Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 09:37:34 följande:
    Japp jag kan ofta få springa på toa och kissa flera ggr på natten men sen sover jag även dåligt pga min man snarkar och låter värre än ett sågverk.
    Mandy86 skrev 2010-06-14 09:14:33 följande:
    heller inga tips, tycket det har varit svårt länge..
    jag tar pauser emellan och sträcker på mig allt vad jag kan. vi har ju badkar så jag försöker vända mig hit och dit och likväl når man nästan inte. svårt att komma upp och ned ur badkaret bara det
    Vi har bara dusch här. men fasen jag e vig som ett kassaskåp
    Kommer fasen knapt åt...Ja asså skriv om dig själv,vad du önskar för smärtlindring,hur du vill att din förlossning ska gå (Om allt går bra) osv...
    Haha, jag vet vad ett förlossningsbrev är jag undrar om ni skrivit något speciellt i det? Om ni har några speciella önskemål?
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-14 10:02:30 följande:
    Den kära leken: mysigt med en nyfödd :). Nallepuhmamma: haha gumman jag rakar mig varann dag då jag inte fixar nå annat psykiskt :) men det är inte lätt då jag är stor men jag sätter upp ena foten på badkarskanten och kämpar på så gott det går :)
    På den tiden när jag tog bort hår från kroppen så vaxade jag allt :) I armhålor, intima delar och ben. Tyckte knappt det kändes nåt. Eller kändes gjorde det ju men inte så farligt. Men jag har hört att vissa tycker det gör förskräckligt ont.
  • den kära leken

Myran: Jag kommer inte heller titta på nåt bröllop. Vi ska åka på metaltown, musikfestival med metalmusik och de kommer knappast visa nåt bröllop där :) Man kommer väl att matas med bilder på det senare iof.

• den kära leken

Är det någon som har tankar kring sen avnavling, K-vitaminsprutan eller hjälp med att föda ut efterbörden?

• den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-14 15:27:18 följande:
    Nopp, asså när jag fick lillan å hon var ute så tänkte jag...åh nu e det över, å då säjer bm till mig.-nu får du krysta igen, jag bara va??? kommer det en till?
    haha men dom trycker på magen samtidigt som du krystar å dom drar i den via navelsträngen, detta gör inte ont men kan upplevas som lite obehagligt.
    dom kollar så den e helt å fin, visar den samt fostersäcken :)
    Det är just det där med att de drar i navelsträngen och trycker på magen jag inte vet om jag tycker om. Den kommer ju ut ändå. Får ta ett snack om detta med min BM. Den första tiden efter den lilla e ute vill man ju vara ifred. Inte att nån ska hålla på och trycka på min mage eller dra i navelsträngen.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-14 15:35:36 följande:
    haha men den kommer inte ut annars:) å det gör inte ont, :)
    Ja okej, det är nog olika. Jag tar ett snack med min BM men tack för din syn på saken pregga!
  • den kära leken

Du har inte tänkt nåt på sen avnavling eller k-vitaminsprutan de får när de är nyfödda?

• den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-14 15:41:09 följande:
    Här ska det grillas ikväll Så jäkla gott....

Puss på er sötnosar!!!
    Så gött! Vad blir det för gott på grillen då?
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-14 15:41:36 följande:
    nu tappar du mig, lite osammanhängande?
    Ska du begära sen avnavling?
    Sprutan med K-vitamin som bäbisen får när den är nyfödd verkar också va lite omdiskuterad. Tänker du ta upp det i ditt förlossningsbrev? Vill dua tt ditt barn ska få den?
  • den kära leken
    Oväntad skrev 2010-06-14 15:43:50 följande:
    Ingen kul dag idag.. Har knappt fått sova 2 timmar i natt och 1 timme på förmiddagen. Har så ont i höften så när jag går får jag slagsida emellanåt och höften bär inte mig. Men värst av allt är alla sammandragningar som känns som det sticks i underlivet och kraftigmensvärk...

Har svårt att avgöra om jag ska åka till förlossningen eller avvakta.. Obestämd

Har badat, tagit värktabletter men just nu är allt overksamt.. Rynkar på näsan
    Ojdå, det låter som en kämpig dag men är den på väg tror du? Har du pratat med förlossningen?
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10