Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-14 01:22:55 följande:
    näe det förstår jag, haha min son e sjövild ida asså....skulle just kissa å gjorde så.torkar mig å reser mig upp å så rann det till rejält utan att jag kände det, trodde for 17 att det var vattnet som gick...shit va rädd jag blev...
    måste vart den sista skvätten som trycktes till....
    knyzzel skrev 2010-07-14 01:13:47 följande:
    Ska bar packa ner napparna i väskan kommer strax.
    ska lägga mig gumman å försöka få lite sömn iallafall...blir nog inte det lättaste i denna värmen dock...kram kram
    Här e d ganska så svalt nu. har bara varit 21 C idag så vi har kunnat vädra ut all svettunk ur lägenheten... Ska oxå sova lite nu. Ha d gött ses i morron Kram kram
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-07-14 07:42:22 följande:

God morgon förresten!

Jag vaknade kl 5.20 och har inte kunnat somnat sen dess. Vad har jag gjort istället? Jo jag har tvättat kläder och kört en diskmaskin. Skönt att det är klart innan dagen börjar på riktigt.

Vilken varm natt det har varit inatt! Vi fick fem droppar regn här igår vid kl 21, trodde att det skulle börja vräka ner men icke! Lovar max fem droppar! Det har inte regnat här på evigheter och gräsmattorna ser ut som halm. Jag orkar inte bry mig...

I eftermiddag ska vi få besök av en präst då Michelle ska döpas på lördag. Bättre sent än aldrig. Vi frågade henne om hon ville döpas eftersom att vi ska döpa våran lilla när hon kommer och det ville hon. Jag passar på att göra det nu innan hon har kommit då jag inte vill ha dopen ihop. Två olika släkt. Mitt förflutna och min framtid, nä jag håller isär det.

Förresten har ni nå namn klara åt era små? Jag har haft det sen dag 1 haha vi har ett unisex namn så könet spelade ingen roll. Nu avslöjar jag vårat namn. Hon ska heta Alexis men andra namnet är vi inte färdiga med.

Till sist vill jag också säga välkommen till de nya "ansikten" kul med nytt blod i tråden!

God morron mina damer. här ska d städas nu på förmiddagen, sen ska vi till en vännina jag å dottern. Hon har oxå en dotter i samma ålder så dem leker bra ihopa. Jätte fint namn. Här har Silas legat på topp LÄNGE, men sambon har aldrig gillat d, emn har tyckt att jag får bestämma ifall vi inte kommer överrens då jag burit på honom så länge, men hur kul e d att ta ett namn som man vet att han inte tycker om?! Nu har vi bestämt oss för Devin Lennox Efternamnet.

Hahahahaha skrattar gott. Dottern har fått tag på min höökskatalog (hästbutik) å sitter å beställer hästar... hahahaha Nu e hon nästan helt torr på dagrna. Händer typ 1-2 olyckor om dagen, men inte mer å d e duktigt efter bara 1 vecka tycker jag.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-14 09:59:26 följande:
    Godmorrn flickor!
    Här vaknade man till det ljuvligaste, min lille puttade helt i protset å hickade ordentligt, haha

Kollar mob å har 5 st sms fr sofie&laura

henne lille bebis fick det jobbigt inatt med andningen å den hemska Bm sänf fr helvetet vägrade lyssna på sofie när hon sa att han kippade efter andan, sen hade hon fällt ngn rasistisk kommentar till sin kollega i stil med att-ja men du vet sådana där...
    say what? jäkla apa asså...men sofie försökte febrilt få dom att fatta att pojken inte mådde bra, men det var först när dom bytte pass å en ny bm å läkare kom som han flyttades till neo direkt.

hon skickade mig även en bild på mob på henne själv å den lille, hihi åh så lik han var henne, så liten å nätt-tvärsöt!
    men nu mår dom nog bättre, fast hon har ont såklart...

en liten uppdatering å hon hälsar alla å tackar för gratulationer.
    Jävla kärringar. D e såndana som hon som inte FÅR finnas på BB. Hade oxå en apa när jag var där med dottern. Medans jag låg på uppvaket så hade ju sambon dottern, men hon hade kavr fostervatten i lungorna så hon roslade, men tanterna viskade bara bakom ryggen: - Att d låter INte bra. När han gick förbi med henne. När han berättade d för mig så tog d hus i helvete kan jag tala om. Jag sa att dem hade 15 min på sig att få hit en barnläkare annars så skulle jag minssan ringa överläkaren (Fick hans visitkort på ett av alla samtalen jag var på) D tog mindre än ett toa besök sen var han där. Konstigt att man ska behöva bli så förbannad innan d händer nått?!
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-14 12:27:19 följande:
    Knyzzel, jag gillar ert namn till bebis :) låter modernt å coolt, haha
    Tack. Jag tycker att Devin å Thyra passar bra ihop uatan att vara för lika.
    elinnnnn skrev 2010-07-14 11:23:24 följande:
    Godmorgon! nästan godmiddag nu ju hihi.
    hur går det med städningen?
    vad skönt att ha en väninna med barn i samma ålder som sina egna:) helt perfekt ju.
    Devin Lennox är fint, Devin är ett av mina favoritnamn =)

naw söte haha beställer hästar hihihihi.
    skönt att hon nästan är helt torr, jorå det är duktigt med bara nån enstaka olycka om dagen bara efter 1 vecka :)
    snart är hon helt torr både på dagen och natten tror jag =) kan ju vara skönt att slippa ha 2 blöjbarn, blir nog tillräckligt med blöjbyten på den lill* ;) hur många dagar kvar nu? 9? herregud hahaha
    Tack. D e dem enda 2 namnen som vi har lyckats att komma överrens om hahahaha...
    Nä, d e 8 dagar kvar nu. Han kommer senast den 22 JULI. Ja, även om d tar tid att bli torr på natten så e hon i alla fall torr på dagen å d underlättar betydligt.
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-07-14 11:05:29 följande:
    Devin Lennox är ju jättefint! Skrattande
    Tack gumman...
  • knyzzel
    Catsa skrev 2010-07-14 13:20:26 följande:
    Halloj på er. :)

Natten blev riktigt bra, fick sova utan större problem. :) Lite knuffar från insidan men inget värre. :)
    Blev dock väckt av dörrklockan. Bara och kliva upp det.

Det där med namn är ju jättesvårt. Vi har ett flicknamn vi tycker om, men pojknamn är svårare. Och sen är det ju inte säkert att namnen vi vill ha passar på den lill*. Det märks nog helt enkelt när den väl tittar ut, så vi får se hur den ser ut. :)

Tur att jag kikade in här, har blivit dagvilsen så jag trodde "livet på BB" skulle börja imorgon. Haha. Blivit snurrig av värmen tror jag. Haha.

Pregga: Kände igen det där med fötterna, ingen höjdare alls. :P Känns som att fötterna är 4 ggr större än normalt och det brinner i dom. Men snart så är det förhoppningsvis borta. :)
    NEJ! D e ikväll kl 21:00 på 5:an Ni får inte missa d! Nu ska vi klä på oss å ta hundarna på en kissrunda innan vi åker.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-14 13:26:03 följande:
    Svarar dig lite senare, måste logga ut...ska upp till sjukan å titta på min prins, har Tul idag :)
    kram sålänge...
    Lycka till nu gumman.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-14 18:23:25 följande:
    spänd av förväntan som jag var så åkte jag upp till östra för att göra ett Tul idag, å får en riktig skitläkare som e totalt jäkla ignorant, grr...han börjar med att säja-ja jag vet inte ens varför du är här?!
    Öh ditt pucko, jag har en tid...ja så sa jag ju inte fast jag hade god lust, så jag sa bara lungt, din kollega tycker att jag skulle det.
    Han kikade mkt snabbt med ultraljudet å man fick ta mig tusan inte se ngt alls typ...han va mkt noga med att jag inte skulle få se varken ansikte eller fot eller nåt annat, mätte jättesnabbt å sa bara-allt ser jättebra ut.

vilket såklart e jätteskönt att höra, men en sådan skitstövel. Dominic protesterade direkt jag la mig på rygg-det gillas INTE! men det jag frågade efter var-har han fixerat sig,
    puckot-jag kollade inte det!

Öh, ok...å jag tänker inte känna efter heller. PUCKO!
    sen sa jag, jag har fått oväntat ont i ljumskarna å ryggen idag, kan det vara på g-
    puckot-det tror jag inte men vi skulle inte stoppa det nu ändå.

det jag fick veta dock var att han vägde ca 2400 g :) å hans hjärta slår som det ska...å han gillar inte UL!
    haha det va typ allt, så jag bad att få en annan läkare nästa gng å det var inte varje vecka som jag trodde utan var 3dje v. men ctg varje vecka.

å imon ska jag till Bm, nu e min på semester men jag ska träffa en annan som jag känner sen innan med dottern å hon e jättebra :)
    så om 3 v Tul igen, å på mån e det ctg igen.

På bussen på vägen hem så sätter sig en liten flicka på kanske 2-3 år mitt framför mig...tittar på mig å utbrister högt-vilken jättetjock mage!!!! det blev en del skratt i bussen, haha sen ringer min dotter å jag svarar, då blir flickan mitt emot lyrisk å vrålar-mamma det är en sån tel som du har MAMMA!!!!! hahahaha
    Naw.. Stackar sig gumman. Hoppas att d e bättre nästa gång. Har oxå haft en hel del pucko med dottern, denna gången har jag bara råkat ut för en trög 1 gång å d va när jag fick mitt snittdatum. Men hon fattade i alla fall att jag skulle ha ett datum för snitt å d va ju skönt....

Cute kid.
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-14 19:38:50 följande:
    Tjejer tjejer...
    haha

en liten undran, absolut INGET ni måste svara på om ni inte vill, inget som behöver förklaras ngt vidare,utan man väljer HELT själv om man vill svara å hur mkt, utan att det ska ifrågasättas på ngt vis. sen kanske man får en nyfiken fråga å det e ju inte hela världen.

MEN-Hur ställer ni er till amning?

jag själv kommer amma så länge jag bara kan å orkar :)
    Kommer att försöka amma på BB, men kommer att pumpa ut, när jag kommer hem. Känner inte att d e min grej att amma bara. men absolut så ska han få i sig d bästa av d bästa. Tänkte mig minst 6 månader, men hoppas på längre.
  • knyzzel

Grattis till Nya veckorna. Själv så har man bara 1 vecka kvar nu...... HJÄLP!!!!!!!!!!!!!!!!! vad tiden har gått. Ska till BM på måndag å sen e d inskrivning tisdag, hem å vila, städa å packa klart på onsdag sen snittas jag på torsdag hahahahahaha Så e jag spårlöstborta så vet ni var jag har försvunnit hännn

Hurra hurra hurra.Skål

Nu e man ju jätte nervös ju......
    Ska sitta å sy lite lakan å påslakan i dag.... Kan ju inte bara ha 2 till vagnen......

Nu ska jag å dottern ut å leka lite med en granne å hennes dotter. Kram på er. Vet inte om jag hinner in i kväll. Vi ska ha besök från Göteborg ett par dagar å NEJ d e inte Pregga hahahahaha

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10