Inlägg från: elinnnnn |Visa alla inlägg
  • elinnnnn

Vi fortsätter, Bf aug 10

Pregga skrev 2010-06-30 22:23:38 följande:
    jo men exakt så menade jag, de där knivskarpa huggen var ett tag sen jag kännde men de där små sticken, det va typ så jag kände igår fast det gjorde inte ont...
    kan ju vara liten som trycker på en nerv eller nåt...
    jo det är möjligt.... dock förklarar det inte den brännande värken i nedre delen av magen ;)
    men men, nu ska jag gå och sova och hoppas allt ont försvinner.........

godnatt dröm sött!
    Vår dotter är beräknad att födas i augusti 2010
  • elinnnnn

godmorgon tjejer, eller god eftermiddag är kanske mer lämpligt!

först och främst: VAD IRRITERANDE ATT DEM ÄNDRAT PÅ SIDAN!!! JÄTTESTÖRIGT ATT BEHÖVA SCROLLA SIDLEDS OCKSÅ JU!!!!
    DÅLIG STIL ALLTSÅ FAMILJELIV!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sen till det andra. jag svimmade nästan när vi var ute och åt.... jag satte mig ner men var helt snurrig i huvudet och det började mörkna för ögonen och helt matt/orkeslös var jag i kroppen..
    jätteläskigt!!
    när jag hade legat ner i en 10 minuter ungefär kände jag mig iallafall någorlunda stadig att jag kunde ta mig ut till bilen och åka hem.
    nu har vi varit hemma i en halvtimme men kroppen känns fortfarande helt matt. :S
    jätteläskigt

• elinnnnn

nallepuh mamma: min flicka ligger rätt högt fast lägre än förut. förut låg hon ända uppe i revbenen, hon har sjunkt ner en bit nnu eller så känns det bara så efter att hon vände sig och fick huvudet nedåt istället.

jag skrev igår om mina förvärkar som kändes i neder delen av magen, en brännande känsla samtidigt som det värkte. detta satt i i minst 3 hela timmar, sen somnade jag och när jag vaknade igen vid halv 4 kände jag inte av något som tur var.

men undrar just vad det var som kändes så och höll i så länge......

• elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:20:26 följande:
    Fy vad äckligt. bebben som trycker på kanske?
    jag har ingen aning kan ju vara det antar jag?, jag hade ju konstiga värkar igårkväll som höll i sig konstant i 3 timmar men en konstig brännande känsla liksom i magen och ilningar i livmodertappen... vet inte om det har något samband med att jag nästan svimmade idag... men förlossningen närmar sig ju det känner jag.
    tror dock inte att jag kommer föda före BF iallafall, jag kommer nog få stå ut med förvärkar och andra "konstigheter" framtills BF.. jobbigt, jag trodde jag skulle behöva åka in igårkväll faktiskt. som tur var somnade jag ju och sen när jag vaknade 3 timmar efteråt så kändes magen normal igen...
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:24:41 följande:
    Vanligt att många har sånna där sd/förvärkar faktist som kan hålla i sig ett bra tag.
    Brukar själv få ibland jätte ofta per dag eller ihållande men försvinner alltid sen igen.
    ja och man kan ju visst ha det hur många veckor som helst innan förlossningen.
    jobbigt att ligga och fundera på om man ska behöva åka in eller inte. jobbigt att behöva ha den osäkerheten :S
    jag har också haft sammandragningar förut, ofta, men dem gjorde inte ont och har inte alls känt som det igår och i förrgår... jaja, nu känner jag iallafall ingenting :D och på onsdag ska jag till BM så får se vad hon säger då, kanske bebisen som försöker sjunka ner i bäckenet som du sa.
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-01 13:28:00 följande:
    Min lille har lagt sig med huvudet neråt, MEN just nu trycker det på lungorna så sjukt, har svårt å andas ju....
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:18:23 följande:

först och främst: VAD IRRITERANDE ATT DEM ÄNDRAT PÅ SIDAN!!! JÄTTESTÖRIGT ATT BEHÖVA SCROLLA SIDLEDS OCKSÅ JU!!!!

Sen till det andra. jag svimmade nästan när vi var ute och åt.... jag satte mig ner men var helt snurrig i huvudet och det började mörkna för ögonen och helt matt/orkeslös var jag i kroppen..
    jätteläskigt!!
    när jag hade legat ner i en 10 minuter ungefär kände jag mig iallafall någorlunda stadig att jag kunde ta mig ut till bilen och åka hem.
    nu har vi varit hemma i en halvtimme men kroppen känns fortfarande helt matt. :S
    jätteläskigt
    Om du trycker på crtl samt understreck _ samtidigt så ska skrollen där nere försvinna, men visst var det störande. Borde dom gått ut med tycker jag!  men fy va hemskt, kanske din lille tryckte på stora kroppspulsådern..?
    åh tack för tipset, men nu blir ju texten jätteliten....
    väldigt dålig stil av familjeliv att ändra sidan ´till det sämre!
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-01 13:28:00 följande:
    Min lille har lagt sig med huvudet neråt, MEN just nu trycker det på lungorna så sjukt, har svårt å andas ju....
    elinnnnn skrev 2010-07-01 13:18:23 följande:

jätteläskigt!!
    jätteläskigt
    Om du trycker på crtl samt understreck _ samtidigt så ska skrollen där nere försvinna, men visst var det störande. Borde dom gått ut med tycker jag!  men fy va hemskt, kanske din lille tryckte på stora kroppspulsådern..?
    jag har ingen aning om vad bebisen höll på med hahaha, läskigt var det iallafall och jag hoppas verkligen inte att det händer igen
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:33:00 följande:
    Tänk om jag kunde känna som er att man skulle få föda tidigare än bf men icke...
    Jag har gått över med bägge andra två så hon här lär säkerligen göra som sina syskon och gå över minst 1v över tiden och se ut som ett skrynkligt russin när hon kommer ut
    Liiiite innan tycker jag gott hon kunde komma

Tror ni man kan övertala den lille att komma ut lite tidigare?
    Kanske kan muta med lite extra i veckopeng???
    Eller extra mycket god mat när hon kommer ut???
    hehe jag önskar att få föda lite tidigare iallafall, ett par dagar innan BF... om nu min make hinner hit innan det. såfort han kommer så kan lilltösen få komma ut :P
    hoppas du slipper gå över denna gången
    kanske ska fråga din barnmorska om hinnsvepning när det börjar närma sig BF, oftast så tar det ju då bara 48 timmar efter det tills bebisen är född, eller att det sätter igång.
    fast för hinnsvepning måste tappen vara mogen tror jag....
    annars kommer nog bebisen när den vill oavsett vad du lockar med
  • elinnnnn
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:36:11 följande:
    Föresten när ni fött era andra barn (Ni som har fler) har ni fått tex blommor osv då av anhöriga på bb?

Får ni ta emot folk nu på er förlossning?
    Här får ju inte äns syskon komma in längre
    Helt sjukt så man får istället springa ut i korridoren för att dom ska ses
    jag tror inte att man får ta in blommor på BB pga allergirisk. eller får man det?
    jag har iallafall aldrig fått några blommor ;);)
    jag läste på helsingborgs lasaretts sida att man nu får ta emot besök att dem hävt beslutet.
    så om det är så fortfarande när det är dags att föda kommer jag ha både min man och min mamma med in i förlossningssalen :D
  • elinnnnn
    Pregga skrev 2010-07-01 13:36:34 följande:
    Näe det förstår jag....asså jag börjar känna mig som en fisk på torra land, får ju för sjutton ingen luft knappt...trycker över hela bröstkorgen å jag har inte ångest...
    Nallepuhmamma skrev 2010-07-01 13:33:00 följande:
    Tänk om jag kunde känna som er att man skulle få föda tidigare än bf men icke...
    Jag har gått över med bägge andra två så hon här lär säkerligen göra som sina syskon och gå över minst 1v över tiden och se ut som ett skrynkligt russin när hon kommer ut
    Liiiite innan tycker jag gott hon kunde komma

Tror ni man kan övertala den lille att komma ut lite tidigare?
    Kanske kan muta med lite extra i veckopeng???
    Eller extra mycket god mat när hon kommer ut???
    haha du får la försöka muta lillan, haha å du lycka till :)
    men jag e ganska så säker på att min kommer tidigare,min dotter kom 8 dagar innan beräknat Bf, å mitt x föddes 2 veckor tidigt med...så jag räknar med det. Bara det inte blir föör tidigt, men en v eller 2 gör inget.
    usch vad jobbigt med att knappt kunna andas... du får väl trycka ner lillprinsen liute djupare i bäckenet hahaha. stackare
    som tur är så har jag sluppit andningsbesvär denna gången. min mage putar ut lite extra istället..
    fast det är ju nu som livmodern är som högst läste jag på nån sida om det nu var FL eller nån annan...

GRATTIS TILL NY VECKA FÖRRESTEN :D
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10