Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

Vi fortsätter, Bf aug 10

carohl skrev 2010-03-24 10:48:55 följande:
    God morgon tjejer!!Jag vill börja med att säga tack Pregga du är ju så söt!! En annan grej jag ska berätta för er och jag är mycket medveten om att detta kan chocka andra eller provocera. Det är INTE för den delen jag ska dela med mig utan bara ändå Som jag berättat ska vi få en flicka och jag kommer ifrån Chile där rakar vi håret på våra bebisar när de är ca 4 veckor för att få bort babyfjunet så får riktigt hår komma till vilket är väldigt bra enligt mig. Vi tar även hål i öronen på våra flickor när de är nyfödda i Chile tar man redan på bb så jag har haft hål i mina öron sen dag 4. På min flicka båda rakade jag henne och tog hål i öronen på henne när hon var 4 veckor. Ni kanske tänker att man får allergi men icke om man kör med äkta från dag 1 så det gäller att köra med guld från första början. Som sagt jag och hela min släkt har gjort hål i öronen vi är inte allregiska så länge vi har äkta.
    Godmorgon gumman {#lang_emotions_smile}
    så lite, du e min klippa vettu..hihi
    vad det gäller att du rakar din lille å tar hål...vet du redan att det först kom som en liten chock för mig med, MEN vi kommer fr olika kulturar å det e bara att respektera. Vill du göra så, ja då e det ditt fria val. Att ha äkta, är ju helt klart det bästa för att undvika allergier, men som sagt-det oäkta lämnar vi kvar hos fattiglapparna...hahahhahahha *asg*{#lang_emotions_wink} har hört innan att håret blir tjockare å mkt mer fylligt när man gör så, själv så skulle jag inte kunna då jag skrek på nattas förlossning när jag trodde min sista stund va kommern-bara den har hår!! Min Bm tittade å sa-ja det har den, jag krystade då på för allt vad jag va värd...haha ditt val gumman för ditt barn, du gör som DU vill å som jag sa, det e bara för andra att respektera! Kraam
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 10:57:43 följande:
    Det väcker säkert STORA protester från olika håll och jag skulle aldrig raka av håret på mina barn eller ta hål i öronen på dom alls,MEN alla gör ju som dom vill jag ser inte ner på dom för det sålänge inte barnen far illa. Då kör ni på morgonen? Vi brukar vara där en halvtimma innan så man kan käka frukost och greja Haha ja vi får iaf se hur barnen är villiga och blotta sig imorgon. Även dom dom hos dig inte avslöjar önet så kan det ju ibland vara lätt iaf att se könet på bennen iaf om det är en kille
    men hur ser man skillnad på benen då?  å jag hoppas ju den lille blottar sig....iallafall i magen sålänge det stannar där ;) hahaha
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:02:04 följande:
    Jo men på sonen såg man innan hon sa det va en pojke. man såg liksom en öpåse och en snabel där
    haha ok, hoppas jag får se lite med imon då =)
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-03-24 11:03:37 följande:
    Däremot blir jag vansinnigt arg/ledsen för de barnens skull som utan bedövning osv får omskärelse som nyfödda Fy man blir gråtfärdig av sådant.DET om något borde få vara barnens val såsmåningom INTE föräldrarnas val.
    Instämmer-det är barnmissgandel om det inte är i medecinskt syfte!
  • Bubbis10
    carohl skrev 2010-03-24 11:11:05 följande:
    Faktiskt så är det så himla tabubelagt att önska sig något av könen. Men jag kan säga i all ärlighetsnamn att jag sa innan jag visste vad jag väntade så sa jag att jag ville helst att det skulle vara en pojk då jag redan har en flicka men det var ju bara ett önskemål och betyder inte att man kommer att vilja ha det andra könet mindre. Hahaha... jag tror du fattar men det är himla tabubelagt som du säger att "önska" sig något. Nu när jag vet och fick veta i måndags blev vi helt överlyckliga såklart att vi ska få en liten sessa, den största gåvan är att man ska få ett barn överhuvutaget. Nu längtar jag ihjäl mig efter min tös.Jag tycker därför inte att det är fel att "önska" sig något för vad man än får så älskar man det lika mycket i vilket fall
    Självklart så blir man lycklig oavsett :)
    sj så har jag inte ngn önskan om ngt spiciellt kön...faktiskt inte, men nyfiken till tusen e jag , hahaha
    Angel20 skrev 2010-03-24 11:11:59 följande:
    hej tjejor... va på RUL igår, å d va helt fantastiskt! allt såg fint och normalt ut.. d ser även ut som att vi ska få en liten tös!!! tjohoo jag e så lycklig, mindre lycklig är min sambo... hehe, han vill så gärna ha en pojk så nu får jag som jag vill och vi lär försöka få en till bebis senare.. hihi ;o) ska väl poängtera att han blev inte besviken att d va en tös i sig, utan för att han egentligen bara ville ha ett barn egentligen och jag har proppsat på två =0) lyckan e stor!
    ÅÅ grattis till ett lyckat Rul gumman, va skoj å skönt attd et gick bra =)
    elinnnnn skrev 2010-03-24 11:17:30 följande:
    jag har också tagit hål i min dotters öron, självklart det också hos legitimerad håltagare och hon fick ha dem öronhängena som man får därifrån tills det har läkt sen har vi bytt till guld. man kan även köpa andra material mmm minns inte nu vad det heter men antingen nåt med medicinskt eller kliniskt? det är det enda som funkar för mig tex förutom äkta guld då'rå. och jag fick ändå inte hål i öronen förräns jag var 9 tror jag. om jag får en dotter nu så kommer hon också få hål i öronen , kanske inte inom första veckan då har man så mycket annat att tänka på men kanske när hon är 1 månad, alltså innan vi lämnar sverige igen. på vissa sjukhus i utlandet görs håltagning i öronen på flickor på samma dag eller dagen efter förlossning
    Du tänker nog på Titan :)

VIK HÄDAN DU HEMSKA HEMOROJD, JAPP SÅ BLÖDER MAN UR RÖVEN....SUCK...Å DÄR SATT DEN LILLE JÄVELN NÄR JAG KOLLADE EFTER!! hUA....TOG EN TAMPONG Å KOLLADE MUTTAN FÖR SÄKERHETS SKULL...TACK GODE GUD SÅ VA DET INTE DÄRIFRÅN....
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 11:25:14 följande:
    fast det är  inte barnmisshandel enligt lag? det är väl bara kvinnlig könsstympning som är det?
    haha asså jag menade enl mig nu då =)
  • Bubbis10

Tog hål i öronen på min dotter när hon va 2 år...å såå stolt som hon var :) nu önskar hon sig ett till över det ena andra, men jag har sagt att hon ska få det i present när hon fyller 12 år...om jag inte ändrar mig å gör det tidigare ....hihi ska göra fler på mig sj med, hade 6 st i ena men 3 blev infekterade, så nu e det 3 kvar på det å 2 på andra. men jag ska ha fler...=)

• Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-03-24 11:31:08 följande:
    tackar!! ja d e en härlig känsla tack tack.. ja jag blev tillbakaflyttad 4 dar.. så nytt bf den 23 augusti
    *host host* jag sa med grattis :(  *hmhhhhmmmm* hahaha
  • Bubbis10
    Angel20 skrev 2010-03-24 11:39:29 följande:
    förlåt gumman.. jag missade d, du skrev nog efter att jag börjat svara  tack så jätte mycke.. ja nu slappnar vi av ordentlig här hemma å bara njuter, underbart!! nu väntar jag febrilt på reslutaten på era RUL i morron!! jag kan juh kanske tillägga att härhar dom sagt till vissa att dom inte talar om nått kön.. men d va inga problem när vi fråga, behövde inte tjata direkt!
    haha så lite gumman, mja jag hoppas ju på att få veta, mendom har visst som policy att inte göra det, å då får jag vänta fint tills v 26 =) en liten tös då? ååå va kul, hihi åter igen Grattis=)
  • Bubbis10
    elinnnnn skrev 2010-03-24 11:41:31 följande:
    angel: 4 dagar, helt okej ju. jag minns när jag väntade mitt första barn och gjorde RUL och blev flyttad 10 dagar!! dessutom gick jag 13 dagar över tiden :(
    gu så jobbigt å bli flyttad osv...lillanvar beräknad tills den 16 feb men kom den 8de =)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10