Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nu ska jag iväg på konferens hela dan igen. Om våra 16 nationella miljömål. Väldigt intressant och det finns mycket jobb att göra. Inte minst vad gäller målen om begränsad klimatpåverkan, giftfri miljö, god bebyggd miljö och ett rikt växt och djurliv. Det enda målet vi ser ut att nå är det om skyddande ozonskikt. Ska vi nå målen och fortsätta ha en jord att leva på så krävs stora förändringar i vårt sätt att leva.

• den kära leken

Whiii vecka 25! 111 dagar kvar.

• den kära leken

Pregga: Det blir aldrig som man tänkt sig. Pappa brukar säga "om man vill att gudarna ska skratta åt dig så gör planer" haha. Jag tror inte att det leder någon vart att jämföra någon annans trauman med sina egna. I så fall borde vi alla hålla käft för tänk på barnen i afrika. Vissa klarar av att hantera problem och situationer bättre än andra. Du verkar ha hittat ditt sätt att klara dig ur skiten. Det är bra och långt ifrån alla som hade klarat det.

• den kära leken

Japp grattis! Underbart är det :)

Pregga skrev 2010-04-29 07:05:46 följande:
    Grattis till VÅR nya vecka :) hehe
  • den kära leken

Måste bara säga att det där inte riktigt stämmer. Vi gör en del här i Sverige men vi är långt ifrån bäst i klassen. Nu tycker jag personligen inte att man behöver bli bäst i klassen för om inte alla klarar av att nå de mål vi sätter upp så kommer vi inte ha en jord att leva på. För tillfället överutnyttjar vi jordens naturresurser och slutar vi inte med det kommer det gå illa. Vi i väst lever som om det finns 3 jordklot och det finns det ju inte.

Tyvärr hjälper inte de små stegen heller. Vi sopsorterar och cyklar till jobbet men det räcker inte. Det krävs stora förändringar i vår livsstil för att vi ska klara detta.

SweetLilly skrev 2010-04-28 07:39:24 följande:
    jag blir bara irriterad när man pratar miljövård.. just för att vi gör faktiskt så mycket här i sverige men i många andra länder så skiter de i allt känns det som.. känns som att vi i detta lilla landet inte gör nån skillnad, men man kanju hoppas att resten av världen fattar nån gång..
  • den kära leken

Jag älskar med loppisar och auktioner. Thats the way to go girl!

Ja det är trist att inte alla fattar allvaret i situationen. Men allt är ju en process och nån dag kommer även de lite mer trögfattade vakna ;)

SweetLilly skrev 2010-04-29 08:55:31 följande:
    Ja absolut, vi borde göra mer, men jag menade att vi gör så mycket i jäförelse med andra länder. Jag åker iaf aldrig utomlands och köper sällan nytt om det gamla inte är trasigt. Det är iaf bättre än många Tänk bara på alla gamla kläder och möbler jag använder ist för att köpa nytt Skämtosido, det är trist att vissa länder/personer kämpar hårt för miljön och andra bara skiter i det. Idag vaknade jag med känslan av att det var nåt speciellt med denna dagen. Men har ingen aning om varför.. känns som om jag kanske glömt nåt..haha..
  • den kära leken

Tack alla som grattat till ny vecka! Det är så jäkla gött att det går framåt!

• den kära leken

Ja nu kommer de att göra de iaf. Har grymt mycket att göra nu framöver. Som tur är kommer jag att va ledig fredagar framöver. Jobbar imon med sen är jag ledig fredagar i maj och juni. Gött ska det bli.

SweetLilly skrev 2010-04-29 14:13:01 följande:
    ja och jag tycker veckorna går fortare och fortare!
  • den kära leken

God morgon!
    Här ska det regna hela valborg så vi får väl se. Det kommer iaf en massa folk hem till oss ikväll. Det blir väl en eld och så grillkorv om det inte regnar för mycket.

Sista fredagen jag jobbar på ett bra tag nu :)

• den kära leken

Nej jag har inte heller nån fantasi just nu. Som tur var hade kärleken skrivit inköpslista och lagt på köksbänken till mig igårkväll efter jag hade somnat. Annars hade det nog inte blivit mycket handlat idag. Antagligen får vi steka korven i stekpannan då det ska regna här med, men hoppet är det sista som överger människan :)

SweetLilly skrev 2010-04-30 06:49:46 följande:
    kul att grilla, men här ska det regna hela dagen, så det blir nog bara mat inne för oss Funderar på att laga nåt gott, men kan inte komma på vad, har ju ingen fantasi alls just nu..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10