Inlägg från: Malinski79 |Visa alla inlägg
  • Malinski79

Vi fortsätter, Bf aug 10

elinnnnn skrev 2010-05-29 17:34:36 följande:
    första gången var i v.17 och hon sa efter att min man sa såhär: det är en flicka eller hur?bm svarade: ja till 98%det litar jag inte alls på, hon berättade inte ens vad det var hon mätte eller tittade på. noll förtroende för henne.det senaste ultraljudet litar jag på i och för sig, men jag skulle känna mig mer säker om jag hade gjort det här i Sverige. Det finns väl fler än jag som gjort könsultraljud fastän dem fått veta vid tex RUL vad det är??Sen har jag faktiskt råkat ut för att jag gjort ett könsultraljud som visade att det var en flicka och ut kom det en pojke.Jag har 2 pojkar och en flicka redan, så ärligt talat så bryr jag mig inte om vilket det är. Jag är lika lycklig för det. Men eftersom jag inte har något kvar från barnen när dem var små så ska jag köpa allting nytt och jag vill inte lägga ut pengar på något som sen inte kommer användas.Vilket jag/vi gjorde vid det felaktiga könsultraljudet med mitt andra barn......
    Här är en som fick veta på RUL att vi väntar en tjej,men jag kände mig inte helt 100% på det ändå..Ville kolla ett extra könsUL som vi gjorde med dottern..Där visade han klart å tydligt att det är en tjej...

Kan oxå känna ibland att det är "jobbigt" att man ska behöva förklara sig varför man vill veta...För mig handlar det enbart om praktiska saker denna gången..Om det hade visat sig va en pojke så hade jag varit lika lycklig men då hade jag sålt alla tjejkläder innan förlossningen,så man sluppit sånt efter (då man ändå har annat att göra)
  • Malinski79
    Pregga skrev 2010-06-05 21:31:10 följande:
    Något jag upplever mer av nu de sista 2 dagarna är att det "hugger" till i underlivet, känns som ett knivhugg rakt upp i muttan-asont!! jag bara vrålade till....hade exakt likadant med lillan men då kom det tidigare än nu...ngn mer som känner av detta?
    Jag gör oxå det..Mina jobbarkompisar har så roligt åt mig på jobbet när jag går å ojjar mig för att det "hugger i hugget" Speciellt när jag är ute å går eller nåt så kommer det...
  • Malinski79

Hej hej tjejer!!!
    Här har det oxå varit kanonväder hela helgen, helt underbart...Idag har jag sutit ute i bikini å solat lite medan Ella sprang runt å vattnade mina händer å fötter Vi har grillat å pysslat lite i trädgården,men jag har faktiskt hunnit med att tvätta 3 maskiner tvätt,dammsugit å torkat golv oxå idag..

Imorrn ska jag till MVC igen, har fått ett extra besök p.g.a. att ny blodgruppering ska tas på mig, jag har antikroppar i mitt blod som de vill ha lite koll på de värdena..Hoppas på att få lyssna å mäta oxå

• Malinski79
    Malten skrev 2010-06-09 12:38:11 följande:
    Jo det är klar man inte vill föda på tåget, men det är så extremt liten risk. Jag tror jag läste att det är 10% som föder för tidigt (minns inte om det var mer än 2 eller 3v före bf). Sen om man nu skulle tillhöra dessa procent så är det ju extremt liten risk att förlossningen skulle komma gång just när man sitter på tåget och att det dessutom skulle gå så snabbt att man inte hinner av och in på en förlossning. Så jag tycker du kan vara lugn :)   Fast jag läste visserligen senast igår ett repotage om en som fött på en mack och en i bilen, men det är somsagt väldigt ovanligt. 
    Tycker inte heller du behöver va orolig Pregga..Om det mot förmodan skulle starta på tåget så finns det ju personal på tåget som hjälper en av å sen får de bli ambulans till närmsta sjukhus (finns gott om sjukhus i mellan sverige)..

När jag väntade dottern så bilade jag till Halmstad (55 mil) för att inte missa min morfars begravning (4 veckor innan BF) , men tog med mig journalen + bilstol ifall nåt skulle hända
  • Malinski79
    Lysmasken skrev 2010-06-11 11:41:45 följande:
    Åh dessa barn. Jag väntar på att jour vc ska ringa mig 12,30 för att jag ska få en tid till minsta tösen. Hon eller hennes stora syster har stoppat en pärla i ena örat och jag får inte ut den.
    Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
    Det har jag ett barn på jobbet som gjorde,vi ringde föräldrarna så de fick åka till akuten för att plocka ut den..De sa att man absolut inte ska va där och peta i onödan å försöka ta ut den själv utan att det är bättre att åka in..Sen kan det bero på att han har "rör" inopererat oxå det vet jag inte..

Själv ligger jag här nerbäddad å ser ut som "djävulen själv" är KNALLRÖD i ögonen + skavningar + geggiga ögon= ögoninflammation
  • Malinski79
    Myran 08 skrev 2010-06-13 09:01:23 följande:
    Hej! 

Får man hoppa in här? Har BF 23 augusti med vårt andra barn. Har haft en bra men ändå bökig graviditet. Har en son på snart 2,5 år tillsammans med maken.  
    Välkommen hit!!! Själv väntar jag mitt andra barn den 1 sept (blev framflyttad 1 v på UL )

Igår skulle jag iväg å hämta min babybox på Babyland,men tror ni denna jäkla blöjhik fanns då?? NEEEJ!!! Hon sa att de bara lovar å lovar att den ska komma in,men det verkar dröja Demon Stoooor besvikelse då vi ändå har ca 5 mil till närmsta affär,så nästa gång blir det nog att ringa innan

Annars så börjar det kännas i ryggen på kvällarna nu att jag jobbar heltid,ska göra det i 4 veckor till...Sen är det "ledigt" Ska bli såååå skönt!!

Nu ska jag å dotra åka iväg å köpa lite uteblommor å storhandla *tjohoooo*
  • Malinski79
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-13 12:47:00 följande:
    Hmm måste nog redan ha reggat mig för jag fanns redan reggad där hmm jaha då kanske man bara ska åka dit till en butik och hämta sin box?
    Du måste bara veta i vilken typ av affär du reggat dig på..Man fick väla mellan Babyland,Barnenshus och babyproffsen Jag har ett babyland till i "närheten" i en annan stad så ska ringa dit å se om dom har den förbaskade hinken hemma,det är ju framförallt den jag vill ha!!
  • Malinski79
    Go kväll girls

Måste fråga er lite ang. namn på den blivande lillasystern som kommer Har ju en dotter som heter Ella å nu är vi lite osäkra på va lillasyster ska få heta..

Vi vill ha ett namn på fyra bokstäver (hellst) som passar ihop med Ella men som inte är för likt..Tycker det är super svårt!!!!

Men våra förslag är nu:
    Tuva
    Thea
    Saga
    Elin
    Maja

Vilket tycker ni passar bäst med Ella??
  • Malinski79

Ja jag gillar dem iaf Tycker det är jätte svårt denna gången!!!!

Pregga skrev 2010-06-13 20:03:40 följande:
    haha varför inte ella å bella :)  men jag gillar thea....jättefina namn :)
  • Malinski79
    SweetLilly skrev 2010-06-13 20:11:17 följande:
    vet inte vilket som passar bäst, men jag älskar namnet Tuva!
    Pyret väntas slutet på juli 2010 * resanfram.blogspot.com *
    Det gör jag oxå..just NU lutar det åt en liten Tuva,men det kan ju hindra ändra sig
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10