Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Det är väl helt enkelt en jäkla massa som pågår där inne. Det trycks och bökas och tas plats. Samt att vi lär ha en hel del hormoner i kroppen som påverkar oss. Så länge det bara är tillfälligt, vilket det är på mig, så tror jag inte det är nån fara. Mår ju så himla bra i övrig.

• den kära leken
    Lysmasken skrev 2010-06-15 10:32:01 följande:
    Japp då gick man in i v 33 =)
    Grattis till ny vecka!
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-15 10:45:09 följande:
    jo jag mår ju åxå toppen, tog samtalet här emellan nu :) Bm sa det att man ska INTE ligga på rygg nu när man e så långt gången för när vi får detta tryck med tung andning så påverkar det åxå bebisens hjärta å dom sjunker kraftigt så nu blir det att ligga på sidan vare sig han vill eller inte. sen att jag hade ont i mellangärdet kan bero på att jag åt precis innan jag la mig, violket leder till ökad magsyra..
    JAg har undvikit att ligga på rygg det senaste just av den anledningen :)
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 10:51:29 följande:
    lysmasken: grattis till ny vecka :)

Jag med!!! v.33 tjohoooo

idag ska jag på ultraljud, kul att se bebisen igen och även se hur den växt sen sist :)
    och även se om bebisen lagt sig på rätt håll nu, hon har ju legat i säte i en hel månad.
    men som sagt som omföderska så kan det hända att bebisen inte fixerar sig förräns precis innan förlossningen och inte ens vänder sig rätt förrän närmare förlossningen.
    Åhh vad roligt med UL. Jag längtar så jag blir tokig på mitt om 2 veckor. Innan det vet jag ju inte om det blir KS eller vi får chans till en vaginal förlossning.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-15 10:54:13 följande:
    ok, ja jag kommer inte ligga på rygg mer alls nu, så nu får lilleman protestera hur mkt han vill..

elinnnn-grattis till ny vecka :)
    Nä man plågas ju hellre själv än plåga den lille. Själv får jag lite ont i axlarna av att ligga på sidan. Men det går bra med en massa kuddar och så. I morse vaknade jag ju som sagt på magen, haha. Mot slutet blir det kanske till att sitta upp och sova.
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 10:59:40 följande:
    pregga: tack :)

den kära leken: oj 2 veckor kvar nu bara? Vad skönt att äntligen få veta ju. ni har väntat så länge!
    JA det känns som vi väntat en evighet. Sen vecka 18 så 12 veckor nu snart. Men bara 2 veckor kvar och dom kommer gå så fort att jag knappt kommer märka av dem. Det är både spännande och lite läskigt att få reda på hur det blir.
  • den kära leken
    elinnnnn skrev 2010-06-15 11:06:08 följande:
    ja jag kan förstå det känns som en hel evighet sen :S men då BORDE 2 veckor gå fort :D jag håller tummarna för att det kommer gå bra. oavsett hur det blir kommer det bli bra.
    Så försöker jag tänka med. Det kommer bli ett barn hur det än blir. KS eller inte :)
  • den kära leken
    ssssssss8 skrev 2010-06-15 11:10:33 följande:
    Hur många veckor på förhand har ni tänkt börja tvätta kläder och ställa säng och vagn  i ordning och sånt? har för mig att jag börjat 2 veckor innan bf.
    Det hinner väl inte blir dammigt igen på de två veckorna?
    Jag har inte tänkt ut nåt vad gäller den saken. Tar väl tag i det när det känns rätt. Alla kläder är redan tvättade och sorterade i storlekar. Sängkläder är med tvättade men det är inte bäddat.
  • den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-15 11:14:20 följande:
    Tjejer vet ni om man kan få kräva en igångsättning??? VAD krävs för att få det? Jag gick över 12 dagar med dottern (Höll på att örlora henne = Urakut snitt). Jag gick över med sonen 10 dagar ,vattnet gick på midsommarafton förra året men värkarna startade inte så blev igångsatt dagen därpå och födde vaginalt. KAN jag begära/kräva en igångsättning denna gången??? NÄR brukar det ske isåfall i vilken vecka?
    Ingen aning.
  • den kära leken
    Pregga skrev 2010-06-15 11:18:53 följande:
    Därför en gravidkudde e super :) avlastar hela magen :) typiskt denna bm att säja detta till mig nu....det var inte min vanliga..
    den kära leken skrev 2010-06-15 10:58:59 följande:
    Nä man plågas ju hellre själv än plåga den lille. Själv får jag lite ont i axlarna av att ligga på sidan. Men det går bra med en massa kuddar och så. I morse vaknade jag ju som sagt på magen, haha. Mot slutet blir det kanske till att sitta upp och sova.
    jo men exakt, jag trodde ju att jag gjorde det mer bekvämt för honom då han blir helt vild i protest när jag ligger på sidan, men nu får han finna sig i det så inte det lilla hjärtat blir påfrestat...å jag visste ju inte detta, NU får jag ångest.
    Jag har ju för mig att vi pratat om detta förut i tråden men det kan likaväl varit att jag snackat om detta med mina syrror. Men det är ju bra att du vet det nu. Bättre det pregga. Du behöver inte ha ångest för det nu!
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10