Inlägg från: lillabambi |Visa alla inlägg
  • lillabambi

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-03-17 20:20:12 följande:
    Specialförlossningen på sahlgrenska, *asg* jag kunde vara helt lugn sa hon. Men det stämde det som jag trodde, att bebis känner vad jag känner....men då det gick över så fort så va det ingen fara.....dom tror la snart att jag har en man som misshandlar mig å därav min oro...jo jag ringde såklart mina vänner på sjukvårdsupplysningen med =) i vanlig ordning....hahahahaha ja jag SKA skriva en lista med frågor som jag ska ta med tyill mvc på fre. asså hade man inte vart med om det man har så hade man ju INTE vart så orolig...MEN jag tycker ändå att jag blivit betydligt lugnare...vissa dagar kan gå, flera i rad å jag e inte det minsta orolig-Framsteg =)
    haha du är rolig du...
    Men bättre det än att vara orolig! Hade gjort som du! Hehe tur att du inte har en doppler hemma.... :P
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-17 20:34:55 följande:
    haha aa kanske lika så bra, men där har jag nog diciplin på mig sj, då jag inte vet om det sulle vara skadligt....mm, en väninna sa samma sak, bättre att du bryr dig å blir orolig än skiter i allt! Å det skulle vara konstigt med ditt förflutna om du inte var orolig.....
    jag vet inte riktigt hur det ligger till sen innan men tycker det är bra att du är orolig än skiter i de som du säger.. Kanon:)
    Jag har en doppler men lyssnar max en gång i veckan o nu dom senaste veckorna har jag ju inte behövt eftersom jag känner av lilla "bacon" i magen :P
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-17 20:55:33 följande:
    asså jag gick ju varannan vecka med lillan å lyssnade på henne...å det var ju inte så farligt..men dom säjer ju annat nu...hahaha bacon i magen?? *asg*
    Aha okej... Ja nu är det ju bud från höger och vänster om det är farligt eller inte :/
    haha japp här blev det en bacon :D
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 19:05:10 följande:
    åå så blev jag påmind om att jag MÅSTE sätt upp en tvättid...urk....men men vad att göra...
    ja det är fasen inte roligt.... hållt på sen kl tolv... hatar o tvätta o vika o greja:(
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 19:45:20 följande:
    men jisses....såå länge? ååå va trist men ett nödvändigt ont...:(
    haha ja... har glömt min tvätt tid dom två senaste gångerna så var en rejälhög eller faktiskt två bamse högar... Tänk dej tre personer o två veckors tvätt :P
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 21:16:04 följande:
    Nu står min ljuvliga dotter å borstar tänderna å ropar-mamma du gör mitt hjärta glatt =) hihihihi va glad man blir...
    Myyys humör idag :) man blir så varm i hjärtat när man får så fina ord av sitt/sina barn. Alfred(sonen min) brukar ropa Älskade mamma när han sitter på sitt rum och när man kommer dit säger han jag ville inge specielllt bara säga att jag älskar dej :) å man blir så varm i hjärtat!
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 21:42:09 följande:
    ååå ja men visst e det underbart, så gör min dotter åxå varje dag när hon slutar i skolan så ringer hon på väg till fritids eller hem å säjer-mamma jag ville bara säja att jag älskar dig mest av allt....hihiå så brukar jag få kort, å teckningar där det står vädens bästa mamma, å en massa hjärtan. Japp sånt värmer...en gng fick hon mig till tårar....hon fyller ju år i feb...å fick pengar i present, så en dag så står jag i väninnans butik å hon säjer.-kommer strax...så gick hon en liten stund..kommer tillbax å ser lite lurig ut...hm det går ett par dagar å hon tittar på mig å fnissar....alla hjärtans dag så kom det, mamma jag har köpt ngt till dig...jag bara va???? å hon gav mig ett kort som hon kämpat så med...å så en fint inslagen paket..jag blev helt paff...jag öppnade...å blev mkt rörd...å när hon säjer-mamma jag köpte detta hjärtat till dig på alla hjärtans dag för du e mitt hjärta, då började jag böla....hon hade tagit av sina födelsedags pengar, jag grina som en unge...vet inte om det syns på min pressbild..men ett skimrande rosa hjärta i en silverkedja.....såå jaa man blir så varm i hjärtat =)
    Åhh men helt underbart:) Började böla nu när jag läste de:) vilken underbar dotter du har! Bryr sej verkligen om sin mamma:) Åhh vad glad jag blir.. :)
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 21:56:04 följande:
    hehe tack...jo hon e fantastisk, vi har våra stunder då det grälas....vi e ju båda fulla av hormoner nu, men asså jag har världens goaste dotter, å nu när jag e gravid...hihi så e hon nästan lite överbeskyddande, jag handlade ju häromdan...å glömde min dramaten hemma...hon kom hem, tittade i kylen å sa-mamma du har handlat,, du använde väl dramaten?jag svarade-nej jag glömde å ta med den idag-natta-hm..ok, inte bra men det får gå för denna gången, å oroa dig inte nu för bebis mår bra -MEN gör inte om det!!!jag brast ut i gapskratt....hihi jo vi står varandra mkt, mkt nära...men vi har ju levt ensamma hela hennes liv i stort sett, mitt nuvarande x e den enda som bott med oss under en tid...så vi e mkt tighta...älskar henne mest av allt =)hon e mitt
    underbart o höra:)
    Ursäkta om jag är lite trög men dramaten vad är det?
    Hon verkar helt underbar. Blir ju att man bli närmare om man lever själva... Har jag gjort med sonen sen han var två månader.. Träffade min karl 1 april förra året o han är en underbar pappa till Alfred! Det går så otroligt bra mellan dom :)
  • lillabambi
    Pregga skrev 2010-03-18 22:06:11 följande:
    hahaha dramaten e en sån där pensionärsvagn på hjul som jag drar runt på nu *asg* jo hon är underbar, jag har haft en så fantastisk tur å välsignelse med henne. Jo men då vet du att man får en mkt nära relation med de små när man e sj med allt :) Men va roligt att det funkar så bra med din nya man å den lille prinsen..
    Haha okej :) Fasen perfekt ju :)
    Ja det är underbart!
    Men nu blir de duschen och lite tv innan det blir att lägga sej o sova :)
    Kram till er :)
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10