Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Fy farao vad arg jag hade blivit. Grrrr

Blev själv rasande i morse. Handlade ett takräcke till vår bil i Halmstad på Biltema i fredags när jag körde förbi. När mannen ska montera det i söndags märker vi att det inte är samma sorts takräcke i paketet som det är på bilden och texten på paketet. Alltså det passar alltså inte vår bil. Åhhh jobbigt tänker jag. De får skicka det som är rätt. De har ju gjort fel. Nä då tycker dem att jag ska köra ner dit igen. Jävla idioter!

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:06:00 följande:
    jaaag bliiir gaaaleeeeen!!! Tror ni inte den där *skitfult könsord* handläggaren på kommunen är sjuk, och inte kommer tillbaka förren i juni, kanske..??? Att hon inte brytt sig om att höra av sig till mig, eller lagt över ärendet på nån annan gör ju att man bara har lust skrika!
  • den kära leken

Tar en timme och köra. Men det är 120väg hela vägen så det är en del mil. Men jag åker till Göteborg istället till helgen. Biltema finns där med. Har andra ärenden där. Men det är grymt irriterande.

Men sen ringer söta biblioteket. Jag väntar på en bok där, Innan du föder av Anna Wilsby. Den skulle varit återlämnad den 16 april men har inte kommit in ännu. Jag har ringt och frågat och nu har de beställt en ny bok till mig :) Kommer nästa vecka. Gulligt av dem. Annars hade jag fått köpa.

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:33:27 följande:
    ja sånt där är sjukt, det är ju deras fel, då får de ju fixa det! Hur långt har ni dit?
  • den kära leken

Vad ska du göra då, vad gäller kommunen? Var det Ale? Jag har jobbat i Ale kommun :) Haha

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:33:27 följande:
    ja sånt där är sjukt, det är ju deras fel, då får de ju fixa det! Hur långt har ni dit?
  • den kära leken

Då hoppas vi du får bra svar. Tror de flesta kan läsa sin mail från vilken dator som helst.

SweetLilly skrev 2010-05-10 12:51:17 följande:
    haha jo det är Ale Ja jag har mejlat och ställt en massa frågor, tydligen så läser de mejlen hemmifrån..
  • den kära leken

Vad fräckt det låter. Vill med fixa inne men har redan en del projekt igång ute som måste slutföras först. Älskar att greja.

SweetLilly skrev 2010-05-10 22:11:55 följande:
    Ja det är mysigt när man får pyssla lite.. Vi håller på med vårt eget sovrum just nu, har köpt mörkbruna tapeter, blir ett mörkt golv och jag har köpt guldfärgade gardiner, kommer bli så coolt =P Ska ha en gammal ladugårdsdörr som sänggavel också
  • den kära leken

Nu kommer det gå undan. Känns så :)

Pregga skrev 2010-05-11 07:36:44 följande:
    ska snart läsa ikapp vad ni skrivit, men ville bara skriva först... Nu e jag nere på 2 siffrigt :) wiiiii 99 dagar kvar :)
  • den kära leken

Grattis till ny vecka!

Lysmasken skrev 2010-05-11 08:17:49 följande:
    Morrn Går in i v28 idag och har 90 dagar kvar. Grattis pegga till 99 dagar kvar
  • den kära leken

Här har ni en friskis och svettis till :) Egentligen är det rätt skönt att det inte är så varmt ännu. Sommaren kommer nog bli en prövning.

SweetLilly skrev 2010-05-11 09:16:22 följande:
    God morgon förresten! Jösses inatt svettades jag som en liten gris, helt blött i sängen. Jag har lite problem med temperaturen annars med, men har nån mer än jag svettats mer iom graviditeten?
  • den kära leken

Ja vill inte riktigt tänka på det. Inbillar mig att det kommer att vara så här nu fram till BF. Jag kommer kunna röra mig som jag kan idag och det kommer inte bli varmare. Haha. Det är en fin dröm iaf.

SweetLilly skrev 2010-05-11 10:39:59 följande:
    ja jag bävar för den.. tycker redan att det är jobbigt när det blir för vamt..
  • den kära leken

Har du fått nåt svar från kommunen ännu?

SweetLilly skrev 2010-05-11 10:51:46 följande:
    ja förnekelse är superbra ibland
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10