Vi fortsätter, Bf aug 10
elinnnnn skrev 2010-05-29 17:34:36 följande:
första gången var i v.17 och hon sa efter att min man sa såhär: det är en flicka eller hur?bm svarade: ja till 98%det litar jag inte alls på, hon berättade inte ens vad det var hon mätte eller tittade på. noll förtroende för henne.det senaste ultraljudet litar jag på i och för sig, men jag skulle känna mig mer säker om jag hade gjort det här i Sverige. Det finns väl fler än jag som gjort könsultraljud fastän dem fått veta vid tex RUL vad det är??Sen har jag faktiskt råkat ut för att jag gjort ett könsultraljud som visade att det var en flicka och ut kom det en pojke.Jag har 2 pojkar och en flicka redan, så ärligt talat så bryr jag mig inte om vilket det är. Jag är lika lycklig för det. Men eftersom jag inte har något kvar från barnen när dem var små så ska jag köpa allting nytt och jag vill inte lägga ut pengar på något som sen inte kommer användas.Vilket jag/vi gjorde vid det felaktiga könsultraljudet med mitt andra barn......Kan oxå känna ibland att det är "jobbigt" att man ska behöva förklara sig varför man vill veta...För mig handlar det enbart om praktiska saker denna gången..Om det hade visat sig va en pojke så hade jag varit lika lycklig men då hade jag sålt alla tjejkläder innan förlossningen,så man sluppit sånt efter (då man ändå har annat att göra)
Stoooor besvikelse då vi ändå har ca 5 mil till närmsta affär,så nästa gång blir det nog att ringa innan