• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • SweetLilly

jo förresten..igår var jag in på ellos, för de hade rea, då även på babykläder..shit, jag handlade massor.. hehe. Nu får jag inte köpa en pinal till i klädväg till Pyret!

Men det är svårt att veta hur mycket man behöver och hur mycket man får.. jag vill ju inte anta att man får en massa utan vil ju nedå ha så att jag klarar mig endå..så får man ta presenterna som "bonus".

Lilla pyret väntas 100806
  • den kära leken

Jag tror man behöver ganska mycket mindre än vad man tror. Jag har ännu inte köpt ett plagg men har redan fyllt en hel garderob typ :) Behöver bara kompletera med nåt i minsta storleken. Hade visst bara två pyamaser i storlek 56.

SweetLilly skrev 2010-05-19 13:51:24 följande:
    jo förresten..igår var jag in på ellos, för de hade rea, då även på babykläder..shit, jag handlade massor.. hehe. Nu får jag inte köpa en pinal till i klädväg till Pyret! Men det är svårt att veta hur mycket man behöver och hur mycket man får.. jag vill ju inte anta att man får en massa utan vil ju nedå ha så att jag klarar mig endå..så får man ta presenterna som "bonus".
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-19 13:57:00 följande:
    Jag tror man behöver ganska mycket mindre än vad man tror. Jag har ännu inte köpt ett plagg men har redan fyllt en hel garderob typ :) Behöver bara kompletera med nåt i minsta storleken. Hade visst bara två pyamaser i storlek 56.
    ja tyvärr så har vi inte fått så mycket så jag har fått köpt allt, som tur är till bra priser , men det känns ju endå i plånboken.. tror vi har så det räcker nu iaf Om det fattas nåt så är det ju inte hela världen att åka och köpa ett par till byxor t.ex.

Måste nog ta en tur ner i garaget nu och titta på vagnen, vänja mig vid tanken
  • den kära leken

Haha, vad mys. Vad ett par veckor sen jag kolla till vår vagn. Ska ta en flukt när jag kommer hem från jobbet!

SweetLilly skrev 2010-05-19 14:04:16 följande:
    ja tyvärr så har vi inte fått så mycket så jag har fått köpt allt, som tur är till bra priser , men det känns ju endå i plånboken.. tror vi har så det räcker nu iaf Om det fattas nåt så är det ju inte hela världen att åka och köpa ett par till byxor t.ex. Måste nog ta en tur ner i garaget nu och titta på vagnen, vänja mig vid tanken
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-19 14:05:16 följande:
    Haha, vad mys. Vad ett par veckor sen jag kolla till vår vagn. Ska ta en flukt när jag kommer hem från jobbet!
    man känner sig inte nå knäpp när man tafsar på alla bebisprylar hehe
  • den kära leken

Tafsar och pratar med dem som om det vore en bäbis i kläderna ;) Haha

SweetLilly skrev 2010-05-19 14:06:39 följande:
    man känner sig inte nå knäpp när man tafsar på alla bebisprylar hehe
  • SweetLilly
    den kära leken skrev 2010-05-19 14:12:09 följande:
    Tafsar och pratar med dem som om det vore en bäbis i kläderna ;) Haha
    haha ja.. Jag ska nog på tal om det sortera lite bland de jläder jaghar och lägga de minsta storlekarna i en egen påse. Ska ju tvätta upp allt också, nån dag
  • Lysmasken

Pregga: Det är bara extra koll på mig pga mitt höga bmi.

Har nu några tider:

1 juni glucosbelastning
    17 juni träffa bm
    21 juni tillväxt UL
    27 juli tillväxt UL

Isabelle 051204 Filippa 080401 BF 100809
  • mammailund85

Hej tjejer! ang bebiskläder har jag bara köpt en body och mössa än, men har tagit hem endel från mina föräldrar som jag och mina syskon haft. De är lite luggslitna, men känns väldigt kul att ha samma som jag själv har på mig i gamla fotoalbum :) Sen ska vi ju få massa av min mans bror så får väl se vad som behövs komplettera med sen.  

• elinnnnn

om man har diabetes i familjen, eller om man har högt bmi ska man göra glukosbelastning som går ut på att man dricker en sockerlösning på fastande mage och sen 2 timmar efter tar blodprov för att kolla så att kroppen klarat av att ta hand om sockret dvs att blodsocker värdet ligger normalt.

jag ska göra mitt på måndag i v.30 (egentligen brukar man göra det i v.28 men det hanns inte med :))

Man kan ju få graviditetets diabetes. Det hade tex min storasyster men det försvann sen när hennes son föddes.

Jag har inte haft graviditets diabetes under mina 3 tidigare graviditeter så det är inget jag oroar mig för egentligen, men det är ju bra att kolla :)

BF 100809
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10