• Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

Då jag fick höra till min stora fasa igår att vår tråd snart kommer stängas ner som nu är uppe i ett par tusen inlägg så kände jag att det va dags att göra ngt {#lang_emotions_smile}

På denna tråden pratar vi som ska ha barn i aug 10, vi stöttar varandra, skrattar mkt ihop å vi har blivit ett gäng tjejer som finns där för varandra med råd, peppning å skratt.
    Vi jämför våra graviditeter å pratar om annat skoj.

Vi har våra stammisar, men självklart är nya välkommna in.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 10:37
    1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6.
    7.
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga
    16.
    17.
    18.
    19.
    20.
    21.
    22.
    23.
    24.
    25. Schnappi i magen
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-21 21:38
    1.
    2.knyzzel
    3.
    4.SweetLilly
    5.
    6.
    7. ULE, Ns mamma,bizzie
    8. elinnnn
    9.
    10.
    11.The jeryds, sofie laura,
    12.
    13.
    14.
    15.Pregga,Puchelina88,Sulfur
    16.
    17.Den kära leken
    18. Familjen Mu
    19. AlwaysOnMyMind
    20.
    21.
    22. Malten
    23. T0va
    24. carohl
    25. Schnappi i magen, Nallepuhmamma, Malinski79
    26.
    27.
    28.
    29.
    30.
    31.

• Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10
  • Bubbis10

När jag har klämmt på bröstet så har det ju inte vart mkt alls, utan bara så det kommit 2 droppar kanske sen lagt av, har ju inte suttit å klämt ut mer, men nu ska en Bm ringa upp snart, ska fråga då...blev ju lite fundersam nu, får ju höra saker under denna graviditeten som inte existerade när jag fick lillan..

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-27 11:35:15 följande:
    När jag har klämmt på bröstet så har det ju inte vart mkt alls, utan bara så det kommit 2 droppar kanske sen lagt av, har ju inte suttit å klämt ut mer, men nu ska en Bm ringa upp snart, ska fråga då...blev ju lite fundersam nu, får ju höra saker under denna graviditeten som inte existerade när jag fick lillan..
    hehe kan ibland vara skönt att få svar från BM om man är så osäker, men jag tror nog hon kommer säga att du kan vara helt lugn ;)
    kram
    BF 100809
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-05-27 11:38:16 följande:
    hehe kan ibland vara skönt att få svar från BM om man är så osäker, men jag tror nog hon kommer säga att du kan vara helt lugn ;)kram
    jo, jag hoppas ju det för nu sattes det ju igång en del tankar om att jag gjort ngt man verkeligen inte ska..suck..
    kram
  • Bubbis10

såå nu pratade jag med ne jättegullig Bm på mvc som sa-det e absolut ingen fara å att man kikar lite ngn gng skadar inte på ngt sätt, men att man ska inte sitta å trycka hela tiden å varför skulle man, sen sa hon att det kommer rinna till sen å bara att det kom en droppe eller 2 visar att jag har mjölk i brösten utan att det rinner. men det var inget som skadat att jag gjort detta 3 gng å lite grann.
    har ju som sagt inte tryckt ut en massa. hon sa som jag redan visste att råmjölken innehåller sjukt mkt antikroppar som e mkt viktigt för bebis.

Inget mer tryckande här men inte heller ngn skada skedd :)

• SweetLilly

hej på er!

Idag var vi på första föräldraträffen! Jätetskoj, vi var bara 5 par så det var lagom JAg vard en som skulle ha först iaf, och det syntes, haha.

Hade BM besök direkt efter;

bltr; 120/80
    blodvärde; 141
    Socker; 4,7
    sf; 31

hjärtslag; 142

Lilla pyret väntas 100806
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-05-27 11:39:21 följande:
    jo, jag hoppas ju det för nu sattes det ju igång en del tankar om att jag gjort ngt man verkeligen inte ska..suck..kram
    nänänä alltså alla har väl klämt fram några droppar någon gång bara för nyfikenhetens skull.
    fast bara det att det spelar ingen roll om det kommer fram något nu eller inte för mjölkproduktionen sätts ändå inte igång på riktigt förräns några dagar EFTER förlossningen :)
    kram gumman
    BF 100809
  • elinnnnn
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:15:21 följande:
    hej på er!Idag var vi på första föräldraträffen! Jätetskoj, vi var bara 5 par så det var lagom JAg vard en som skulle ha först iaf, och det syntes, haha.Hade BM besök direkt efter;bltr; 120/80blodvärde; 141Socker; 4,7sf; 31 hjärtslag; 142
    åh vilket bra blodvärde haha, mitt är nere på 110 fastän jag knaprar järntabletter och har gjort det hela graviditeten :S men har bytat ut den ena tabletten mot en annan sort och ska ta 160mg framtills nästa koll för att kolla om jag kanske bara ska köra denna sorten och 2st istället vilket innebär 200mg.
    skönt med så bra värden :)
    vad kul att du trivdes på föräldraträffen :)
    BF 100809
  • Bubbis10
    lillabambi skrev 2010-05-27 12:08:30 följande:
    Ny magbild finns i galleriet nu :)
    hihi ska kika strax :)
    SweetLilly skrev 2010-05-27 12:15:21 följande:
    hej på er!Idag var vi på första föräldraträffen! Jätetskoj, vi var bara 5 par så det var lagom JAg vard en som skulle ha först iaf, och det syntes, haha.Hade BM besök direkt efter;bltr; 120/80blodvärde; 141Socker; 4,7sf; 31 hjärtslag; 142
    hahah visst blir man lite mallig när man inser att man e störst :) hahaha
    elinnnnn skrev 2010-05-27 12:20:23 följande:
    nänänä alltså alla har väl klämt fram några droppar någon gång bara för nyfikenhetens skull.fast bara det att det spelar ingen roll om det kommer fram något nu eller inte för mjölkproduktionen sätts ändå inte igång på riktigt förräns några dagar EFTER förlossningen :)kram gumman
    jo men det vet jag, men hon sa att råmjölken e jätteviktig..men åxå stillade hon min oro, å det firas med pannkakor här nu, hahahaha
  • SweetLilly
    elinnnnn skrev 2010-05-27 12:24:43 följande:
    åh vilket bra blodvärde haha, mitt är nere på 110 fastän jag knaprar järntabletter och har gjort det hela graviditeten :S men har bytat ut den ena tabletten mot en annan sort och ska ta 160mg framtills nästa koll för att kolla om jag kanske bara ska köra denna sorten och 2st istället vilket innebär 200mg.skönt med så bra värden :)vad kul att du trivdes på föräldraträffen :)
    ja de blir jätteimpade av mig jag har inte tagit en enda järntablett! vet inte vad jag gör som är så bra, haha
    Lilla pyret väntas 100806
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10