Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

malten: kollo, okej. hoppas du trivs :D
    grattis till ny vecka!

knyzzel: fint namn ni valt. jag älskar namnet "devin"

Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn
    bizzziie skrev 2010-07-03 11:58:28 följande:
    Hej tjejer!
    En fråga.. är det nån mer som har ont i fogarna på insidan kring musen bara på nätterna?? Jag får jätteont (speciellt när jag ska vända mig eller gå upp på toa på natten) men det går över när jag går upp på morgonen...?? Hade inga problem med fogarna med sonen så jag är helt novis på den punkten!

Och hörrni, nu är jag tillbaka för att stanna!
    japp jag med. kan hjälpa om du lägger en stor kudde mellan knäna eller viker ett täcke och lägger emellan benen när du ligger på sidan. Så gör jag nästan varje natt annars så vaknar jag med ont i knäna och i fogarna.

inatt när jag vaknade låg jag på rygg! haha det har jag inte kunnat sen jag blev gravid typ. helt underbart skönt var det att få vila "sidorna" en stund. Fast det blev sidoläge direkt när jag vaknade iallafall, annars hade jag inte kunnat somna om.

Idag är det jättefint väder ju! Vi ska ut lite senare i eftermiddag, vi har precis ätit lunch så nu ska jag lägga mig på soffan och vila lite. Blir helt snurrig precis efter att jag ätit :S
  • elinnnnn
    Malinski79 skrev 2010-07-03 11:29:06 följande:
    God morgon i värmen alla!!!

Jisses så varmt det kommer bli idag..Har redan varit ute å klippt gräsmattan,skönt att ha det avklarat innan det blir FÖR varmt..Väntar på att dottern ska sova middag så jag kan gå ut å njuta lite i solen själv, för hon har fått fullt med värmeutslag stackarn nu när det varit sååå varmt länge..Så när hon vaknar ska vi lägga oss i poolen  svalka oss båda

Pregga & Knyzzel: Va roligt att ni planerar dop redan,jag trodde jag va den enda som är såå tokig Men har iofs "bara" börjat lyssna efter någon sång som jag vill ha en kompis som ska sjunga..En annan kompis sjöng "Älskade barn" för dottern,så vill ha en lika fin och betydande text till denna prinsessa..Tror jag föll för ditt tema Pregga,men istället för prins så blir det ju prinsessa (om det nu stämmer )
    åh det låter härligt. svalka sig i poolen. önskar vi hade en... fast då hade jag nog legat där hela dagen hihihi
  • elinnnnn

tetta: visst är det! men jag kan inte ligga på ryggen när jag är vaken, blir helt snurrig. men det kändes otroligt skönt för kroppen kunde liksom slappna av på ett annat sätt och det gjorde inte ont nånstans.... förräns jag vände mig hahaha längtar så tills jag kan ligga på rygg igen, det skulle behövas nu när man är helt svullen, ligga på rygg och fötterna på en massa kuddar :D

idag har jag varit ute och promenerat i solen. VÄldigt varmt var det men skönt ändå :D
    och hör och häpna, jag använde mitt bälte för första gången och jag fick inte ont alls under vår lilla promenad. och jag brukar få ont redan efter 15-20 minuter promenad. nu gick vi inte så värst länge men det var både på asfalt och gräs, dvs inget jämnt underlag. men bältet fyllde sin funktion :D
    synd bara att man inte kan sitta ner när man har det på hahaha

• elinnnnn

pregga: det glädjer mig att du har mer kontakt med din mamma och syster :) förresten, 600 tvättlappar till vad?? Jag har köpt 20 st det räcker nog:)

är alla ute och solar idag eller?
    skulle mest av allt vilja ha en pool att svalka mig i, men har man inte det får man ta det nästbästa
    GLASS!!! inte konstigt jag snart väger 80 kg hahaha

• elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 17:51:50 följande:
    Tack så mkt, min mamma får man ta som det är, vi pratar mest i tel å min dotter pratar inte med henne alls.
    600 st, haha ja dom lär gå åt...:)
    det var i 200 pack å jag köpte 3 st :)
    men tvättlappar tvättar man ju? eller du menar våtservetter, isåfall fattar jag :D

själv har jag sytt några lakan till vagnen, fixat madrassen, ska sy påslakan och örngott också. TÄnkte också sy ett lite mindre typ påslakan som man kan lägga över bebisen när man är ute och behöver amma och som man kan lägga över babyskyddet om det är riktigt soligt en dag. sen nån dag ska jag tvätta alla kläder. köpte ju 14 bodysar för nån vecka sen haha, har inte hunnit tvätta dem en. sen behöver hon några byxor till tror jag, sen behövs inga fler kläder förräns vi åker tillbaks. förhoppningsvis blir hon i ungefär samma storlek som mina andra barn så att storlek 50 kommer passa ett tag och tom vara för stort när hon föds hahaha
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 18:04:02 följande:
    haha nej nej torra tvättlappar..av papper:)
    hahahaha ahaaa! okej men då fattar jag haha, helt glömt bort att det finns tvättlappar av papper även om jag planerat att köpa såna själv ;)
    läste nånstans att man kan fixa sina egna våtservetter med torra pappers tvättlappar. men blöter några styckna i vatten och har några droppar barnolja på sen lägger man dem i en plastpåse efter att ha vridit ur dem lite naturligtvis. det blir ju både billigare och nog mindre allergi risk :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-04 18:16:23 följande:
    Mjo det var en bra ide :) jag har ju köpt frotte lappar till ansikte samt överdel av kroppen :) Å dom tvättar jag så¨klart..svarar mer sen, sitter i tel med Carohl.hahahaha
    ja, jag har också köpt frotte lappar, såna från IKEA du vet ;) superbra ju.
    hälsa carohl då hehe
    nu måste jag göra nåt annat, får ont i kroppen ju av att sitta vid datorn för länge :(
  • elinnnnn
    tetta skrev 2010-07-04 19:23:58 följande:
    Här kostar sjukgymnast 80:- och för att nå ett högkostnads kort så är gränsen 900:-

Är det ngn av er som ska dricka hallonbladste???
    jag ska nog beställa det och dricka det som amningste. vet inte om jag vågar dricka det innan ifall om myten stämmer om att det skulle sätta igång förlossningen. att det ska vara bra för livmodern vet jag ju , men jag kör nog på det efter förlossningen. hade min make varit här i sverige så hade jag nog börjat innan förlossningen :D

härifrån tänker jag beställa mitt sen.

http://www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?products_id=168

mandy: roligt med BM besök. jag har också sprängt +20kg  :S men det är bara till att ta itu med det sen.kan ju inte göra särskilt mycket nu. jag har bm besök på torsdag. trodde det var på tisdag :(
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-04 19:12:47 följande:
    Kul med BM besök. Tycker jag iaf det är  man får lyssna på pyret,mäta magen osv

Har varigt och badat idag o gud i himmel vad skönt det var.
    Lyckades iaf gå ca 40 min idag också.
    Ska käka lite antingen glass med jordgubbar eller mjölk o jordgubbar snart *Mums*.

Det är nog bara att invänta den plågsamma smärtan också nu snart också.
    Gå till en sjukgymnast har man fasen inte råd med Så hemskt dyrt.
    googla tips om vad man ska undvika och vad man kan göra, eller låna en bok på biblioteket.
    har du foglossnings bälte? om inte kan jag rekommendera det som jag och några till på tråden har:
    http://www.gulare.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=83&products_id=434&zenid=2311d8d6b5f2b543744045641749d4cb
    det rekommenderade min barnmorska också..
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10