Pregga skrev 2010-08-05 12:07:10 följande:
Inte en aning, asså jag satt ju i säte när min mamma skulle ha mig ända fram tills krystvärkarna, DÅ gick jag ner å vände mig. Så din lille kan åxå göra det, annars så kanske dom vill göra ett vändningsförsök eller snitt....
Men gjorde dom inget vändningsförsök på din mamma innan?
Hur är det annars med din värk idag och blödningen?
puchelina88 skrev 2010-08-05 12:31:11 följande:
Tjejer
ja va på toa nyss och de va en slemig snorig klump flytning är de slemisen???
ska jag ta upp de med barnmoskan senare i dag??
Utan tvekan var det slemmisen

Kajsagumman skrev 2010-08-05 13:05:15 följande:
Enligt vad jag läst så vänder 98% av barnen med huvudet neråt i vecka 38. Gör din inte det så kan man prova att vända babyn på sjukhuset - det lyckas i cirka hälften av fallen. Du kan välja själv om du vill att de skall prova att vända på barnet, det är inte alla mammor som vill det uppenbarligen - kan väl vara lite obehagligt kanske när de står flera stycken och provar att husera babyn runt?
Jag bor numera i Köpenhamn och i Danmark så får man ett datum för kejsarsnitt om barnet inte vänder med huvudet neråt i de sista veckorna (och om man inte vill eller inte lyckas vända). Man provar helt enkelt inte att föda normalt med sätesbjudning mer - även om det faktikst fungerar förutsatt att barnet inte är så stort! Min man blev exempelvis född med rumpan först
Nåt som jag dock vet är att om vattnet går och barnet ligger snett, så skall du lägga dig ner direkt och får inte gå omkring. Och så skall du ringa till en ambulans som skall hämta dig. Inte för att det är akut eller nödvändigtvis väldigt farligt för barnet eller så - men för att du skall fortsatt ligga ner för att inte stressa barnet ytterligare och såsom jag förstår det undvika att allt fostervatten åker ut (skapas ju också fortsatt nytt).
Min väninna födde förra året och hennes dotter låg snett, hon lade sig ner hemma i sängen och blev hämtad nån timme senare av ambulans och fick sen kejsarsnitt när hon kom in på sjukhuset. Men hade en väldigt positiv upplevelse ändå!
Lycka till!
Ja asså detta vändnignsförsöket skulle ske då kommande vecka i v 37 men jag vill vänta för att se OM tösen vänder sig *Hoppas*.