick jag ner å vände mig. Så din lille kan åxå göra det, annars så kanske dom vill göra ett vändningsförsök eller snitt....
    Men gjorde dom inget vändningsförsök på din mamma innan?
    Hur är det annars med din värk idag och blödningen?
    puchelina88 skrev 2010-08-05 12:31:11 följande:

Tjejer
    ja va på toa nyss och de va en slemig snorig klump flytning är de slemisen???
    ska jag ta upp de med barnmoskan senare i dag??

Utan tvekan var det slemmisen
    Kajsagumman skrev 2010-08-05 13:05:15 följande:
    Enligt vad jag läst så vänder 98% av barnen med huvudet neråt i vecka 38. Gör din inte det så kan man prova att vända babyn på sjukhuset - det lyckas i cirka hälften av fallen. Du kan välja själv om du vill att de skall prova att vända på barnet, det är inte alla mammor som vill det uppenbarligen - kan väl vara lite obehagligt kanske när de står flera stycken och provar att husera babyn runt?

Jag bor numera i Köpenhamn och i Danmark så får man ett datum för kejsarsnitt om barnet inte vänder med huvudet neråt i de sista veckorna (och om man inte vill eller inte lyckas vända). Man provar helt enkelt inte att föda normalt med sätesbjudning mer - även om det faktikst fungerar förutsatt att barnet inte är så stort! Min man blev exempelvis född med rumpan först

Nåt som jag dock vet är att om vattnet går och barnet ligger snett, så skall du lägga dig ner direkt och får inte gå omkring. Och så skall du ringa till en ambulans som skall hämta dig. Inte för att det är akut eller nödvändigtvis väldigt farligt för barnet eller så - men för att du skall fortsatt ligga ner för att inte stressa barnet ytterligare och såsom jag förstår det undvika att allt fostervatten åker ut (skapas ju också fortsatt nytt).

Min väninna födde förra året och hennes dotter låg snett, hon lade sig ner hemma i sängen och blev hämtad nån timme senare av ambulans och fick sen kejsarsnitt när hon kom in på sjukhuset. Men hade en väldigt positiv upplevelse ändå!

Lycka till!
    Ja asså detta vändnignsförsöket skulle ske då kommande vecka i v 37 men jag vill vänta för att se OM tösen vänder sig *Hoppas*.
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-08-05 17:49:06 följande:
    nej det gjorde dom inte, vändningsfösök på min mamma dom sa bara-du har fått barn innan så det här klarar du. men jag vände mig dte sista...tackar som frågar, mår bra men har fortfarande lite värkar....blöder lite än...

Okej men skönt iaf att du vände dig så din mamma kunde pusta ut Är det små sd du har eller riktiga värkar?
  • Nallepuhmamma
    puchelina88 skrev 2010-08-05 17:37:27 följande:
    jo barnmoskan sa oxå att de va slemmisen;)men de kan ju ta 2 veckor för de;/
    BF 100815

Nu ska vi inte lyssna på vad BM sa utan det SKA starta tidigare för dig Det håller vi tummarna för nu
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-08-05 17:53:55 följande:
    mja lite av båda tror jag.....:) jo hon blev mkt lättad om man säjer så...
    Men pregga sötnos då vet du ju vem din son bråss på med busheten hihi...Du va ju busig emot din mor
  • Nallepuhmamma
    Pregga skrev 2010-08-05 18:00:12 följande:
    haha sååå jag får igen nu menar du? haha jaa karma

Haha japp han kanske ger igen nu hihi. Nä men tror def han kommer innan bf iaf för din del.
  • Nallepuhmamma

Snälla tjejer hjälp mig...

har en sjövild, trotsig, krävande 5 åring här.

Hur länge sitter den där tråtsåldern i sig?
    Hon har varigt väldigt krävande länge nu.
    Gapar,skriker,vägrar lyssna osv

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10