Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Tjena. Då e man vaken igen. Har inte sovit sp. bra i natt, men jag har fått sova flera timmar i sträck tills hunden skällde å dottern vaknade. Sitter å äter pizzan som blev över från igår.... Mumsegott. Blir ett stort glas cola on rocks till d hahahaha.
    Nu har vi bara 10 dagar kvar! Härligt! men i denna värmen så känns d som hur lång tid som helst ju!
    Duschade i kallvatten i går kväll så att jag frös när jag gick ur, men mindre än 20 min senare så var jag klibbigt varm igen å d var ändå vid 11 på kvällen. Helt sjukt!

Ha d gött i värmen mina vänner!

• knyzzel
    Mandy86 skrev 2010-07-12 10:30:17 följande:
    Godmorgon, har inte heller sovit något inatt men fick sovit ett par timmar nu på morgonen sedan sambon gått till jobbet Cool

Har också fått svullna fötter och händer de sista dagarna, gör ont också..men tror bara att det hör till på slutet
    Hallå gumman. Jo här e d oxå svullna fötter å skin som bränner. D ända sdom har hjälpt bra mot d har varit att promenera LÄNGE, men vem f*n orkar d i denna värmen.
    Vill bara att d ska var över nu, men samtidigt så vill jag ha vett att njuta, detta e ju kanske sista gången man e gravid?! Vill ju komma ihåg den härliga känslan som d e när inte värmen e så påtaglig
  • knyzzel
    Mandy86 skrev 2010-07-12 10:42:34 följande:

Ja, promenader börjar bli jobbigt..har varit ute 1 timme i lördags och samma igår..
    men det orkar jag inte mer. Är ju helt färdig när man kommer hem.

Och på balkongen skiner solen hela dagen, börjar också bli jobbigt. Ska se om jag inte kan
    ordna med ett parasoll i varje fall, jag som äälskar att vara utomhus vill inte sitta inne dessa veckorna!

Nä vi har vår balkong på solsidan från morron till kväll. Går inte att vara där mellen 10:00-20:00. D e för varmt. Vår e så lite oxå så att ett parasol inte får plats heller. lIte drygt. Ska se im a teen mom nu kl 11:00 på 5:an

Sen ska tydligen Livet på BB börja på onsdagar. Verkar bra d med. Annars
  • knyzzel

Hej hej. Allt bra me er idag? Hant inte in här igår kväll. Dottern hade vänt dygnet å somnade bredvid mig i sängen först kl 23:30... suck, men hon sov oxå till 10:30 i morse... gött med lite sovmorron. Här e d annars tropikvärme så cola med isbitar å fläkten e mina närmaste vänner idag... hahaha

Bara 9 dagar kvar nu..... MÅSTE packa väska i kväll, måste sy klart påslakan till vagnen oxå.

• knyzzel

Hade det varit torsdag så hade jag bara haft ! vecka kvar hahahaha..... Jag har stenkoll på dagarna nu..... Blir väl värre sen när han har kommit ut....

• knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-13 15:30:19 följande:
    ja varmt ja, och jag har nyss vaknat, tog en tupplur på 30 minuter ungefär.. det var skönt :)
    pappa har åkt själv för att handla och när han satt och skulle skriva handlar lista så sa jag
    *mjölk
    *INGET GODIS till mig

haha han trodde jag skojade med honom och skrev: godis...
    men närå helt allvarlig var jag faktiskt, har redan gått upp mer än 20 kg.....
    knyzzel skrev 2010-07-13 15:23:41 följande:
    Hej hej. Allt bra me er idag? Hant inte in här igår kväll. Dottern hade vänt dygnet å somnade bredvid mig i sängen först kl 23:30... suck, men hon sov oxå till 10:30 i morse... gött med lite sovmorron. Här e d annars tropikvärme så cola med isbitar å fläkten e mina närmaste vänner idag... hahaha

Bara 9 dagar kvar nu..... MÅSTE packa väska i kväll, måste sy klart påslakan till vagnen oxå.
    hej hej!
    allt bra med mig iallafall :D tog precis en välbehövlig tupplur hihi

ja skönt med sovmorgon, det kan jag tro ;)

mmm cola, vad gott :) drack en i förrgår, min favvo är coke zero , mums!

ojdå har du bara 9 dagar kvar nu? tusan vad tiden gåååår!

förresten, har du missat att en av oss fått bebis redan? hihihi "sofie och laura" fick inatt. en pojke ca 2800gr och 45 cm lång. uppdatering från Pregga, hon hade visst fått nyheterna via sms :D
    Tack för att du sa d! Måste sicka nått till henne. Kanske dax att skriva en Barn födda lista nu då oxå?!  Gud va roligt för henne. Gick allt bra osv? Men hon viste inte vad d skulle bli va? Men han kom ju jätte tidigt då ju?!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-13 15:39:31 följande:
    han ligger på neo nu för lite hjälp med andningen å för att få ur det sista mede fostervatten som han hade kvar i kroppen, men dom mår båda bra, hon grät av lycka...hihi hon blev snittad då hennes värkar satte fart å inte villa stoppa, å hon öppnade sig..så ett litet snitt å han var ute :) jo han kom lite tidigt, å visst längtar man så efter sin egen men jag vill ha med min prins hem så han får vänta. haha
    Okej. Skönt att höra. Har skickat en lite present till henne nu ialla fall. Jag kommer nog att gå in här en timme innan den 22 innan vi åker så att ni kan hålla tummarna.... hahahahaha 3 veckor innan BF säger man ju e en normal gången graviditet å 2-3 veckor efter. Hoppas bara att han får komma hem snart. Nä, nu har lillan somnat så då får man väl passa på själv oxå. Ses NOG i kväll här inne. hahahaha
    Kram kram å hälsa henne så gott om du pratar med henne.
  • knyzzel
    bizzziie skrev 2010-07-13 15:33:53 följande:

Åh vad less jag blir... skrev ett långt inlägg från min telefon förut ju, men det enda som kom med var Grattis till Sofie...... såg det nu!

Såhär ska det vara:

Men åååååh vad jag blir glad!! Grattis till Sofie&Laura!!
    Kul att allt gick bra och att dom mår bra trots att det var lite tidigt!

Nu ser man ännu mer fram emot att få se sin egen bebis och att alla här inne ska få sina små!!

Mina hemorojder opererade jag bort under narkos.. låg på dagkirurgen ett dygn sen fick jag åka hem. Det gör verkligen jätteont 3-4 dagar efteråt, så att man är liggandes, och sen är det lagom att man står ut 3-4 dagar till på starka smärtstillande läkemedel, sen börjar det ge med sig.. men det är SÅÅÅ värt det!! Dom försvann helt och jag har inte haft några som helst problem efter det... tills jag nu blev gravid igen förstås.. Men det är ju självförvållat... så som det ser ut nu blir det en ny operation i vår...

Japp, är i vecka 37 (36+2) idag.. det känns som tiden går i snigelfart, ändå blir jag nästan rädd när jag inser att det är 28 dagar kvar till bf!! Ojojoj..

3 dagar kvar på jobbet, sen är det ledigt till januari, wohooo!!!!

knyzzel skrev 2010-07-13 15:23:41 följande:

Ojojoj, går dagarna fort eller sakta??

Oh, den som ändå hade en fläkt!! satt som sagt ett bra tag i jobbbilen o gämde mig förut med ac'n på full effekt, så skönt.. men sen tog jag fem-sex steg mellan bil och dörren till jobbet och så var jag sjöblöt igen.. suck.. Usch.. det är 33 grader varmt här... det är så otroligt kletigt... längtar efter en kall dusch!!

Klart du får gnälla!
    Varför har du ont gumman??

Dem går sakta, men inte tråkig sakta för jag har att göra. kram på er. Nu måste jag vila lite.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-13 17:13:48 följande:
    Jag har hälsat henne så gott fr er alla :) kram kram
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-13 17:03:53 följande:
    Men gud vad udnerbart det låter

Pregga du måste fylla i en bebislista i ts nu

Vill också snusa bebis snart
    haha ja visst låter det såå mys, hihi nu hickas det för fullt här med, haha hela magen hoppar ju på sidan :)
    asså att fylla ut Ts ännu mer blir ju jättekonstigt, men vi kan ju skapa en ny tråd där vi fyller i när våra små föddes,vikt å datum samt längd :)
    jag vill me snutta på bebis, men han får allt vänta...jag tror hon var i v 36-37, om jag inte minns fel...

ska fixa en tråd, men alla får ju fylla i sitt eget...länkar strax :)
    Nu har jag vilat färdigt tyckte dottern:0) D var skönt med en vilostund.
    Vikt, datum, KÖN, längd.

Annars hur e d me dej idag?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10