• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • elinnnnn

och angående kläder så beror det ju lite på om man har tillgång till tvättmaskin eller inte.
    om man måste boka tid i tvättstugan eller dyl så kan det löna sig att köpa lite flera plagg, sen beror det ju på om bebisen kräks mycket eller inte, ibland kan ju blöjan läcka också både bajs och kiss.
    Men man kan ju alltid komplettera senare om man tycker att det fattas ombyten. Ett bra råd är ju att inte köpa för mycket. Om man köper för lite kan man alltid köpa mer, men har man köpt för mycket är det bara onödigt slöseri med pengar tycker iallafall jag. :)

BF 100809
  • Mandy86
    elinnnnn skrev 2010-05-19 16:52:04 följande:
    och angående kläder så beror det ju lite på om man har tillgång till tvättmaskin eller inte. om man måste boka tid i tvättstugan eller dyl så kan det löna sig att köpa lite flera plagg, sen beror det ju på om bebisen kräks mycket eller inte, ibland kan ju blöjan läcka också både bajs och kiss.Men man kan ju alltid komplettera senare om man tycker att det fattas ombyten. Ett bra råd är ju att inte köpa för mycket. Om man köper för lite kan man alltid köpa mer, men har man köpt för mycket är det bara onödigt slöseri med pengar tycker iallafall jag. :)
    håller med! beror på tillgång till tvättstugan..vi har oftast var 21e dag!!!!

ibland har vi tur och får en tid efter 14 dagar..så har köpt lite extra kläder =)
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-19 15:24:16 följande:
    Pregga: Det är bara extra koll på mig pga mitt höga bmi.Har nu några tider:1 juni glucosbelastning17 juni träffa bm21 juni tillväxt UL27 juli tillväxt UL
    Ok, jaha...haha har jag aldrig hört :) hoppas det går bra då, men det gör det nog :)
    Kram
  • Bubbis10

Såg att ni har pratat om värmen, jag e såå lycklig att den änteligen kommer, idag har solen skinit å jag satt med en väninna utanför hennes hus å vi bara myste,...hihi
    längtar tills den riktiga sommaren kommer igång :)

Pratade med Fr innan idag med å fick veta vad jag behövde, å är MKT nöjd {#lang_emotions_smile}

• lillabambi
    Pregga skrev 2010-05-19 18:16:15 följande:
    Såg att ni har pratat om värmen, jag e såå lycklig att den änteligen kommer, idag har solen skinit å jag satt med en väninna utanför hennes hus å vi bara myste,...hihilängtar tills den riktiga sommaren kommer igång :)Pratade med Fr innan idag med å fick veta vad jag behövde, å är MKT nöjd
    hoppas de gick bra med info från fr :)

Jag njuter jag oxå älskar att sommaren är här/påväg! :)
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-19 18:43:46 följande:
    hoppas de gick bra med info från fr :)Jag njuter jag oxå älskar att sommaren är här/påväg! :)
    hihi jodå jag fick svar, å blev mkt nöjd med dom.{#lang_emotions_smile}
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-05-19 18:46:41 följande:
    hihi jodå jag fick svar, å blev mkt nöjd med dom.
    hehe glad för din skull :D
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-19 19:02:43 följande:
    hehe glad för din skull :D
    tack så mkt ;) hihi
  • Malinski79
    Idag har jag varit på första besöket hos bm sen inskrivningen..Va sååå mysigt,hade ju dottern med oxå så hon skulle få höra bebisen.. Tyvärr så va inte prinsessan i magen lika överväldigad över böket med magen så hon vände bort hjärtat å sparkade till bm rejält Men vi hörde pulsen i navelsträngen/moderkakan iaf,så hon mätte till 152 i hjärtljud

Hb 125 så de räcker att jag äter vanliga vitaminerna ett tag till
    Sf mått 26 (25 fulla veckor idag) så ligger lite över normalt..

ska tillbaks om 3 veckor då jag ska ta en ny blodgruppering,eftersom jag har antikroppar i blodet..
  • lillabambi

tjejer jag var hos bm igår och mätte sfmåttet för första gången denna graviditet och hade 23 cm i 26 fulla veckor är de normalt? Har även lagt in bild på magen i galleriet kika om ni vill :)

Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10