• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • lillabambi
    SweetLilly skrev 2010-05-26 19:00:04 följande:
    Nu är båda missarna borta,den ene i katthimlen och den andre hos ny ägare..fy.. jag kan inte sluta gråta och jag har ont i hela kroppen. Att det ska vara så svårt...
    Lider verkligen me dej! var me om samma sak för ett år sen ungefär. Känns i hjärtat! usch ta hand om dej!{#lang_emotions_flower}
  • SweetLilly
    lillabambi skrev 2010-05-26 19:01:51 följande:
    Lider verkligen me dej! var me om samma sak för ett år sen ungefär. Känns i hjärtat! usch ta hand om dej!
    tack..

Nu kom maken hem, det var han som fick åka till veterinären, han grät han med..så nu ska han begrava honom i trädgården, jag klarar inte att vara med, kan verkligen inte titta in i ett par livlösa ögon...
    Lilla pyret väntas 100806
  • puchelina88

hejsan tjejer
    i morrn ska ja till barnmoskan ska bli spännande;)
    ne he nu blir det duschen sen blir det soffan ha en skön kväll alla

• elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-05-26 21:02:13 följande:
    hejsan tjejeri morrn ska ja till barnmoskan ska bli spännande;)ne he nu blir det duschen sen blir det soffan ha en skön kväll alla
    hej hej
    lycka till imorrn!
    nu ska jag gå och sova, har jäääääääätteont i ryggen och höfterna :(
    sov så gott allihopa!
    BF 100809
  • tetta

Hej på er!!

Torsdag igen och ny vecka! v.29    nu nämar det sig. Tiden går fort. Idag ska man bara vara. Solen lyser så man får passa på och sitta ute och njuta.

Kram på er!!

• Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-25 20:23:51 följande:
    Pregga vad skönt att allt såg bra ut! Sa de nåt om man "bör" åka in nu för pytteblödningar? Hade själv nån millimeters blodfläck för rätt länge sen nu som jag ringde om, men de tyckte inte det var nån att åka in för. Hade även nåt liknande ganska nyligen, men ringde inte ens då. Kan det verkligen vara nån fara med så små blödningar? Sålänge det inte fortsätter och man känner bebisen och inte har ont är det väl förhoppningsvis lugnt...
    Hey gumman,
    nej asså dom sa att jag inte behövde komma in å dom ser det inte ens som en blödning då det bara var lite rosa flytning, men sen läste jag att OM man får en klar blödning så bör man åka in å kolla det. känner du bebisen så e det ju såklart bara positivt, men det man befarar är att moderkakan e skadad när man blöder å det bör kollas upp, UTAN att skrämma upp dig nu för dte kan lika gärna vara så att dina slemhinnor e sköra. min livmodertapp e som på alla andra gravida nu, sprängfylld med blod så det räcker att jag har överansträngt mig lite bara...
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-25 20:24:45 följande:
    Tjohoooo ny vecka. Vecka 30!!!! Tänk vad snart det är tills våra bebisar är ute.Lillan sparkar som aldrig förr idag, idag ligger hon upp och ner då kan hon få iväg hårdare sparkar så hela magen ändrar form. hahamen oftast har hon fötterna neråt då känns det bara obehagligt hm
    Grattis i efterskott till ny vecka :){#lang_emotions_flower}
    Lysmasken skrev 2010-05-25 22:26:10 följande:
    Pregga:  gumman tur att det inte var något. Förstår att du blev orolig.Själv har jag haft jätte bråk med min mamma & ena syster så jag bröt med dom. Orkar inte gå in på varför för tillfället men dom är inte värda fem öre för mig längre
    Tack så mkt gumman, ja nu känns det ju bättre efter en ordentlig koll....men Oj va jobbigt för dig..vet hur det där e exakt kan jag lova....nu blir det konstigt grått när jag skriver ju..hm? skickar en kram iallafall....{#lang_emotions_flower}
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-05-25 22:42:54 följande:
    Tror nog inte att det ordnar sig. Hon jämför min äldsta dotter på 4 år mot en 18 åring som hotar folk, har haft socialen inkopplad och bara för ca 2 månader på polis förhör för att hon hade snattat på 3 butiker.
    Men herrejisses...hur sjutton kan man jämföra en 4åring med ngt sånt????????
  • Bubbis10
    Malten skrev 2010-05-26 13:22:10 följande:
    Hej på er!  Har haft en turbulent morgon och förmiddag. Imorse när jag torkade mig hade jag en rosa blödning. Ringde till förlosningen och fick komma dit. Efter mycket väntan fick jag göra CTG och allt verkade bra med pyret. Sen fick jag vänta ytterligare och komma in till en läkare. Hon kunde se nåt som skulle kunna vara cellförändringar och jag skulle därför få komma tillbaka imorgon till en annan läkare för att se med mikroskop. Har haft cellförändringar innan som läkt ut av sig själv. Hade dessutom bakterier i urinprovet så de skulle skicka det till labbet och se om det är uvi. Gjorde även UL och det såg bra ut, den lille såg så söt ut :) 
    Stumpan, det låter inget trevligt alls det där, MEN du kan ha en bakterie som kallas GBS, det har typ alla kvinnor i underlivet men det bryter bara ut på var 3dje kvinna, jag har åxå visat positivt på det för ca 3 veckor sen, å dom behandlar inte det nu under graviditeten men dom ska göra det under min förlossning, då får jag antibiotika in i armen så det går över till barnet direkt å skyddar. jag låg åxå med GTG å det var bara fint, å det behöver inte vara cellförändringar utan kan vara som på mig häromdan, att du har överansträngt dig lite...då får man ta det lite lugnare bara....klart den lille var söt, hihi den e ju din lille skatt :)
  • Bubbis10
    ssssssss8 skrev 2010-05-26 16:49:02 följande:
    Jag har idag  varit på ul, allt såg bra ut "pust", så du får ha dina sammandragningar sa han till mig Bebis vägde 1700 g nu och slutvikt skulle landa på 3300g men få se hur det går, isåfall är detta minsta barnet jag fått.Fostervatten mängden var också normal.Glukosbelastningen var jag på idag och det gick bra! men inga svar vet jag ju ännu förståss tar väl 2 dgr innan jag vet dom men gyn sa idag till mig att barnet är så litet så det är ingen risk att  jag skulle ha för höga socker värden! SKÖNT!
    åå va kul å vara på ul, hihi men man ser inte så mkt av de små nu när de e så stora ;) 1700 G ??? men i vilken v e du i då?
    lillabambi skrev 2010-05-26 17:20:20 följande:
    hej tjejorna :)Idag går jag in i vecka 28...phu vad tiden går fort. Varit och stor städat i huset som vi ska flytta in i 1 juli dammsugning och riktigt blöttorkat golvet efter allt slipdam som blivit efter att vi dragit tapet o slipat väggarna. Det var inte helt genomtänkt att göra detta då min rygg pajjat nu på kvällen :(
    Grattis till ny v i efterskott :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10