Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

den kära leken skrev 2010-03-23 13:05:31 följande:
    Jag förstår att du längtar. Nu när vi sett den så är det så mycket mer verkligt. Den har nog bara gömt sig lite :)
    Jo men det blir det ju, men gu som jag oroar mig nu.......innan kände jag den jämt...typ
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-23 13:12:46 följande:
    Tur att det snart är torsdag!
    jo jag vet...asså jag hörde den ju i fre, å jag har sett den flera gng..men manvill ju känna med..helst varje dag, haha jag tror det va liten jag kände i förigår..men då det kommer med större mellanrum nu så vet man ju inte riktigt....

GRRRR VARNING till er som bor i göteborg!!
    det går runt killar på dörrarna å påstår att dom är fr DITT befintliga elbolag, dom ber å få se på di faktura för att kunna ge rabatt. jag brukar inte gå på sånt men han lät mkt äkta å övertygande, sen när jag frågade om det va oligatoriskt så sa han ja, detta gäller alla. Jag skrev på men fick onda aningar å ringer upp mitt bolad, din el som sa att detta var ett bolag som endast vill ta över deras kunder med ett snarlikt namn-min el. Jag ringde upp dom såklart å hotade med en polisanmälan å konsument göteborg. Tydligen så har många ringt in om samma sak, å anmälningar rasar in!

SÅÅ MIN EL e ett bluff å båg bolag. Kommer dom på din dörr-lyssna inte, utan säj att du e nöjd som det e, å stäng dörren. jag ska nte öppna alls för ngn främmande mer. Blev lite ställd när han frågade om hunden e hemma....jag har en varningstext på dörren fr det att jag hade min sydafrikanska pitbull. bara där tänkte jag, vadå-ska han komma in å råna mig....suck, man ska lita på sin magkänsla. Önskar hunden hade vart hemma.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-23 13:31:18 följande:
    Pregga: Det kommer gå superbra på torsdag! Dessa jäkla försäljare. Jag blir galen på deras trick. Som ren princip säger jag nej till allt. Alltid. De vinner ju inget på att luras.
    ja jag kommer inte öppna dörren nästa gng...grr
    t0va skrev 2010-03-23 13:37:32 följande:
    Japp helt rätt man ska inte gå på sånt. Även om det är lätt att göra det. Själv så hatar jag nu när vi inte har dörrkedja även om en sån inte stoppar alla så stoppar det kanske några om man bara öppnar på glänt. Smart att du ringde och dubbelkollade, fruktansvärt när man blir lurad så. Nästa gång någon frågar om hunden är hemma så säg ja, och den är gigantisk och arg. Jag har en skylt med "varning för kanin" är några som frågat om de bits... fast om någon vill råna mig så lär kaninerna springa och gömma sig.
    Jag lär inte gå på det igen, pratade med aktuellt bolag nu å dom sa att dom ber om ursäckt för just denna säljare, å många har ringt in. Dom ska ta tag i säljaren å vill inte ha kvar han i bolaget, så han ska visst få kicken.
    Ja nästa gng någon kommer på dörren så öppnar jag inte.  saken e denna att dom har ju just bytt alla el uttag, å elcentral i läg då vi fick el spis så jag trode ju det hade med det att göra.
  • Bubbis10
    den kära leken skrev 2010-03-23 13:59:29 följande:
    Pregga: Så klart de passar på. Man blir ju lite osäker. Men bra att du ringde och kollade upp!
    jo så jäkla fult gjort asså...ja jag e med glad nu att jag kollade en extra gng. men blev förbannad me....ååå va gött med avokado å örtsalt...mumsar här..
  • Bubbis10
    the jeryds skrev 2010-03-23 14:49:41 följande:
    Pregga, Måste bara säga att dessa jävlarna blåste mig med, dom tog mig i all hast på torget och sa att göteborgs energi erbjöd alla sina kunder i bergsjn gratis el. Jag ifrågasatte många många ggr, och menade på att det var konsitgt, men dem menade promt på att detta var en kampanj. o att jag inte alls bytte el-bolag vilket jag strök under att jag INTE ville. Nej absolut inte sa dem. vi sammarbetar med göteborg energi, det enda du får är gratis el en månad. Okej tänkte jag , stressad o gla. skrev på. O nu kom avstämnigs faktura från göteborgs el. och en straff avgift eftersom jag har brytit avtalet med dem som jag hade. så en faktura på 1700 dimpa ner. Jag ringde förbannas till MIN el och dem gömmer sig bakom att dem har min namnteckning och därav är jag fast att vara deras kund i 1 år. GALET! dem tog inte på sih någon skuld alls över att ha blåst in mig i deras företag som kund, utan menade på att jag har skyldighet att veta vad jag skriver på oavsett. sant iofs, men det är fan tragiskt att man får stå och total-ljuga om vad det är för avtal. Hur gör en blind då??!! skit bolag!!!!! Kanjag med vända mig någon stans?
    Hey gumman!

har vart å handlar mat, så nu lagas det chilli con carne. Jo exakt så sa dom till mig med, du får en mån i juni gratis, KAMANJ  JUST NU, sick as. jag ringde dom idag å sa åt dom å riva avtalet, då han tvär blåst mig, dom sa att dom va medvetna om problemet. MEN enl lag så har man 2 v på sig att ångra avtalet efter man fått ett välkomstbrev. Vilket jag såklart kommer göra. Jag ska även ringa konsument göteborg, försökte innan men dom har tele tid mellan 09.00-12.00
    Tel-031-3680800
    jag var åxå tveksam men stod me tel i handen å bara morrnrock på mig, å han va mkt påstridig. jag har även pratat med din el som jag har nu å vill ha, dom blev rasande å sa att anmälningar rullar in på detta bolag.
    jag ska ta tag i detta, vill INTE under några omständigheter ha dom så fula som dom e asså.
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-23 16:45:41 följande:
    heeeej tjejer! hur mår ni idag??? jag har inte haft nån internetuppkoppling i förmiddags så jag tog tag i att städa köksskåpen och tvätta och lite annat :) Men nu fungerar internet igen.Vet ni vad tjejer???Idag har jag gått halva tiden, tjohoooo!Iförrgår var jag hos BM och kollade blodtryck och lite annat. Fick utskrivet mer järntabletter, utöka till 2 om dagen istället för en. Knäppt egentligen eftersom dem inte kollat mitt värde sen inskrivning då dem tom sa att alla värden såg bra ut. Jaja, jag tar väl 2 eftersom jag har en historia med just lågt järnvärde. Stackars min mage, förstoppning och (fler?)hemorrojder är ju ett faktum nu...Vi ska även på ytterligare ultraljud om ett par veckor, jag gjorde ju mitt i v.17 och BM sa det var lite tidigt och hade hellre sett att jag kom runt v.20 (vi ville veta kön) hon sa att det till 80% är en flicka jag väntar, men vi ska göra KÖNSultraljud senare innan jag åker till Sverige bara för att jag VET att dem inte brukar avslöja det där. Eller så får man gå privat och betala runt en 500 lapp eller mer, här går det på försäkringen som maken fixat genom jobbet. Så det är väl lika bra att passa på??Grattis till puchelina för lyckat RUL och även grattis till den kära leken!!!
    hej Gumman=)

vilken v e du i nu då? jag ska ju på rul på tors å e i v 20 nu, hihihi såå spännande, men jag lär nog inte få veta kön så jag får gå privat å betala 500 kr. å det blir nog så=)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-23 16:45:41 följande:
    heeeej tjejer! hur mår ni idag??? jag har inte haft nån internetuppkoppling i förmiddags så jag tog tag i att städa köksskåpen och tvätta och lite annat :) Men nu fungerar internet igen.Vet ni vad tjejer???Idag har jag gått halva tiden, tjohoooo!Iförrgår var jag hos BM och kollade blodtryck och lite annat. Fick utskrivet mer järntabletter, utöka till 2 om dagen istället för en. Knäppt egentligen eftersom dem inte kollat mitt värde sen inskrivning då dem tom sa att alla värden såg bra ut. Jaja, jag tar väl 2 eftersom jag har en historia med just lågt järnvärde. Stackars min mage, förstoppning och (fler?)hemorrojder är ju ett faktum nu...Vi ska även på ytterligare ultraljud om ett par veckor, jag gjorde ju mitt i v.17 och BM sa det var lite tidigt och hade hellre sett att jag kom runt v.20 (vi ville veta kön) hon sa att det till 80% är en flicka jag väntar, men vi ska göra KÖNSultraljud senare innan jag åker till Sverige bara för att jag VET att dem inte brukar avslöja det där. Eller så får man gå privat och betala runt en 500 lapp eller mer, här går det på försäkringen som maken fixat genom jobbet. Så det är väl lika bra att passa på??Grattis till puchelina för lyckat RUL och även grattis till den kära leken!!!
    Privata mammamia kliniken ligger på calenderska, dom tar 450 kr
    medans göteborgs barnmorske grupp tar 500. MEN ingen av dom gör könsrul innan v 26 .
  • Bubbis10
    Belly skrev 2010-03-23 16:56:29 följande:
    Här i Halmstad får vi gratis bilder... Jag blev lite förvånad när jag stod med plånboken i högsta hugg o skulle betala... men de e ju fint o få de gratis minsann...
    åå va bra ju =)
  • Bubbis10
    Lysmasken skrev 2010-03-23 17:07:59 följande:
    Belly: Visste du inte om att i halmstad betalar du inte för ul bilderna? Första gången kanske Idag gick jag in i v21 kände bebisen för första gången i lördags. Kanske har känt den innan vem vet men då man redan har 2 töser som hittar på hyss hela tiden så hinner man inte känna efter.Pregga: Chili con carne hmm, hade själv tänkt att göra köttfärssås men nu blev jag lite sugen på det andra. Undra om jag har alla indigrenserna hemma....
    hahaha jaa jag va så sugen på det idag =)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-23 17:13:26 följande:
    hej:) jag har nu gått in i v.21 :D:D:D::Dläste om ditt ex, kram på dig, hoppas du struntar i vad han säger och gör.... en extra kram till <3
    Åå nu går det framåt med veckorna =)
    Tack så mkt för omtanken, gullig du e <3
    kramar tillbax {#lang_emotions_flower}
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10