Inlägg från: knyzzel |Visa alla inlägg
  • knyzzel

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-07-17 02:01:50 följande:
    ja tiden har gått fort asså..hihi å nu e det slutspurten, så skönt asså...
    jag frågade han om han ångrade att vi skaffade barn å då sa han-nej jag ångrar inte det, men du har tagit glädjen ifrån mig.....jag förstår inte hur dock, men men....

hihi kan tänka mig att thyra blev jätteglad, va spännande för henne, hhaha min dotter räknar dagarna men säjer åxå, mamma han får gärna vänta i 2 v till men det undrar jag om han gör förstås....
    hahaha, jisses..ja det låter som om du kläcker på löpande band ju, hihi
    knyzzel skrev 2010-07-17 01:46:17 följande:
    Naw... Inte ska du gråta... Tänk om du får slut på tårar tills förlossningen.... Vad ska du göra då?! hahahaha
    Ja, jag kan knappt fatta att man får ett till barn som e lika perfekt som d man redan har. För Hon e perfekt!
    Tänker mycket på hur han kommer att se ut. Dottern e ju lik mig vissa gånger å sambon vissa. D går även i perioder d med likheten. Undrar om han kommer att vara lik dottern. Han blir kanske en kopia av mig eller sambon eller ingen av oss hahahaha
    jag vet...men jag känner mig så otrolig känslosam nu å så gör du en så söt gest, hihi asså saken e denna att som jag sagt innan så ångrar jag aldrig att han är min sons far, för en gng i tiden så älskade vi varandra mkt mkt, å han kommer alltid vara speciell för mig. Även om jag inte älskar han på det viset längre.....har fått sd här nu som jag INTE brukar ha, hoppas stressen ger med sig snart, en stress som jag bara får via han...
    min dotter var kopia av sin pappa när hon föddes, sen blev hon lik mig....sen lik pappa, å NU e det bara mig :)
    men pojkar brukar ju bli lika mamma har jag hört :) hihi men det tänker jag inte så på, mitt x har fina yttre drag, så vacker kommer min son bli :)
    Gu som jag längtar efter honom nu.....mitt Hjärta

jo mitt x har läst min andra tråd, ensma trots allt....men det hade jag RÄKNAT med.
    Ja, jag tänkte nästan att han skulle göra d, men men som sagt d e ju så att man hoppas in i d sista på att d ska lösa sig å KANSKE så löser d sig lite längre fam i tiden.
    Pregga skrev 2010-07-17 02:04:11 följande:
    Sant som det va sagt....han e så bitter över mig att han inte ens kan glädjas...jag bara såg hatet lysa emot mig idag...jag ville att dominic ska ha sin pappa ju...då jag sj alltid varit utan, men han tror att jag "hoppas" på oss....jag försökte säja flera gng att det inte var så, utan jag vill bara att vi ska kunna komunicera som vuxna...men det går inte...han hackade bara på mig HELA tiden....jag blev ledsen, inte för min skull dock....
    Ni kanske kan när allt inte e så laddat längre. Försök att bara konsentrera dej på prinsen å prinsessan å ert liv som familj. Se till att ni får en rutin å vardag som funkar för er så kanske han får lättar att hitta sin roll som pappa å inte bara som ett X till dej.....
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-17 02:20:40 följande:
    nopp gumman, det kommer inte lösa sig, å nu har jag för första gng lite värkar, antar att det e den stressen han framkallar..bara det ger med sig...men jag e ju inte laddad vad det gäller han, det e HAN som letar fel på mig hela tiden....å den som söker den finner....
    du har helt rätt, jag ska ha full fokus på min lille prins som e så efterlängtad å älskad av oss här, å min ljuvliga dotter. Det är ju dom man andas å lever för mina Hjärta 

du har helt rätt, han får nog hålla sig borta så han ser sin roll som pappa å inte ett bittert x till mig.
    En väninna frågade mig-frågade du om han träffat ngn ny?
    jag svarade bara-nej det gjorde jag inte, för helt ärligt så skiter jag i det.
    Jag medade att d e ju ganska mycket känslor iblandade när man väntar barn, så kvittar d om d e första, andra tredje osv eller om man ska bli mamma eller pappa å har man då (som han i detta fallet) bittra känslor så kan d ju svalla över å fel person få sota för d. Jag menade inte att du känner något för honom. Varken positivt eller negativt. Jag vet att du bara känner NOLL för han.

Nä, varför ska du bry dej på d?! Dominic e ju snart här!! Mycket roligare att tänka på d än ett X å hans probbs
  • knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-17 02:22:08 följande:
    Knyzzel gumman,tusen tack för allt, men jag måste lägga mig..l.har värkar här....måste slappna av..

till er andra som svarat mig sen innan, jag backar imon, läser å svarar såklart...e bara så trött nu...
    puss
    Nu ska jag nog sova lite.... Trots värmen. Hoppas att dina värkar lugnar sig snart så att du slipper oroa dej för dem i alla fall. Hoppas att du får sova lite oxå. Kan du behöva efter en sådan dag som denna.

Kram kram å vi hörs i morron.
  • knyzzel

Go`morron tjejer. Här e d ÄNTLIGEN regn på väg YES. Har sovit som en skit i natt igen. D var varm å kvavt så att håret var dyblött när jag vaknade å d trots att fläkten var igång. Va uppe en runda å spydde oxå.... Mådde så illa när jag vaknade i natt. Måste vara värmen. Har tappat bort min goa sovställning oxå..... Grrrr. Mna bara bökar runder (så gott d går med denna magen) i säng tycker jag å rätt som d e så e klockan dax att stiga upp.....

Nu e d bara 5 dagar kvar här, men jag kan knappt vänta. Vill att han kommer idag eller imorron. Orkar inte vänta mer nu.

Hur e d me er andra?! Sömn, dagar kvar osv

• knyzzel
    Pregga skrev 2010-07-18 10:42:35 följande:
    Hej flickor!

tusen tack för omtanke, jag blir ju rörd till tårar här ju...har grinat som en tok sen igår, å hade carohl i tel nu som bad mig gå in å tala om vad som händer. Fick kraftiga värkar igår som inte ville ge med sig å har hållt i sig ett dygn ca nu, har öppnat mig 1 cm men inte mer. Fick ligga över inatt med koll hela natten med Ctg, samt temp osv då jag till slut blev mkt medtagen, hade kraftiga värkar med mindre än 1 min mellanrum så vi var alla säkra på att det var på gng, men vi vet inte säkert än om detta var startskottet, men jag fick åka hem idag å ska återkomma om det tar fart igen.

är helt slut å har ont i hela kroppen, blöder lite efter undersökningar men prinsen mår prima.
    Ska dock på ställningstagande i v 28 för ev igångsättning då jag e helt slut i kropp  å själ.
    Skulle ta bussen upp igår men fick så jäkla ont ute på hållplatsen så jag kunde inte stå upp så det blev ambulans in, med blå ljus på hela vägen å en ambulans som mötte upp oss å gav fri väg.
    det var rena kalabaliken.

vi vet ännu inte om det var falsk alarm eller om det är på g, så skulle det sätta farg som igår så måste jag åka in i ilfart. men vi får se.....nu e jag helt slut som sagt.
    har gråtit hela natten med en helt fantastisk Bm hos mig, en så underbar pers.
    nu när jag skulle åka hem så stod ett par st på rad å kramade om mig, hihi det kändes i hjärtat..

Mitt x kom med min mamma igår sent å stannade tills natten sen åkte dom hem ihop, å han kom å hämtade mig idag å körde hem mig, jag blev helt paff..men mamma sa att han var rädd nu....
    jag blev än mer paff...men det e klart, det är ju hans barn med,å jag uppskattar att han hämtade mig även om bilfärden hem var helt i tystnad ...skulle inte orkart sitta på en spårvagn hem nu...
    Vi hamnade på Mölndahl å jag har ångrat mig med att föda på östra, dom var så ljuvliga där jag var asså...

så en liten uppdatering fr mig å tusen tack ni underbara här inne...känner mig så sjukt känslig nu...Gråter

tack till er, ni e mina stöttepelare Hjärta{#emotions_dlg.flower}
    Åhhhhh Då kommer kanske din prins före min.... Hahahaha Trodde att han skulle komma tidigare än BF, men inte redan. Håller tummarna för dej å prinsen d vet du ju.

Själv så e d bara 3 dara kvar om 1 timme. Jag går på helspänn. Har bråkat med sambon som f-n idag. Låst in mig på toa, bölat å sovit..... En riktig baran rumpa med andra ord hahahaha.
    Har haft sådan panikångest idag så att jag bara ville ut å springa en runda, men d hade väl slutat med att jag hade fått rulla istället å kanske rullat över någon stackar på cykel, moped eller frontalkrockat med en stadsbuss hahahaha. Känner mig så stor å rund att d e helt obeskrivligt. Ska till MVC:n i morron 10:15 sen ska jag nog träffa en kompissedan grundskolan...... Ska bli roligt.... Hoppas att d inte blir allt för varmt bara, för då dör jag... suck...
  • knyzzel
    carohl skrev 2010-07-19 08:09:44 följande:

God morgon tjejer!

Har ni sovit gott? Det har jag tack och lov. Fast jag vaknar varje morgon utan udantag kl 4.30. Vet ni? Fortfarande slipper jag gå upp och pinka på natten, hahaha...

Annars då? Vad händer idag, inte mycket för mig iaf. Jag ska väl göra vanliga (tråkiga) saker som att städa, tvätta osv. Brodera såklart men det är min avkoppling.

Kanske att man ska äta lite frukost nu Skrattande Ska väcka resten av familjen först!

Go`morron. Ska till BM om 1 timme så jag får väl gå in å ta en dusch.... Svettas ju som en gris på nätterna.  Känner lill-prinsen jätte mycket nu. Han har inte mycket plats nu, stackarn.
    Monterade hans gunga (finns i bildgalleriet bebis) igårkväll. Thyra tyckte att d va jätte roligt å va helt sjövild här hemma.... Hon skulle oåx bygga ju:0)

Nej, idag ska jag inte tvätta eller städa nått speciellt d gör jag på onsdag, så e här hyfsat rent tills jag kommer hem med Prinsen om allt nu går enligt mina planer hahahahaha
  • knyzzel
    sofie och laura skrev 2010-07-19 18:06:16 följande:

Hej tjejjer!
    Här kommer första bilden på mitt och Alvins riktiga möte!!
    Dock var jag groggi men vem kunde inte vara det!
    Här hade dock även Alvin andningsvårigheter men som sagt, för barnmorskorna är alla barn på BB friska!
    Tills den där stränga finska Marja gick hem och jag fick en ny barnmorska för kvällen tjatade jag från 15.00 - 00.00 Och då fick han hjälp direkt när barnläkaren kom.
    Jag var i full Morfin men var så glad då!
    Alvin hade en liten premax (hål på lungan) men eftersom han kom så tidigt så kunde det läkas ihop själv, annars hade den varit ännu större.

Men nu mår han bra och vi kämpar med vikt och amning!
    Välkommen älskade lilla POJK
    Han e Jätte vacker gumman. GrattisSkål
  • knyzzel

Hej hej alla som e här å inte e inne. Va ju hos BM idag. Allt var jätte bra med oss. Han vaknade ju när hon hade varit igång å tryckt på honom å då va han uppe i 150, men d va ingen fara sa BM.

Imorron Ska jag till Lunds KK för INSKRIVNING inför mitt snitt på Torsdag. Nu e jag nervös på riktigt. Thyra ska vara hos min mamma under tiden, för undersökningen tar mellan 2-4 timmar å d e hon nog inte så pigg på att vara stilla å LUGN... hon e ju lik mej hahahahaha

Vi ska ha en pojke som ska heta Devin Lennox (efternamn)

• knyzzel
    elinnnnn skrev 2010-07-19 21:31:17 följande:
    hej hej :) vad skönt att det gick bra hos BM. jag förstår inte varför dem trycker och kollar sånt innan dem kollar bebisens hjärtslag. förra gången blev vi skickade till förlossningen just pga av det. denna gången, på onsdag alltså när jag ska dit igen ska jag se till att BM lyssnar på hjärtslagen först av allt. orkar/vill inte åka till förlossningen i onödan =)

oj herregud, det är ju på torsdag!!! hihi, men inskrivning imorgon? åker du hem sen eller du stannar kvar?
    jo förståeligt att din lilla thyra ska vara hos mormor =)
    Min BM tryckte för att se hur han låg å för att lättare hitta hans hjärtljud.
    Inskrivningen tar 2-4 timmar sen åker vi hem & kommer tillbax på torsdag. Vet ni hur d e med mobiler där inne? Ur sms- och fotosynpunkt menar jag.
    Malinski79 skrev 2010-07-19 21:30:59 följande:
    Jag förstår att du är nervös...Jag själv hade nog varit mycket mer nervös inför ett snitt, eftersom man VET precis när allt kommer hända Själv är man ju lyckligt ovetande och det händer bara *paff* man är inte förberedd, åtminstone va inte jag det sist,,,

Men det kommer ju gå sååå bra gumman!!!! Snaaaart har du din prins här!!!!! Baby
    Ja, jag hoppas ju d i alla fall. Ja, snart e han här. Helt overkligt!
    Catsa skrev 2010-07-19 21:55:00 följande:
    Lycka till!! :D Snart får du se din lille :D

Härligt att det är bra med er :)
    Ja, å d ska bli så mysigt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ska ta massa massa bilder. tog inte så många med dottern... Varför vet jag inte, men d blev kanske 5-6 st foto bara. Lite tråkigt så här med facit i hand.
  • knyzzel
    Malten skrev 2010-07-19 22:10:34 följande:
    Knyzzel- Vad spännande! Förstår att du är nervös. Ett stort lycka till! 
    Ja, d känns som om d kan behövas.... Lovar att skriva så fort jag får tid till d. Kommer att stanna i alla fall till lördagmiddag. Sen så tar d kanske yterligare någon dag innan jag har kommit till rätta här hemma å får tid att sitta här hos er goingar hahahahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10