Inlägg från: den kära leken |Visa alla inlägg
  • den kära leken

Vi fortsätter, Bf aug 10

Mandy86 skrev 2010-06-16 08:56:49 följande:
    Ni som kör bil, hur länge ska ni köra? Och kör ni om ni måste fast ni har värkar?

För jag tycker att det börjar bli jobbigt att köra,
    samtidigt är vi beroende av bilen när vi ska handla etc..blir svårt att bära hem både mjölk och mat från affären ett par gånger i veckan, skulle bli allt för tungt

Endast jag som har körkort i detta hushållet ska jag kanske tillägga
    Det är samma för oss. Bara jag med körkort. Maken har dock äntligen fått sitt lämp nu så här ska det övningsköras i sommar. Jag kommer att köra så länge jag kan. Har inte äns tänkt på att det skulle vara något problem. Till förlossningen hoppas jag mannen kan övningsköra. Vi får väl öva vägen till sjukhuset ett par gånger nu innan :)
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-16 09:01:49 följande:
    Men tänk, han kanske kände sig behövlig =)

En del män vet inte alltid när dem ska eller får hjälpa till,
    jag har också mina saker som jag tycker om att sköta hemma!

Men roligt att han passat på när du inte var hemma, mycket uppskattat
    Ja det var mycket uppskattat och han hade lyckats med att sortera rätt med. Visst har man sina olika ansvar. Jag skulle tex aldrig röra våra krukväxter. Det är hans avdelning :)
  • den kära leken
    carohl skrev 2010-06-16 09:06:39 följande:
    Eftersom jag har jobbat så har jag inte skrivit nå då jag följt tråden från mobilen. Jag såg tjafset igår. Jag håller med om att det kan vara negativt här inne ibland även om det varit bättre i slutet. Jag anade dock att du den kära leken skulle komma dagen efter och börja riva upp allt då de redan satt punkt för det hela redan. Förstår att detta tas som ett påhopp men du hoppar ofta på 'vissa' du med bla mig. Varför skriva vissa och inte bara skriva du tycker har vissa regler. Du har ofta skapat kalabalik och sen loggat ut och varit i offerposition, synd! Inga är offer här inne. Nu kanske ni tycker att jag också kommer in dagen efter och säger mitt men det vill jag bara säga att har man haft en dispyt dagen före behöver man INTE dra upp den igen dagen efter...
    Jag kan bara le. Ett par saker jag måste bemöta dig på.

Detta är ett forum och alla är inte inloggade samtidigt därför blir det ibland att man svarar samma dag ibland dagen efter, ibland tom flera dagar efter. Om man bara fick svara när alla var inloggade skulle det ju bli rätt dött här inne eller hur :)

Om du intresserade dig det minsta lilla för mig och min person så hade du vetat att det sista jag är så är det ett offer.

På vilket sätt menar du att jag hoppat på dig?
  • den kära leken
    Mandy86 skrev 2010-06-16 09:11:20 följande:
    Alla har verkat goa och glada nu på morgonen iallafall =)
    Jag var ju inte inloggad igårkväll då jag hade annat för mig men jag är go och glad idag ja!
  • den kära leken
    Lysmasken skrev 2010-06-16 09:21:32 följande:
    Jag kör fortfarande och kommer köra så länge som det går. Men när värkarna kommer så är det maken som får köra.

Som sagt jag är ju arbetssökande och enligt ams så ska jag ju söka "mina jobb" dvs yrkesförare tex köra lastbil upp till 25,25m men min handläggare har förstått att jag inte kan dra tunga pallar ens få plats bakom ratten med en mage i vädret. Om jag ska köra ett stort ekipage för då vill jag ha kontroll över fordonet.

Bm besök imorrn, då kommer hon väl känna hur bebisen ligger.
    Nu har jag ingen personlig erfarenhet av ams eller arbetsförmedlingen men de verkar ju lite smått trångsynta emmellanåt. Bävar för kontakten med försäkringskassan nu.
  • den kära leken

Bara så ingen tror att jag flytt fältet eller bara loggat ut så går jag och tar en fika nu. Sen ska jag på möte så jag blir nog borta en timme eller nåt sånt. Men när jag kommer tillbaka så svarar jag och läser gärna på det som skrivits.

• den kära leken
    carohl skrev 2010-06-16 09:28:53 följande:
    Den kära leken: du har hoppat på mig om massor bla om att jag skulle ta reda på könet. Om jag skulle göra skillnad på barnet om det vore ett annat kön. Shoppingen också bara för att jag inte är som du och bara vill ha begagnat så är man inte miljövänlig. Nästan alla gillar att handla till sina bebisar. Men jag har sagt mitt nu. Fortsätt att le du
    Åhh jasså du menar när jag undrade varför du valde att göra som du gjorde. När jag intresserade mig för dina val och hur du tänkte när du gjorde dem. Det var ingen kritik utan jag försökte förstå dig. Hoppas att du kan förstå skillnaden. Jag har aldrig sagt att du gjort fel som tagit reda på könet eller shoppar en massa, bara undrat varför samt talat om varför jag gjort mina val. Jag har ingen kritik mot dig eller dina val utan var som sagt bara nyfiken på varför du gjorde dem :)
  • den kära leken

Myran: Vet inte exakt när fotbollen slutade men den började 20:30 och en match brukar vara 2 timmar ca. Brödet är räddat fick jag reda på :)

Ja det gäller att trötta ut de små så de somnar gott om kvällen :)

• den kära leken

Nallephumamma: Den har mycket goda chanser att överleva redan nu! Nu handlar det mest om att den inte kan hålla värmen själv då den inte har så mycket underhudsfett ännu. Men det fixar de på sjukhuset med en kuvös.

• den kära leken
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-16 10:42:57 följande:
    den kära leken skrev 2010-06-16 10:32:40 följande:
    Nallephumamma: Den har mycket goda chanser att överleva redan nu! Nu handlar det mest om att den inte kan hålla värmen själv då den inte har så mycket underhudsfett ännu. Men det fixar de på sjukhuset med en kuvös.
    Men jag är bara i vecka 29 idag (28+0) pga jag blev ju bakåtflyttad massor vid ul.
    Så frågan är hur bra hon hade klarat det nu.
    Man är ju rädd pga dessa sd som kommer och går men har också fått höra det är övning inför den stora dagen samt vanligt.Håller tummarna för dig den dagen och det går bra då {#emotions_dlg.flower}
    Som jag förstår det hade hon klarat sig nu med men varje dag och vecka som går är bra.
Svar på tråden Vi fortsätter, Bf aug 10