• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • tetta
    Pregga skrev 2010-05-20 07:46:02 följande:
    Jaaaaaaaaaa vi älskar Torsdagar, jag byter med idag V 28 :) wiiii Grattis till ny vecka gumman :)
    Grattis du med Pregga!!

Ska ta på mig ett linne och mina sköna foppa toffler och gå ut. Här inne är  det kvavt. Ute med. 18 grader! Fingrarna börjar att svullna upp. Vägde mej igår hela 3 kg har jag gått upp!

• den kära leken

3 kg? Det var inte mycket.

Ny vecka här med :) Nu rullar det på minsann!

tetta skrev 2010-05-20 08:50:50 följande:
    Grattis du med Pregga!! Ska ta på mig ett linne och mina sköna foppa toffler och gå ut. Här inne är  det kvavt. Ute med. 18 grader! Fingrarna börjar att svullna upp. Vägde mej igår hela 3 kg har jag gått upp!  
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-20 08:10:37 följande:
    Hade vadkramp i ena benet inatt/morse och varm som en gris.Fick hugg i sidan igår kväll igen innan jag skulle åka. Frågade bm när jag var där men hon kunde inte säga vad det var. Konstigt.Den äldsta tösen dagis kompis mamma skickar precis sms och undra om barnen kunde leka nu... Varför kan man inte höra av sig dagen innan el nått. Likadant maken har ett företag. I söndags skickade hon sms och frågade vad vi har för material och vad det kostar och det har hon frågat innan.Men varför skickar hon det till mig? Tror hon att hon ska få det billigare el vad. Hon har även frågat mig om vi inte har mark vi kan sälja till dom. Va den marken behöver vi.
    japp, kramperna tilltar i vaderna...men men..de huggen du pratar om e nog ligamenten, jag får ju så när jag vänder mig om eller sträcker mig...det känns som ett hugg eller att magen låser sig,

öh e dom snåla eller?
    tetta skrev 2010-05-20 08:50:50 följande:
    Grattis du med Pregga!! Ska ta på mig ett linne och mina sköna foppa toffler och gå ut. Här inne är  det kvavt. Ute med. 18 grader! Fingrarna börjar att svullna upp. Vägde mej igår hela 3 kg har jag gått upp!  
    Tack så mkt :)
    såå skönt att värmen kommer nu, hihi 3 kg, oj ja det va inte mkt...en annan har lassat på med hela 13 kg :)
    den kära leken skrev 2010-05-20 08:58:45 följande:
    3 kg? Det var inte mycket. Ny vecka här med :) Nu rullar det på minsann!
    Grattis till ny vecka gumman..hihi
  • SweetLilly

God morgon på er!! Underbar dag, lite mulet här men varmt!

Pregga; Hoppas du får reda ut dina känslor, och känna dig trygg inför förlossning och sen livet efter. Jag har svårt att tro att du kommer känna dig trygg med exet i ditt liv...

Ang vikt, ja jag har gått upp 10,5 sen inskrivningen iaf. men det får gå, får försöka kämpa bort dem sen..på nåt vis hehe.

I natt svettades jag som en tok, hade t.o.m fönstret öppet hela natten, men det hjälptes inte..

Vadkramp får jag hela tiden, så eg är ju inte detta nåt nytt men det är nog lite mer frekvent nu hehe. som tur är behöver jag bara vinkla foten och somna om =P

Lilla pyret väntas 100806
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 09:21:47 följande:
    God morgon på er!! Underbar dag, lite mulet här men varmt!Pregga; Hoppas du får reda ut dina känslor, och känna dig trygg inför förlossning och sen livet efter. Jag har svårt att tro att du kommer känna dig trygg med exet i ditt liv...Ang vikt, ja jag har gått upp 10,5 sen inskrivningen iaf. men det får gå, får försöka kämpa bort dem sen..på nåt vis hehe.I natt svettades jag som en tok, hade t.o.m fönstret öppet hela natten, men det hjälptes inte.. Vadkramp får jag hela tiden, så eg är ju inte detta nåt nytt men det är nog lite mer frekvent nu hehe. som tur är behöver jag bara vinkla foten och somna om =P
    Godmorgon Gumman!
    jo varmt å skönt e det, hoppas solen skiner på snart...Tack så mkt för omtanken söta du, mja asså du har helt rätt det blir nog tryggare för oss UTAN honom...
    jag sa ju åt han att jag vill ha ett lungt å harmoniskt liv UTAN polisen på dörre, tel eller på span utanför...

vad det gäller din vikt så tappar du väldigt mkt redan vid förlossningen.
    vad det gäller vad kramp, så har mitt åxå ökat mer å mer...samma här, vinklar bara foten med så släpper det..
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 09:30:49 följande:
    Godmorgon Gumman!jo varmt å skönt e det, hoppas solen skiner på snart...Tack så mkt för omtanken söta du, mja asså du har helt rätt det blir nog tryggare för oss UTAN honom...jag sa ju åt han att jag vill ha ett lungt å harmoniskt liv UTAN polisen på dörre, tel eller på span utanför...vad det gäller din vikt så tappar du väldigt mkt redan vid förlossningen.vad det gäller vad kramp, så har mitt åxå ökat mer å mer...samma här, vinklar bara foten med så släpper det..
    tänkte på det här med vikten som många BM räknar från inskrivningen..tror vi pratat om detta förut. Jag menar, jag hade juinskrivning i v6 medanandra har det i v12 eller ännu senare?
    Så just med hur BM räknar så kan det ju skilja massor.

Jag har iaf bara vägt mig hemma och haft koll enda sen plusset, så man har nån sorts kontroll. Jag och kontroll är viktigt hehe.
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 09:37:01 följande:
    tänkte på det här med vikten som många BM räknar från inskrivningen..tror vi pratat om detta förut. Jag menar, jag hade juinskrivning i v6 medanandra har det i v12 eller ännu senare?Så just med hur BM räknar så kan det ju skilja massor.Jag har iaf bara vägt mig hemma och haft koll enda sen plusset, så man har nån sorts kontroll. Jag och kontroll är viktigt hehe.
    ok, jo det stämmer såklart..jag vägde mig så fort jag fick plusset å sen efter inskrivningen då jag redan gått upp 2 kg. instämmer vad det gäller kontroll, den å jag e bästa vänner, hahahaha
  • SweetLilly
    Pregga skrev 2010-05-20 09:41:38 följande:
    ok, jo det stämmer såklart..jag vägde mig så fort jag fick plusset å sen efter inskrivningen då jag redan gått upp 2 kg. instämmer vad det gäller kontroll, den å jag e bästa vänner, hahahaha
    ja jag gick upp 2kg jag med till inskrivningen! Det är svårt med kontrollbehovet nu när man går upp i vikt, den går ju inte att kontrollera, utan det blir som det blir, och det är svårt
  • tetta
    den kära leken skrev 2010-05-20 08:58:45 följande:
    3 kg? Det var inte mycket. Ny vecka här med :) Nu rullar det på minsann!
    Jag är ju överviktig sedan innan. Vägde 84 när jag blev gravid. Så det är ju inte mkt jag har gått upp. Bebisen tar ju allt på mig så.

Jag hade nämnligen gått ner från 102 till 84 när jag blev gravid. Har PCO så detta är ju ett litet mirakel. Enligt läkaren som jag hade så sa han dagen innan jul för 6 år sen. Du kan glömma att du kan bli gravid. För det går inte med denna sjukdom.
    Tjena sa jag. Hamnade i chock och förnekelse. Mådde piss. Helt enkelt. Tänk att få en dålig diagnos dagen innan jul! Folk sa till mig. Men du har ju två barn. Då är du väl nöjd!! Men jag kände mig inte hel som en människa.

Så förra året tog jag tag i mig själv och åt omdentligt och gick ut och gick och red mkt. Mådde bra. Blev chockad när jag plussade i augusti. (blev tyvärr ett missfall) Sen en chock till 2 månader senare när jag plussade i december. (hade mens 1/10 o 1/11.)

Nu är man i v.28 och njuter för var dag som går. Skulle man se läkaren ngn dag så skulle jag knäppa honom på näsan och säga titta HÄR!
  • Bubbis10
    SweetLilly skrev 2010-05-20 09:44:56 följande:
    ja jag gick upp 2kg jag med till inskrivningen! Det är svårt med kontrollbehovet nu när man går upp i vikt, den går ju inte att kontrollera, utan det blir som det blir, och det är svårt
    haha ok, ja där ser man :) å nu har jag lagt på mig 13 underbara kilon, men jag va så himla liten innan med..så jag e bara glad om jag får behålla lite efteråt.
    nopp den e värre å kontrollera...men det e en bit som jag inte bryr mig om, däremot annat omkring mig-stenkoll..hahaha
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10