Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

puchelina88 skrev 2010-06-30 18:45:55 följande:
    hmm har ju inte de hemma;/
    har grönt mint te de kanske funkar??
    lr varm choklad??
    te är alltid bra. det bästa vore ju om du hade honung i för det lenar lite, eller lite pressad citron...
    om du har nån infektion i halsen ska du helst inte dricka mjölk då det lägger sig som en hinna och gör det lättare för bakterierna att föröka sig.
    fast varmt kan nog hjälpa om det bara är irritation, om det så är varmt te eller choklad...
    mmmm varm choklad vill jag med ha!
    BF 100809
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-30 18:45:23 följande:
    Antar du inte bor i skåne? För här finns det fasen inga sånna hjälpsamma typer.

Helt underbart att folk kan vara så hjälpsamma.
    hej gumman!
    hoppas du mår bättre nu efter all tumulten som var igår...hoppas ni kommit nånvart under dagen.

bara för nyfikenhetens skull, tog du illa upp av den kära lekens och sweet lillys kommentarer om att dem är glada för att dem och deras respektive fungerar som team?
    BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-30 19:03:15 följande:
    ska testa te sen,för hosta göra så ont;(
    stackare, hoppas du mår bättre snart.

-------------------------------------------------------------------------------------
    förresten det har ju diskuterats lite om urinläckage, gå in på tena.nu för gratisprover :D
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-30 19:35:08 följande:
    ÅÅÅHHH va jag älskar min prins, hihi som han busar nu Hjärta
    mysigt :D min prinsessa är också igång ungefär varannan timme är hon vaken och håller på och bökar och möblerar om med mina organ, eller nåt :P
    BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-30 20:41:10 följande:
    tjejr sorry att ja klagar men faan va ont de gör när man hostar;/
    orkar inte vara sjuk!!
    dricker te nu får se om de hjälper!!!
    stackare! men du har du citron hemma? isåfall, pressa ut saften i ett glas. ta en klunk, utan att svälja, böj huvet bakåt och grugla en stund, spotta sen ut. om du inte klarar av det, häll lite citronsaft i ditt te.
    eller så gör lemonad.
    ta en liter kallt vatten, blanda i några matskedar socker och rör om tills det löst sig ordentligt, häll sen i juicen från ett par citroner. måtten kan ändras beroende på hur sött och surt du vill ha. drick och njut :D
    BF 100809
  • elinnnnn

alltså jag har haft förvärkar av och till i ett par dagar nu. men just nu känns det annorlunda. det liksom värken känns brännande, ´+ ilningar/stickningar i livmoderstappen.

någon som har likadant?
    någon som har en aning om vad det är som sker när det känns så???

BF 100809
  • elinnnnn
    puchelina88 skrev 2010-06-30 21:18:37 följande:
    hmm har citronsaft på flaska tror du de funkar??
    som "gurgel medel" funkar det alldeles säkert, säkert också i teet.
    men passar nog inte riktigt till lemonad ;) citronsaften på flaska brukar smaka annorlunda än juicen från nypressade citroner.
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-30 21:19:03 följande:
    Mja jag hade ju små hugg i muttan igår, dom gjorde ju inte ont, men jag märkte ju dom...borta idag dock..
    mmm huggen har jag ju känt av innan också. men förvärkar som ger en brännande känsla i nedre delen av magen har jag inte känt av förut. inte under denna graviditeten, minns inte om jag känt det under dem andra heller....
    BF 100809
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-06-30 21:30:38 följande:
    Fast de "huggen" jag kände av igår var inte som de där ilningarna man kännt innan utan mer små stick..får hoppas att det inte e ngt konstigt, asså mer konstigt vore ju om man inte kände ngt alls, det växer ju trots allt en liten pers i oss :)
    ja jag har känt av hugg förut, som känns som om nån hugger med en stor kniv rakt upp i muttan.
    men detta känns mer som om någon sticker med nålar i livmodertappen.

jag vet att det inte är något farligt hihi men bara nyfiken på vad det är som egentligen försigår när det känns såhär :D
    BF 100809
  • elinnnnn

nä nu ska jag ta min spända "brännande" mage och livmodertapps ilningar och gå och lägga mig.

godnatt tjejer!!!

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10